Toon posts:

[Win2k3] Internetverbinding up houden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een adsl verbinding bij belgacom skynet die toekomt op mijn win2k3 server (via usb modem).
Deze verbinding wordt simpel gedeeld via ics en werkt prima!
Maar als ik een tijdje er niets op doen (een paar uur) dan blijft mijn internetverbinding wel nog actief maar ik krijg wel geen packets trg van mijn provider dus moet ik disconnecten en trg reconnecten.
Omdat dit mijn server is is het wel zeer "ambetant" dit telkens te doen want dan moet ik via remote desktop enzo.
Nu zou ik willen weten of er een simple progje is (liefst service) die gewoon pakweg elke minuut een paar packets stuurt naar een server of een server pingt om zo de verbinding up te houden en ook reconnect indien de verbinding verdwijnt (ja dat doet hij ook niet altijd...).
Andere manieren om de verbinding levend te houden zijn ook welkom.
Kennen jullie een klein progje hier voor? Thx
(ik hoop dat het hier mag gepost worden want 't is nogal specifiek voor win2k3, anders move je deze maar naar SA)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien heb je wat aan dit? Kan programma's en internetverbindingen up houden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ping 194.109.6.66 -t

ff in een een batchfile drukken (png.bat) en dan in de scheduler stoppen zodat ie elke 10 minuten ven draait

en dat werkt met windows server 2003 :/ (de TS niet het batchbestandje ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 14-06-2003 16:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens testen :) thx
15 day evaluation :'(
Ik was vergeten te zeggen dat het gratis moet zijn ('t is mijn serverje thuis en dat mag niet veel kosten ;))

Nu de batchfile ff testen, het keepalive progje ziet er wel tof uit maar ja die evaluation.
Ik denk dat ik die -t switch maar weglaat anders zit ie constant te pingen!

Wat ik gedaan heb:
batch bestand keepalive.bat
ping www.tweakers.net

Dit wordt via de sheduler elke minuut uitgevoerd gedurende 24 uren elke dag ???(ik begrijp niet goed wat ze hiermee bedoelen maar het zou moeten werken denk ik)

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 17:26 ]