Hoi,
Ik ben iemand op het Usenet aan het helpen met zijn probleem en ik
dacht dat het wel handig was om het op Tweakers te zetten omdat
een en ander niet helpt.
Dit is het originele bericht:
Hallo ik ben bij een vriend bezig geweest met het aansluiten van zijn router
betrefd een sitecom router
nu is alles gelukt en de eerste pc heefd dus kabelinternet via de router
Nu wil ik dus een tweede pc erbij gaan aansluiten
vooor de duidelijk heid dus hij heeft een internetverbinding via essent
(@home dus)
Nu is het zo als ik de tweede pc via de router wil laten lopen gebeurt er
helemaal niks zelf de router geeft niet aan dat er dus op poort ook een
computer zit
Haal ik de router eraf en sluit die tweede pc dus rechtstreeks aan op de
kabelmodem dan werkt het dus wel 100%
Wat is er loos denken jullie
Ik weet dat hij er een netwerkkaart heeft inzitten (van essent dus gehad)
betrefd een realtek rtl8183/810x
Kan het zijn dat deze kaart niet wil werken via een router omdat @home er op
tegen allemaal is
Of weet er iemand een andere suggestie
Vriendelijk bedankt alvast voor de hulp
groeten Joop
===============================
Het blijkt dat de poorten wel werken omdat deze zijn getest met de werkende
pc.
De niet herkende pc werkt dus zoals gezegd wel direct op de modem, dus het is een straight cable als ik het goed begrijp die i.i.g. werkt.
Ik heb in een tweede bericht gevraagd om de kabel van de werkende pc eens op de niet werkende te zetten. Ook heb ik gevraagd of de lampjes uberhaupt wel branden op de router/poort waar de niet werkende pc op is aangesloten. Hier moet ik nog een reactie op krijgen, die ik hier zal vermelden. Handiger is het wanneer hij zich ff registreerd om direct op GoT te kunnen posten.
Mijn vraag voor nu is of er mensen zijn die ditzelfde hebben gehad of mensen die suggesties om tot een oplossing te komen.
De poort/kabel is dus in orde. Trouwens dat van die @Home kaart maakt niks uit, hier heeft de tweede pc diezelfde kaart van @Home erin zitten en router, internet, netwerk werken perfect.
Alvast bedankt voor een reactie
Inmiddels is bekend dat de kabel wel werkt op de andere pc. Dat houdt dan in dan routerpoorten en kabel in orde zijn. Hij moet nu alleen nog de netwerkkaarten eens omwisselen om te kijken of dat iets opleverd, dit zou pas maandag mogelijk zijn.
Nou vraag ik mij wel af hoe het zou kunnen dat een netwerkkaart op de modem wel werkt maar op de router niet. De lampjes van de router branden niet wanneer de pc die geen verbinding krijgt erop is aangesloten en dat zou dan betekenen dat het hardware probleem is. De poorten en kabels zijn orde dus de kaart blijft over. Zou iemand misschien weten hoe het dan zou kunnen dat een netwerkkaart het niet doet op een router?
Iemand een idee
Ik ben iemand op het Usenet aan het helpen met zijn probleem en ik
dacht dat het wel handig was om het op Tweakers te zetten omdat
een en ander niet helpt.
Dit is het originele bericht:
Hallo ik ben bij een vriend bezig geweest met het aansluiten van zijn router
betrefd een sitecom router
nu is alles gelukt en de eerste pc heefd dus kabelinternet via de router
Nu wil ik dus een tweede pc erbij gaan aansluiten
vooor de duidelijk heid dus hij heeft een internetverbinding via essent
(@home dus)
Nu is het zo als ik de tweede pc via de router wil laten lopen gebeurt er
helemaal niks zelf de router geeft niet aan dat er dus op poort ook een
computer zit
Haal ik de router eraf en sluit die tweede pc dus rechtstreeks aan op de
kabelmodem dan werkt het dus wel 100%
Wat is er loos denken jullie
Ik weet dat hij er een netwerkkaart heeft inzitten (van essent dus gehad)
betrefd een realtek rtl8183/810x
Kan het zijn dat deze kaart niet wil werken via een router omdat @home er op
tegen allemaal is
Of weet er iemand een andere suggestie
Vriendelijk bedankt alvast voor de hulp
groeten Joop
===============================
Het blijkt dat de poorten wel werken omdat deze zijn getest met de werkende
pc.
De niet herkende pc werkt dus zoals gezegd wel direct op de modem, dus het is een straight cable als ik het goed begrijp die i.i.g. werkt.
Ik heb in een tweede bericht gevraagd om de kabel van de werkende pc eens op de niet werkende te zetten. Ook heb ik gevraagd of de lampjes uberhaupt wel branden op de router/poort waar de niet werkende pc op is aangesloten. Hier moet ik nog een reactie op krijgen, die ik hier zal vermelden. Handiger is het wanneer hij zich ff registreerd om direct op GoT te kunnen posten.
Mijn vraag voor nu is of er mensen zijn die ditzelfde hebben gehad of mensen die suggesties om tot een oplossing te komen.
De poort/kabel is dus in orde. Trouwens dat van die @Home kaart maakt niks uit, hier heeft de tweede pc diezelfde kaart van @Home erin zitten en router, internet, netwerk werken perfect.
Alvast bedankt voor een reactie
Inmiddels is bekend dat de kabel wel werkt op de andere pc. Dat houdt dan in dan routerpoorten en kabel in orde zijn. Hij moet nu alleen nog de netwerkkaarten eens omwisselen om te kijken of dat iets opleverd, dit zou pas maandag mogelijk zijn.
Nou vraag ik mij wel af hoe het zou kunnen dat een netwerkkaart op de modem wel werkt maar op de router niet. De lampjes van de router branden niet wanneer de pc die geen verbinding krijgt erop is aangesloten en dat zou dan betekenen dat het hardware probleem is. De poorten en kabels zijn orde dus de kaart blijft over. Zou iemand misschien weten hoe het dan zou kunnen dat een netwerkkaart het niet doet op een router?
Iemand een idee
[ Voor 19% gewijzigd door Fok83 op 15-06-2003 14:07 ]