Het is druk in de gamesbiz, filmpjes, screenshots en interview reizen de wereld rond om ons te informeren van de nieuwste snufjes in de games-technologie, en dan praat ik vooral over een van de grootste mediums als het op spelletjes neer komt: de Personal Computer. In het kort: PC. Ik zal ze eens even opnoemen.
Niet te ontkennen, dit spel moet natuurlijk in dit lijstje. Dit spel is veelbelovend in bijna alle aspecten. Het is een sequel op een van de succesvolste spellen ter wereld: Half Life. Het heeft erg mooie graphics die volgens Valve niet eens een high-tech computer nodig hebben om soepel te draaien, minstens een TNT2. Een voortreffelijke AI, die - zo zegt Valve - bijna op zichzelf denkt en geen scripted acties onderneemt (Voorgeprogrameerde reacties) maar zelf 'beslist'. En dan ook nog is een goed en sterk verhaal wat zich grotendeels afspeelt in het Oosten. De releasedate is wel heel erg dichtbij: Namelijk 30 September
2003!

Doom 3 is aangekondigt op de E3 van 2002, inmiddels is het 2003 en hebben we nog niet zoveel van dit donkere juweeltje mogen zien, in 2002 waren er al veel screenshots en filmpjes aan de pers gegevens, zelf een tech demo heeft zijn weg op het internet gevonden. Doom 3 speelt zich af in een donkere Doom sfeer die zijn voorgangers ook hebben gehad. Mooie real time lichteffecten, wapens en enge zombies die je aan stukken willen scheuren. Hoewel dit spel erg veelblovend is valt hij toch langzaam in het niet in vergelijking met Half Life 2, erg jammer.

- S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost
Dit spel moet zeker bij dit lijstje, aangezien het een van de mooiste games is die ik persoonlijk gezien heb. Mooie uitgestrekte landschappen, mooie graphics, goed verhaal en nog veel meer. Dit is ook weer een spel van een Oosterse developer, zoals we wel meer zien tegen woordig (Hidden & Dangerous bijvoorbeeld). Voor meer informatie kan je de Stalker [url=
M@NIC in "Spielerij - Game FAQs"]FAQ[/url] hier op GoT raadplegen.

Nog een aankomend juweeltje is Deus Ex 2, weer een sequel op een spel wat enorm goed verkocht: Deus Ex. Dit spel maakt wel gebruik van de inmiddels al wel wat verouderde Unreal 2 engine, die niet was wat het beloofde, maar wel gewoon goed is. Op wondergraphics hoef je niet te hopen, maar wel op een uiterst goed spel met goede gameplay.
Zoals we duidelijk kunnen zien is de technologie van games in een paar maanden helemaal omhoog gesprongen. Een paar maanden geleden zat je bijvoorbeeld je toetsenbord al helemaal onder te kwijlen bij het zien van Unreal 2 screenshots, maar nu is dat spel nog niet eens zo mooi en hebben we het afgedaan spel bestempelt met 'matig' (Samen met het verhaal trouwens).
Dit is alleen maar veelbelovend, mensen kopen weer spellen en gaan er mee aan de slag. Ik kan me alleen maar bedenken dat we in 2005/2006 fotorealistische graphics hebben die gewoon 99% echt lijken, compleet met VR bril en een stoel die meebeweegt met het spel. We hoeven alleen nog maar te wachten, en het is zover.