Toon posts:

Sitecom WL-018 met Creatix CTX712

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Sitecom WL-018 Router/switch/access-point aan te sluiten. Alle clients via UTP werken, alleen krijg niet client aan de praat met een Creatix CTX712 WiFi-kaartje, dit is een Medion MD6200 Laptop.
AP een laptop staan 1.5 meter van elkaar!

Sitecom WL-018:
Ik heb SSID ingegeven, ook al eens een 64bits en een 128bits key aangemaakt, zowel hexadecimaal als decimaal, maar wil allemaal niet helpen. Eerst zonder MAC-adress control en later met ingesteld, maar geen verbinding.

Medion MD6200 Creatix CTX712-kaart:

SSID: als in AP, Netwerkverificatie "gedeeld" en "open" geprobeerd, gegevens codering op WEP, "handmatig sleutel" van accesspoint in kaartje gezet en ook op "automatich aanleveren" gezet. Ik heb ook al met verificatie lopen spelen.
Optie aangevinkt: "Alle beschikbare netwerken (bij voorkeur via een toegangspunt)" gekozen.

Geavanceerde functie kaartje:

Authentication algorithm: "Automatic base on WEP"
Adhoc modem: "Disabled"

Kaartje ziet geen netwerk als ik bij beschikbare netwerken kijk, ik heb wel een voorkeurs netwerk aangemaakt. Het "antennetje" bij voorkeurs netwerk geeft wel status van beschikbaar een als ik "vernieuwen" kies.
De Creatix kaart zegt pas dat het LAN-verbinding heeft als de optie " Dit is een Computer-naar-computer netwerk. Er wordt geen draadloze toegangspunt gebruikt" is aangevinkt. De LAN-verbinding geeft dus geen medium ontkoppelt
( X ) aan (windows XP). Zou kaart misschien zichzelf zien?

Wat is hier aan de hand, het zou toch een fluitje van een cent moeten zijn, of niet dan. Sitecom-site levert niets op en ook niet bij Medion-site, google valt me ook tegen. Ik ben er gisteren vier uur bezig geweest, maar niets. ik word er gek van.
Vandaag ook al het Inet afgescand.

Heeft iemand ervaring met deze configuratie of weet wat er aan de hand is, jullie mogen best weten dat ik er geen #$#$#@ van meer begrijp. ik heb volgens mij alle opties wel eens gekozen.

BEN BENIEUWD :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 19:02 . Reden: Toevoeging/spelling ]

Verwijderd

Ik zit met eenzelfde soort probleem... heb een Sitecom WL-013 gekocht. Heb deze op een netwerkkaartje aangesloten (oude 3COM 900C Combo)... en hij zegt dat de kabel uitgetrokken is...

.. maar ik kan van de andere kant ook geen verbinding krijgen met mijn Medion laptopje... |:(

De erbij geleverde software van Sitecom 'ziet' mijn Accesspoint ook helemaal niet dus ik heb zo'n idee dat ik hier ergens iets verkeerd doe.. ook al een tijd bezig, but to no avail! 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Goh, wat word er weer op los gereplied, NOT. Laten we zeggen; alles staat fout ingesteld op de Medion MD6200 Laptop qua wireless config., zal deze toch altijd een Access-point moeten zien, ook al staat de encryptie ook niet goed, of niet dan?! Je zal dan niet geauthoriseerd zijn, of klopt mijn denkwijze niet? Net zoiets als mapjes delen binnen een LAN.

Mensen help me us ff een beetje aub. :P :'(

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 23:59
Een vriend van mij heeft ook een Medion laptop gekocht en ik heb me ook rot lopen zoeken hoe ik het WiFi netwerk aan de praat moet krijgen. Mijn eigen Xircom en IBM WiFi kaarten werken perfect met mijn Xircom AP, maar de laptop wil maar niets zien. Alles lijkt prima te werken (volgens WinXP dan), maar bij beschikbare netwerken wil mijn AP maar niet tevoorschijn komen.

Het vreemde vind ik dat bij zowel Medion alswel Creatix niets te vinden is over deze kaart. Ik ga binnenkort even verder kijken. Wellicht dat er diep in de driver nog wat settings zijn, maar daar heb ik de eerste keer ook al lopen zoeken. Als ik meer weet dan zal ik dat hier melden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Op de site van Medion zie ik 't volgende staan:
Wie aktiviere ich Wireless LAN?

Antwort:
Drücken Sie die Tastenkombination Fn + F2 8)7 8)7 8)7 . Eine blaue LED signalisiert den eingeschalteten WLAN-Transceiver. Durch Rechtsclick auf das Symbol 'Netzwerkumgebung', Rechtsclick 'Eigenschaften', Rechtsclick 'Drahtlose Netzwerkverbindung', Linksclick auf den Reiter 'Drahtlose Netzwerke' können Sie die Eigenschaften des WLANs bearbeiten. Befindet sich ein weiterer PC/ein NB oder ein WLAN-Access-Point in Reichweite, so wird das zugehörige Netzwerk nach Druck auf 'Aktualisieren' angezeigt. Weitere Informationen finden Sie z.B. in der Windows-Hilfe.
straks eens uitproberen of 't werkt!!!

DAT WAS 'T DUS!!!!... ONGELOOFLIJK MAAR WAAR.. EN ONGELOOFLIJK DOM DAT DAT NIET ERGENS VERMELD STAAT!!... verbinding ligt er.. nu de netwerkinstellingen goed zien in te stellen.. maar da's wat voor morgen!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:45 ]