Weer basic

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Curry voordat je het weer op slot gooit, ik zoek geen bestand ofzo, ik vraag gewoon of iemand me uit kan leggen hoe ik zoiets moet doen, wat is daar mis mee. Het is dus wel een vraag wat over programmeren gaat, lijkt me (8>

Dus nogmaals :
Hoe kan ik in basic een waarde bewaren (via 'input' of misschien iets anders) zodat ik hem de volgende keer weer kan zien en eventueel bewerken ?

Verwijderd

In Basic kun je toch zelf je variabelen aanmaken?

In de input syntax staat dit gewoon beschreven.. iets van:

INPUT "wat is je naam", naam$

In naam$ staat nu wat ingetikt is op de input vraag. Wil je dit zien doe je gewoon een

PRINT naam$
of
PRINT naam$ + " zegt goedemorgen!"

of

naam$ = "meneer " + naam$ + " is niet helemaal tof"
PRINT naam$

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Een waarde in een bestand opslaan, bedoel je? Dat is nogal versie-afhankelijk, dus ik stel voor dat je even de handleiding van de specifieke BASIC-versie die je gebruikt erbij pakt.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Welk gedeelte van mijn sluitpost snapte je niet? :? Ik weet wel dat het geen scriptrequest is, maar je vraagt gewoon iets dat in de handleiding beter uitgelegd staat dan dat wij je kunnen helpen. Ik gaf je zelfs de URL naar de homepage van de software.

En een topic openen nadat er een op slot is gezet is extreem not done, zie Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. Als je het niet eens bent met een slot -> mail de mod!!!

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.