Damn, ik ben eigenlijk al de hele dag hier mee bezig:
Ik wil graag dat ik een Dynamische Array kan copieren naar een andere, (dus eigenlijk om ff te storen en dan naar een volgende wil zetten.
vb:
Ik heb het ookal geprobeerd mbv een loopje alleen dan lukt het ook niet:
Wat doe ik toch verkeerd??
Ik wil graag dat ik een Dynamische Array kan copieren naar een andere, (dus eigenlijk om ff te storen en dan naar een volgende wil zetten.
vb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| var feelingArray : array of String; procedure blaat (); var tempArray: array of String; size : integer; begin setLength(tempArray, 7); //de maximale groote van de array //De array word hier gevuld met strings: tempArray[0] := 'neutraal'; etc... //Array is gevuld met bv 4 strings size := getArraySize(tempArray); //size wordt 4, door een functie die het aantal -> gevulde indexes telt tempArray:= Copy(tempArray, 0, size); //tempArray wordt ingekort.. //En dan nu het gedeelte dat ik niet aan de gang krijg.. setLength(feelingArray, size); //wil de zelfde groote hebben... feelingArray := tempArray; //dit wil niet werken.. Ik krijg de error incompatible -> types, terwijl ze allbei de zelfde grote en zelfde type zijn (String)?? end; |
Ik heb het ookal geprobeerd mbv een loopje alleen dan lukt het ook niet:
code:
1
| for i:=0 to Length(feelingArray) do feelingArray[i] := tempArray[i]; |
Wat doe ik toch verkeerd??
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 16:20 . Reden: ff een paar enters er tussen gezet ]