Ik heb dus een aspx-pagina waarin ik in een functie die ik bij het laden oproep een xml-file lees. afhankelijk van het aantal nodes in die file maak ik in realtime imagebuttons aan. dit is allemaal geen prob.
dan geef ik aan elke imagebutton ook een onClick event mee, ook geen probleem.
als ik de pagina dan laad en ik klik op een imagebutton wordt de pagina opnieuw geladen en worden dus opnieuw dezelfde imagebuttons geplaatst en dit zou niet mogen. Ik heb het al onder page_init gezet maar dat lost ook niets op.
hier volgt mijn code van het laden van de pagina:
de sub test:
Hoe kan ik er best voor zorgen dat die pagina of mijn sub test niet opnieuw wordt geladen/uitgevoerd?
dan geef ik aan elke imagebutton ook een onClick event mee, ook geen probleem.
als ik de pagina dan laad en ik klik op een imagebutton wordt de pagina opnieuw geladen en worden dus opnieuw dezelfde imagebuttons geplaatst en dit zou niet mogen. Ik heb het al onder page_init gezet maar dat lost ook niets op.
hier volgt mijn code van het laden van de pagina:
Visual Basic:
1
2
3
| Public Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load test() end sub |
de sub test:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Sub Test() 'creatie nieuwe dataset Dim myDataSet As DataSet = New DataSet() 'xml document in dynaset plaatsen Dim xmldoc As XmlDataDocument = New XmlDataDocument(myDataSet) 'nieuwe node definiëren Dim xmlnode As XmlNode Dim xmlLightNode As XmlNode Dim xmlElements As XmlElement 'xml laden xmldoc.Load("c:\myxml.xml") xmlnode = xmldoc.ChildNodes(2) xmlLightNode = xmlnode.ChildNodes(0) 'node 1 i = 1 aantal = xmlnode.ChildNodes.Count Dim imagebutton(aantal) As System.Web.UI.WebControls.ImageButton While i <= aantal - 1 xmlLightNode = xmlnode.ChildNodes(i) imagebutton(i) = New ImageButton() 'hier geef ik alle waardes mee ... ' deze regel dient om later na te gaan bij welk object de knop hoort imagebutton(i).ID = premise_obj ' imagebutton(i).Attributes.Add("ButtonClick", "ButtonClick") AddHandler imagebutton(i).Click, AddressOf ButtonClick Me.Form1.Controls.Add(imagebutton(i)) i = i + 1 End While End Sub |
Hoe kan ik er best voor zorgen dat die pagina of mijn sub test niet opnieuw wordt geladen/uitgevoerd?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 17:23 ]