extern bureaublad windows 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik heb hier een server draaien met MS Windows 2003 Enterprise server draaien, maar nu wil ik er continue aplicaties op laten draaien zoals emule. Maar nu wil ik deze zonder monitor en toetsenbord en muis ergens hebben staan.
Het probleem wat ik dan heb is als ik een extern bureaublad maak met de dezelfde account als op de server is ingelogt, maakt hij een nieuwe sessie aan.
Ik wil dus op dezelfde sessie komen als op de server draait.
Hoe los ik dit op zonder te veel extra software te installeren?

Verwijderd

hier was nog gisteren een topic over!
run: mstsc /console en dan gewoon aanloggen met dezelfde username als de ingelogde user op de server, dan kan je hem zo overnemen (zoals ik op dit moment thuis ;)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 21:27
waarom gebruik je niet programma's zoals PcAnywhere en winVNC? dat is veel handiger toch?

Verwijderd

Beetje offtopic, maar ik had eerst web edition geinstaleerd, daar zat standaard die webconfig tool in, waar je ook remote control mee uit kon voeren. zit deze ok ergens in de enterprice?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Robthebest schreef op 14 June 2003 @ 16:44:
waarom gebruik je niet programma's zoals PcAnywhere en winVNC? dat is veel handiger toch?
Dat werkt een stuk langzamer.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

de remote desktop die er standaard inzit werkt heel goed (vind ik) behalve het geluid dat heb ik nog niet werkend :(.
Dus zoals ik hierboven zei van mstsc /console en natuurlijk moet je wel remote desktop aanzetten via System properties , tabblad remote access ofzo en aanvinken

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Mischien een omweg maar je kan ook met de task manager van user switchen. Zo doe ik het nog wel eens.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• QSYS
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 16:41:
hier was nog gisteren een topic over!
run: mstsc /console en dan gewoon aanloggen met dezelfde username als de ingelogde user op de server, dan kan je hem zo overnemen (zoals ik op dit moment thuis ;)
Als je dat gebruikt kom je bij hetzelfde als extern bureaublad, maar nu werkt het wel, als ik via start / programma's enzo verder ga, kreeg ik een andere sessie

Dank je wel voor de snelle reacties.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Robthebest schreef op 14 June 2003 @ 16:44:
dergelijke rommelprogrammatuur ga jij niet draaien op een windows 2003 server :(

ok,ok als je de console zou willen overnemen, maar laat dat nou net verbeterd zijn in Windows Server 2003, je kan met rdp nu ook de console overnemen :Y)

A wise man's life is based around fuck you

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:11

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 16:48:
de remote desktop die er standaard inzit werkt heel goed (vind ik) behalve het geluid dat heb ik nog niet werkend :(.
Dus zoals ik hierboven zei van mstsc /console en natuurlijk moet je wel remote desktop aanzetten via System properties , tabblad remote access ofzo en aanvinken
Voor geluid MOET er wel een geluidskaart in de server pc zitten anders werkt het niet :) En dan nog eentje die iig XP drivers heeft om hem te installeren :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ah hier was hij: Probleem met Remote Desktop onder Windows 2003
-> dat was gisteren

Over dat geluid: mijn creative geluidskaart werkt prima op mijn server maar remote niet als jij het kunt laten werken: graag ff een berichtje over hoe je het hebt gedaan :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 17:04 ]

• FastBunny
  • Laatst online: 04-09 16:11

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 17:03:
Ah hier was hij: Probleem met Remote Desktop onder Windows 2003
-> dat was gisteren

Over dat geluid: mijn creative geluidskaart werkt prima op mijn server maar remote niet als jij het kunt laten werken: graag ff een berichtje over hoe je het hebt gedaan :)
Even uit mijn hoofd ;) Op de server naar Terminal Server Configuration gaan. Daar de eigenschappen opvragen van de RDP server. Dan naar het tabblad Client settings. Daar staat dan Disable the following. Zorg dat er GEEN vinkje staat bij Audio mapping :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Thx Fastbunny maar ik draai remote desktop for administration (dus geen ts) hoe doe ik het dan? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 17:12:
Thx Fastbunny maar ik draai remote desktop for administration (dus geen ts) hoe doe ik het dan? :)
remote administration mode heeft geen sound, daar is het ook niet voor bedoelt, tis voor remote beheer

wil je meer, dan moet je licensing opzetten (en licenses kopen) en dan in full mode gaan draaien

A wise man's life is based around fuck you

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 13:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

FastBunny schreef op 14 June 2003 @ 17:08:
[...]

Even uit mijn hoofd ;) Op de server naar Terminal Server Configuration gaan. Daar de eigenschappen opvragen van de RDP server. Dan naar het tabblad Client settings. Daar staat dan Disable the following. Zorg dat er GEEN vinkje staat bij Audio mapping :)
idd, dat werkt zelfs in XP nog :P

Je kunt ook even kijken in de config van TS naar de optie Bring sound to TS client... of die aanstaat...

(meen ik me te herinneren, kan ook zijn dat 't bij Citrix zo was, weet 't ff niet meer precies)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

zwelgje schreef op 14 juni 2003 @ 17:15:
[...]

remote administration mode heeft geen sound, daar is het ook niet voor bedoelt, tis voor remote beheer

wil je meer, dan moet je licensing opzetten (en licenses kopen) en dan in full mode gaan draaien
En ik zit dus al een maand te kl*ten aan mijn sounddrivers etc. :D

• Predator
  • Laatst online: 22:33

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• QSYS
Nou heb ik weer een ander probleem, heb het domein aan gemaakt en zit nu ingelogt op het domein, maar nu kan ik helemaal niks meer overnemen, heb ook alle rechten goedgezet, maar niks werkt.

• QSYS
niemand hier een oplossing voor?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ehm, enige foutmeldingen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• QSYS
De client kan geen verbinding met de externe computer maken.

Mogelijk is de computer niet op externe verbinding voorbereid of is de computer
Te druk bezig om een nieuwe verbinding te accepteren. Er kan ook sprake zijn
Een netwerk probleem.

Probeer later opnieuw verbinding te maken.
Neem indien het probleem blijft bestaan contact met de systeembeheerder op.

Dit is de foutmelding die ik dan krijg. Heb al contact opgenomen met de
systeembeheerder (Ikke dus) :) maar krijg het niet voor elkaar.
Kan het ook zijn dat het domein het probleem is?

Verwijderd

zwelgje schreef op 14 June 2003 @ 17:00:
[...]

dergelijke rommelprogrammatuur ga jij niet draaien op een windows 2003 server :(

ok,ok als je de console zou willen overnemen, maar laat dat nou net verbeterd zijn in Windows Server 2003, je kan met rdp nu ook de console overnemen :Y)
Op rommel moet je rommelprogrammatuur draaien, man wat heb ik bij MSnetwerken (NT3.51 NT4..) zitten zoeken naar Rconsole (Netware had dat nl. al in het jaar 0); dan maar PCanywhere gebruiken, niet eens zo'n slecht programma trouwens in mijn optiek

• QSYS
weet iemand hoe ik het probleem op moet lossen via domein?
Pagina: 1