Knikkende slangen, DangerDen-set

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik bestelde en ontving een DangerDen setje.

Hierbij wordt een slang geleverd (12mm, ik denk silicone, matwitte kleur) die heel erg snel knikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om op fatsoenlijke wijze een slang van de cpu-cooler naar de nb-cooler te laten lopen zonder dat die knikt (en zonder dat die erg lang is).
De afstand tussen de cpu en de nb is ook nog geen 10 cm.

Mijn vragen:
- zodra er vloeistof gaat lopen, verdwijnt de knik dan?
- zijn er slangen die beter tegen knikken bestand zijn (ik lees Tygon bv.)?
- of moet ik gewoon met koppelstukjes gaan werken (vind ik de minst elegante oplossing).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk niet dat de slang die je hebt silicone slang is want die zou dus juist niet snel moeten knikken

wat je kan proberen is: veren in of om de slangen doen, of idd met koppelstukjes werken

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Of koop zgn anti knikveren (geen grap). Dat zijn veren die je in de slang stopt en daardoor kan die niet meer knikken.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Bart-01 schreef op 14 juni 2003 @ 16:10:
Of koop zgn anti knikveren (geen grap). Dat zijn veren die je in de slang stopt en daardoor kan die niet meer knikken.
je schuift ze er overheen . je stopt ze er niet in :)

maar dit lijkt me idd de beste oplossing

Verwijderd

je hebt ze ook die je erin schuift kijk maar naar het thermaltake setje daar zitten veren in de slangen

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

idd de beste oplossing.. veren erin.. (of eroverheen) Als je ze erin doet roest vrije veren nemen als je ze rond de buitenkant doet gewoon elke veer die je kan vinden :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Er zijn inderdaad ook veren die je in de slang moet schuiven, deze zullen trouwens vaak beter werken. Je kan ook betere slang kopen, bijvoorbeeld benzineslang of siliconenslang met een dikkere wand.

Maar meestal is het wel zo dat de knik onder de druk van de pomp zal opentrekken.

Deze hoort trouwens in het [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml].

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 12:46

AcouSE

Swedish Chef

Zie Jupilers reply en zoek eventueel nog wat beter met de search, dit is geen onbekend probleem...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.