KT7 & Hercules Prophet II Pro = Geen beeld????

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zie topic, iemand enig idee???? Ik baal er echt van, ik heb vrijdag (op hcc beurs) dit gekocht :
- Abit KT7
- AMD TBird 1GHz
- Coolermaster standaart cooler
- 128MB PC133
- Hercules 3d Prophet II GTS PRO 64MB DDR + TV OUT (Retail)
- AOpen HQ08 (niet op beurs gekocht hoor ;))
- AOpen 52X IDE
- IBM 46.1GB 7200rpm IDE

Als ik opstart hoor ik een lange piep en er komt geen beeld, na een halve minuut ofzo sluit de pc zichzelf weer af. Ik ben zaterdag al teruggeweest en ik kreeg een andere : weer niet doen, zelfde fout. Ik heb ales eral uitgehaald, niks :'( weg F1000,- :'(:'( Is dit probleem misschien te verhelpen met een Bios update ofzo???????
Als iemand de oplossing weet, plz ff posten, dat scheelt mij een hoop gedonder met betalen enzo ;) want ik zit hier dus opgescheept met een kaart van 1000 ballen die het niet doet ;(;(;(;(

• Cartman!
  • Niet online
Of moet ik mijn bios flashen ofzo? en hoe doe ik dat? waar nieuwe bios vandaan halen?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
Moet je kaart er gewoon nog is goed in duwen en het mag best wat kracht kosten ging bij mij gisteren ook mis. Je mag geen enkel randje koper meer zien.

• Cartman!
  • Niet online
Dat heb ik ook gedaan, hij sloot perfekt aan, toen dat weer niet werkte heb ik m'n oude tnt2 m64 erin gezet en dat werkte weer wel,maar ik wil me GF2 Pro :'(:'(:'(

• Cartman!
  • Niet online
Niemand :'(:'(:'(

Verwijderd

Volgens mij is er toch een driver probeem ofzo want ik de de GTS met TV-Out en daar Hapert ie soms onder spellen !!!! als ik jouw was zou ik Hercules een e-mailtje sturen en je probleem voorleggen, mischien komt het probleem vaker voor en hebben ze er een oplossing voor, als je die hebt post die dan ff hier dan heb ik ook wat aan :)

Verwijderd

Het heeft NIX met drivers te maken!!!

Als hij niet eens wil booten Ligt het nooit aan de drivers.

Ik dacht eerst misschien je geheugen, maar als hij met de TNT wel wil booten, moet je terug gaan naar de leverancier!!!

Want je video kaart is dan defect ;( ;(

Suc6 !!

Verwijderd

Nog iets,

Kijk ook ff of je Fan van de proc het goed doet, cq goed aan gedrukt is op de proc!

Want hij is anders binnen enkele sec. oververhit waardoor je ook moeilijkheden krijgt met booten!

Suc6!!

• Cartman!
  • Niet online
Het ligt niet an de kaart, die vent heb ik nog gebeld en die heeft hem nog getest nadat ik hem terug bracht, en hij werkte gewoon, maar ik weetr niet of hij hem getest heeft op een abit kt7.

En processor fan = perfect, alsik kijken in bios (met tnt) dan staat ie op 26 graden, das wel in orde d8 ik zo :)

Verwijderd

Heb je wat in het eerste PCI slot zitten ?

Want die wordt gedeeld met de AGP ...

En zet de Display eens op AGP, dit kan je doen bij "Init sisplay first" staat meestal op pci! (in de BIOS van Mainbord).

• Cartman!
  • Niet online
Er zit niks in de eerste pci slot en met die tnt2 m64 (ook agp) start ie ook op, maar ik zal ff kijken :)

• Cartman!
  • Niet online
Nope, werkt niet :(

Verwijderd

uuuhhhmmm.. |:(

Boot hij nog steeds maar tot een piep ?
Probeer je geheugen eens in een andere bank!

Ik heb zelf ook een kt7 RAID met asus v7700..

• Cartman!
  • Niet online
Ook al geprobeerd, geen resultaat :'(

Verwijderd

Het lijkt erop dat hij niet mag opkomen van het moederbord :(

Weet iemand anders hier een antwoord op :?

Misschien moet je een vaste IRQ e.d. gaan
vast stellen voor de video kaart..

Als hier ook niets uitkomt, ga dan ff naar de leverancier
met het moederbord en vga kaart!!

Suc6 CartMan !!

• Cartman!
  • Niet online
Strax om 20.00 ga ik naar knutsel_smurf, hij gaat ff zijn kaart testen en mijn ein zijne :) ik houd jullie op de hoogte, iemand meer id'en??????????

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Knutsel hier:

ik heb de kaart getest in mijn pc (abit KT7 RAID) en de kaart doe het niet!!!

nu heb ik de kaart in mijn Atlon 600 met K7M en daar doed de kaart het perfect.

nu snap ik het dus ook niet meer??

iemand nog een idee ???????

• haploc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

haploc

Ik heb net hetzelfde voor. Ik ben al een heel weekend op zoek naar een mogelijke oplossing, zonder succes.. |:(

Chris.

• knutsel smurf

knutsel smurf

naar mijn mening moet het iets met het bord te maken hebben (bios updat of zo) ik zoek nog ff verderr voor een oplossing !!!

Verwijderd

Bekijk de site maar es van je moboleverancier... is een bios update te downen... lijkt me wel verstandig als je die downt... Prophet II draait niet samen met Abit.... had ik je ook wel van te voren kunnen vertellen....

Veel suc6 ermee....

• knutsel smurf

knutsel smurf

JA IDD ik heb rond lopen neuzen en IDD de prophet II draait niet op de abit KT7

ik zou gewoon een nieuwe eisen !!
Vraag ook ff aan die zaak of ze zelf ook een test willen doen met de abit KT7, een nieuwe bios updat is er niet dus daar ligt het niet aan.

• haploc

haploc

Ikzelf zit met de KT7-Raid versie. And still no luck.. 'k Ga ook nog wat verder neuzen..

Chris.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb net (2 uur geleden) een pc in elkaar gezet met een abit kt7 zonder raid en een hercules geforce 2 mx oem en dit werkt perfect. Dus mijn idee is dat die raid controller moeite heeft met je geforce. Kijk eens in je bios of je je raid controller een ander irq of geheugen adres kan geven. Hoeveel watt is jouw voeding ? want een athlon heeft meestal 300 watt voeding nodig en een geforce verbruikt even wat meer stroom dan die andere kaart van jouw. Dus mischien werkt t prima met normale video kaart omdat die weinig stroom verbruikt dus je oude voeding voldoende is en met een geforce te weinig is. suc6

• haploc

haploc

Op zondag 26 november 2000 23:39 schreef jhead22 het volgende:
...Dus mijn idee is dat die raid controller moeite heeft met je geforce. Kijk eens in je bios of je je raid controller een ander irq of geheugen adres kan geven. Hoeveel watt is jouw voeding ? want een athlon heeft meestal 300 watt voeding nodig en een geforce verbruikt even wat meer stroom dan die andere kaart van jouw. Dus mischien werkt t prima met normale video kaart omdat die weinig stroom verbruikt dus je oude voeding voldoende is en met een geforce te weinig is. suc6
Zou kunnen, maar het vreemde is dat de Hercules Prophet wel degelijk werkt in mijn oude Dell (PII 266) en die heeft slechts een 200W voeding.. Mijn Athlon zit op 300W. Zal waarschijnlijk hier niet aan liggen.. De andere settings zal ik eens bekijken.

Alvast bedankt,

Chris.

Verwijderd

Een Herculs GTS moet wel degenlijk werken met een KT7 RAID, maar zoals ik eerder al aangaf, kijk eens naar je IRQ settings!

En een BIOS update kan je gewoon vinden op de Site van Abit.com.tw
of bij :

http://www.highpoint-tech.com/drivers.htm

Suc6

• haploc

haploc

Enige tips zijn welkom.
Heb alle PCI-kaarten eruit genomen (behalve VGA kaart en netwerk kaart) en ik zie niet direct in hoe dit een conflict zou kunnen veroorzaken. Het is, zoals eerder gezegd, geen conflict binnen het OS, maar bij het opbooten geeft ie totaal geen beeld.

Chris.

• kalizec
  • Laatst online: 25-08 18:47
Heb zelf ook een dergelijk probleem gehad (gisteren). Mijn Asus v7700 wilde ook niet starten (soms lange piep, andere keren een serie piepjes). Het bordje is een KT7-raid.

Bij mij doet is het nu wel, maar als ik heb eerst de SB Live! en de 100MBit effe moeten verhuizen. Nu doet ie het wel, maar als ik beide kaartjes vastschroef niet meer. Ook niet als ik ze daarna los draai. Pas als ik de kaartjes er opnieuw insteek boot ie weer normaal.

Iemand enig idee? Het lijkt wat op het probleem in begin van thread.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• kalizec
  • Laatst online: 25-08 18:47
Haal die Netwerkkaart er toch maar eens uit, (wat voor serie piepjes krijg je eigenlijk?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• haploc

haploc

Ivm. beepjes
eerst niks, bleek dat de PC-speaker kapot was. Heb het effe met een andere PC getest.

Ik krijg laaang kort kort. Ik geloof dat dit betekent dat ie geen videokaart gevonden heeft.

Nu iets anders. Heb net naar Guillemot gebeld en daar zeiden ze dat die combinatie (Hercules en KT7-Raid) compatibiliteitsproblemen zou geven, en dat ze samen met Abit aan een oplossing zouden werken. Zou voor begin December moeten klaar zijn..
Ze gingen me iets laten weten.

Chris.

• Cartman!
  • Niet online
Idd. haploc, eiden ze tegen mij ook :) dat ik hrm kon inruilen voor een abit compatible versie :):):) ik hoop snel. En alle pci/isa kaarten eruit helpt ook niet hoor.

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Voor de goede orde:
Mijn Hercules Prophet Geforce2MX OEM loopt zonder haperen op m'n Abit KT7 MET Raid (dit in tegenstelling tot wat hierboven vermoed wordt). En gewoon op een prehistorische BIOS.

• devilkin
  • Laatst online: 11:51
F.Y.I.: De mx versie is wel behoorlijk verschillend van den full (aka de ProphetII van Hercules/Guillemot in dit geval). De Prophet kan je wel vergeten momenteel op een Abit KT7(-Raid) (8>

Groeten

Jan

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Verwijderd

//INSIDER MODE ON

Er is inderdaad instabiliteit geconstateerd met Abit KT7 mainboards bij een zeker shipment van de 3D Prophet 2 GTS Pro. Een nieuwe versie van de kaart die wèl compatible is, wordt ter vervanging aangeboden.

Gebruikers met dit probleem kunnen de kaart zonder problemen laten omruilen via Hercules Techsupport tel. 0900-2026765 (50 cpm.)

//INSIDER MODE OFF

• Cartman!
  • Niet online
JIPPIE!!!!!! Morgen ff bellen!!!

• haploc

haploc

Nog enig nieuws ivm met het video probleem?

Chris.

Verwijderd

Hercules 3D Prophet II Pro en Abit KT7 niet compatible
Gepost door Robin Evers Donderdag 30 November 2000 - 17:33 - bron: Guru3D
Hilbert Hagedoorn van Guru3D schrijft dat de Hercules 3D Prophet II Pro videokaart en KT7 borden van Abit niet compatible zijn. Na wat research bleek dat alle bezitters van deze combo niet verder kwamen dan frustrerende zwarte schermen. Guillemot heeft inmiddels de fout opgespoord en produceert momenteel goed werkende versies. Om je buggy exemplaar om te ruilen hoef je nu alleen maar effe te mailen:

Recently I've received a Hercules 3D Prophet II PRO videocard from Guillemot. As I was testing this videocard here in the lab (cave of guru's as we like to call it!) it seemed to work fine.

I wanted to do some additional testing on another high-performance system to see what this baby does, so I planted it into a ABit KT7-RAID mainboard. Once installed i turned on the PC. The result was nothing ! A black screen ...

I immediately thought it should probably be a faulty PRO videocard that I had received until I noticed something weird in our forums. It seemed that all users who bought a Hercules 3D Prophet II PRO in combination with a KT7(RAID) mainboard was experiencing this issue.

I was able to verify this issue yesterday on another KT7 system and started to call Guillemot/Hercules and ABit about it. Guillemot was so kind to immediately contact Research and Development.

To keep this short, Guillemot just recognized the problem and advises everyone who has this issue to call the helpdesk. Your videocard will be replaced with a new model with the speed of light ! A new version of the Hercules 3D Prophet II PRO is to be released which already solves this issue. I'll be receiving a new board tomorrow so I'll keep you posted on my findings.

Their helpdesk in the Netherlands is : techsupp@guillemot.nl or you can dial tel: 0900 2026 765
Pagina: 1