• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
Ik heb diverse topics hier en op andere fora doorzocht, ge-googled, dpreview bekeken etc. maar ik kan nergens de mogelijke release vinden van de Canon A80 digitale camera. Ik ben al geruime tijd aan het zoeken geweest en ik zit nu echt te twijfelen of ik de Canon A70 zal nemen of zal wachten op zijn opvolger. Iemand enig idee wanneer ie uit zou kunnen komen? Ik heb nml geen zin om nog een maand of 2 te moeten wachten...

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou aangezien da A70 net een paar maanden uit is, hoef je niet te verwachten dat die binnen een half jaar gereleased wordt.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:47
niet?hm..jammer

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Wat mis je dan aan de a70 dat wel verwacht bij zijn opvolger?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik kan je zeggen dat de a80 echt niet binnen 2 maanden op de markt zal zijn, dus ik zou gewoon lekker voor die a70 gaan is echt een prima camera

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:47
wat zouden de specs van de A80 zijn? een 4 mp camera?
k kan m dus iig niet voor 2 augustus verw88?das dan jammer, kan k m nie meenemen naar amerika :)

• SmartDoDo
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Mis ik iets? De A70 is net in de winkels te krijgen :X Duurt denk ik nog zeker een half jaar voordat je een opvolger kunt krijgen voor de A70. Daarbij is er met de A70 niets maar dan ook niets mis. Er zitten zoveel mogelijkheden op dat het enige wat ze eraan kunnen verbeteren een resolutie-upgrade zou kunnen zijn of een 4x ipv 3x zoom. Nogmaals, dan is het dus ook gewoon nog lang wachten daarop. En het is net als met computers, nu gekocht morgen verouderd ;) Maar dan heb je er ook nù plezier van :Y)

Verwijderd

py je moet naar Flip luisteren en de A70 kopen! Die heb ik nu ook sinds een dag en hij is l33t

Als noob vind ik de A70 al state of the art en genoeg mogelijkheden bieden, zoveel knopjes en leuke functies :)

/me doet slapper de slap tegen py

Verwijderd

kan iemand vertellen of de Canon A999 uit is voor februari 2006? dan kan ik m nog net meenemen naar mn poolexpeditie die ik ga doen.... wat een loos topic dit, zlefs de naam A80 is nog speculatie :+

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

idd de A50 is ook overgeslagen ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
CS_maDDog, zo loos vind ik het niet.
Ik mis dus zelf net de extra 1M pixels aan de A70. Anders had ik hem meteen gekocht. Als iemand mij wist te vertellen dat over een paar maandjes een A80 uit zou komen met 4M pixels dan zou ik wachten, wellicht net als de topicstarter.

Verwijderd

Jofel schreef op 14 juni 2003 @ 19:50:
CS_maDDog, zo loos vind ik het niet.
Ik mis dus zelf net de extra 1M pixels aan de A70. Anders had ik hem meteen gekocht. Als iemand mij wist te vertellen dat over een paar maandjes een A80 uit zou komen met 4M pixels dan zou ik wachten, wellicht net als de topicstarter.
ok, als je iets mist aan de cam (zoals jij die mpixel) is het begijpelijk.
maar de topicstarter geeft niet aan dat ie iets mist aan de A70, dus begrijp ik niet waarom je op een opvolger zou wachten. :)

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 14 juni 2003 @ 17:34:
Mis ik iets? De A70 is net in de winkels te krijgen :X Duurt denk ik nog zeker een half jaar voordat je een opvolger kunt krijgen voor de A70. Daarbij is er met de A70 niets maar dan ook niets mis. Er zitten zoveel mogelijkheden op dat het enige wat ze eraan kunnen verbeteren een resolutie-upgrade zou kunnen zijn of een 4x ipv 3x zoom. Nogmaals, dan is het dus ook gewoon nog lang wachten daarop. En het is net als met computers, nu gekocht morgen verouderd ;) Maar dan heb je er ook nù plezier van :Y)
Ik wist niet hoe lang de A70 al verkrijgbaar is maar het lijkt mij inderdaad een prima camera. Het zou alleen erg jammer zijn dat ik een boel geld ga lopen neertellen voor zo'n digitale camera en er vervolgens na een korte tijd achterkom dat zijn opvolger net is uitgekomen. Ik ga denk ik dus voor deze cam ;)
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 19:40:
py je moet naar Flip luisteren en de A70 kopen! Die heb ik nu ook sinds een dag en hij is l33t

Als noob vind ik de A70 al state of the art en genoeg mogelijkheden bieden, zoveel knopjes en leuke functies :)

/me doet slapper de slap tegen py
Ik wist dat je deze had gekocht Flippie.. dat zeiden PoweRoy e.a. al tegen me. Ik zit echt te denken aan deze cam. en, zoals ik hierboven net zei, ik wil niet er na een maand of wat erachter moeten komen dat ik beter ietsje langer had kunnen wachten
* py.mosjuh doet slapper-de-slap-tegen FlipBis (copyrighted by PoweRoy)
freddifish schreef op 14 June 2003 @ 19:46:
idd de A50 is ook overgeslagen ;)
Het productnummer Canon A50 bestaat wel hoor :P
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 19:57:
[...]

ok, als je iets mist aan de cam (zoals jij die mpixel) is het begijpelijk.
maar de topicstarter geeft niet aan dat ie iets mist aan de A70, dus begrijp ik niet waarom je op een opvolger zou wachten. :)
Dat heb ik inderdaad niet aangegeven. Ik vind dat er echter wel 2 nadelen aan deze camera zitten die ik graag anders/beter zou zien: de optische zoom (3x) en de CCD (3 MP).. De optische zoom kan je uiteraard nog upgraden middels een nieuwe (losse) zoomlens maar aan die 3 MP CCD zit je de gehele levensduur van dit aparaatje vast. Ik ben een beginnende fotograaf maar wanneer ik wat meer ervaring opdoe wil ik niet opeens zo'n beperking hebben. Dat is o.a. een van de redenen waarom ik bijvoorbeeld niet de Fuji s602 wil aanschaffen: het is een dijk van een camera maar hij zit vast op die 3 MPs... (plus hij is ook nog eens een heeeeel stuk duurder en ik vind niet dat de extra instellingen van de s602 dat prijsverschil waard zijn) Bijkomend voordeel is dat ik in enschede woon en dat ligt vlakbij hengelo (en daar zit progress weer die hem het goedkoopst heeft ;))

Ik denk dat ik toch maar voor deze camera ga; volgens de pricewatch issie gewoon goedkoop vergeleken met zijn concurrenten (imho althans). Het enige nadeel van deze camera zou dan die 3 MP CCD zijn maar ik heb van diverse mensen gehoord dat je dat nog op een A3 kan printen (en ik heb zelf het resultaat in handen gehad). Als ik echt heel professionele fotos wil gaan maken koop ik denk ik toch wel een camera met 5 of meer MP en met alle toeters en bellen erop..

Dank voor jullie reacties! Jullie zullen vanaf komende week genoeg foto's van mij op GoT kunnen zien :D

p.s. Ik ben afgelopen zaterdag nog bij konijnenberg geweest in Den Ham (ook in de buurt hier) in de hoop dat zij me nog wat info konden geven. Ik werd ronduit onbeschoft behandeld daar ("ga maar eens op internet wat informatie opzoeken...") en ik wil jullie dan ook allemaal aanraden daar NIET heen te gaan..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 16:48
Ik snap wel een beetje wat de TS bedoeld. Ik heb namelijk ook 2 weken voordat de A70 op de markt kwam een A40 gekocht en dat vond ik achteraf vrij jammer. Des al niet te min ben ik toch zeer tevreden met de A40 en mis ik eigenlijk niks
Pagina: 1