[win2ksvr] Welke services kunnen uit?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

aangezien win2k server nogal traag draait/opstart op me p200/64mb servertje, wil een aantal services uitzetten die ik niet gebruik.

voor XPpro gebruik ik het "schema" dat op blkviper.com staat. wat ik dus zoek is een zelfde soort schema, maar dan voor win2ksvr. bestaat er zoiets?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
er kan heel veel uit, echter de vraag is, wat wil je nog draaiend houden?

moet ie als fileserver dienen? of alleen als webserver? of als ICS servertje?

A wise man's life is based around fuck you

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Ik heb net even op blkviper.com gekeken en laat daar nu net (sinds 13 juni) een lijst voor win2k op staan.

• mjszwo
  • Niet online
hij draait als ICS server (maar dan niet met ICS, maar met Sygate Office Network, want die kan de netwerken bridgen) en als printserver. voor de rest doet ie niks.

edit: dan ga ik blkviper.com effe bezoeken :)

edit2: is het trouwens ook mogelijk om alles op "manual" te zetten? dan start ie alleen op wat ie nodig heeft, zonder dat ik dingen uitzet die eigenlijk aan moeten blijven. of zitten hier nadelen aan?

[ Voor 47% gewijzigd door mjszwo op 14-06-2003 17:36 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Arnaud schreef op 14 June 2003 @ 17:27:
Ik heb net even op blkviper.com gekeken en laat daar nu net (sinds 13 juni) een lijst voor win2k op staan.
offtopic:
Die bestaat al in ieder geval langer dan een jaar. Waarschijnlijk stond dat er al al voor XP bestond ;)
Caponi schreef op 14 June 2003 @ 17:27:
edit2: is het trouwens ook mogelijk om alles op "manual" te zetten? dan start ie alleen op wat ie nodig heeft, zonder dat ik dingen uitzet die eigenlijk aan moeten blijven. of zitten hier nadelen aan?
Alles op manual zal niet gaan gok ik. Daar komt bij dat sommige services ook niet aan zouden hoeven springen als het wordt gevraagd (zoals bijv. de messenger service).

Ik zou zeggen: maak eerst een image met bijv. ghost als je je installatie pertinent niet kwijt wilt en ga wat 'spelen' met welke uit kunnen. (Laat het ons ook even weten als je grote performance winst haalt O-) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mjszwo
  • Niet online
op verzoek van F_J_K :) :

ik heb geen ghost image gemaakt, maar gewoon meteen met het spelen met de services begonnen :)

ik heb alles gedaan zoals het op blkviper.com staat, onder de rij "Internet Gateway"

behalve dat COM+ spul, blkviper zegt dat dat uitkan, maar dat kan het niet want er zijn andere services afhankelijk daarvan en dan krijg je een irritante error bij het opstarten :)

edit: alles op manual had ik maar niet geprobeerd, want iets zegt me dat het systeem daar erg traag van word (vraag me niet waar dat gevoel vandaan komt :9 )

[ Voor 19% gewijzigd door mjszwo op 15-06-2003 12:20 ]

Pagina: 1