Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het kan helaas dus niet met Win 2k pro, dit in tegenstelling tot XP waarmee het wel kan.
Dus of je moet Win 2K Server of Win XP gaan gebruiken.
Maar als je dit niet wilt kan je bv een remote progie gebruiken zoals DameWare Remote control...
Maar verwacht hier ook geen snelheden die lijken op TS (aka extern bureaublad).
[ Voor 65% gewijzigd door SniperGuy op 14-06-2003 17:07 ]
Hm, naja ff geld dan maar sparen om die pc up te gradenSniperGuy schreef op 14 June 2003 @ 17:03:
Dat kan je alleen als je een van de server versies gebruikt...
Het kan helaas dus niet met Win 2k pro, dit in tegenstelling tot XP waarmee het wel kan.
Dus of je moet Win 2K Server of Win XP gaan gebruiken
hm: In de NT faq:
Staat dat het wel kanHoe kan ik mijn Windows computer vanaf afstand beheren?
In de Professional en Server versies van Windows 2000 en de Pro versie van Windows XP zit hiervoor een tool ingebakken, de zogenaamde Terminal Services, de Windows XP variant gaat door het leven als Remote Desktop ("Extern Bureaublad" voor Nederlandstalige versies). Beide clients en servers kunnen probleemloos met elkaar verbinden overigens.
Mooi! Hoe zet ik dat aan?
Installeren is simpel: Voor Windows 2000 is het een kwestie van het component selecteren bij de Windows installatie, of achteraf toevoegen in het configuratiescherm, software, het tabblad Windows componenten.
Voor Windows XP Pro is het allemaal nog makkelijker, Remote Desktop is namelijk standaard geïnstalleerd en je hoeft het dus alleen maar aan te zetten. Bij de Properties (eigenschappen) van My Computer (deze computer), onder het tabblad Remote (verbinding van buitenaf) even "allow remote users" (externe gebruikers toestaan) aanvinken en klaar is kees.
[ Voor 59% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-06-2003 17:07 ]
Ik weet niet beter dan dat je de TS server alleen onder 2K Server kan installeren...
Mij beetje valse hoop geven
[ Voor 50% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-06-2003 17:17 ]
mischien voor dat je predator verrot gaat schelden zelf ff lang zoeken op www.technet.com of www.support.microsoft.com en dan pas gaan kankeren hiero....
In windows2003 zit RDS als vervanging van TS in windows2000. In windows2000 kun je TS in 2 mode installeren, administrative mode en application mode(requires licences). Dit is in windows2003 niet meer mogelijk. Deze kent alleen nog application mode voor TS welke na 5 mnd active wordt en om licences gaat vragen. Vandaar dat daar RDS opstaat.
mutsje schreef op 14 June 2003 @ 19:23:
offtopic:
mischien voor dat je predator verrot gaat schelden zelf ff lang zoeken op www.technet.com of www.support.microsoft.com en dan pas gaan kankeren hiero....
Nou rustig aan zeg, bedoelde het als een grapje hoor sjees
[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-06-2003 19:50 ]
En blijven we een beetje aardig tegen elkaar
Dit topic is gesloten.
![]()