Toon posts:

Terminal Services clinet desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mijn werk Microsoft Terminal Services van Windows 2000 Advanced Server aan het uitproberen.
Ik heb van de server een Apllication Server gemaakt en een DNS Server (dus geen Domain Controller).
En nou wil ik graag dat een Terminal Services User op zijn Terminal Desktop alleen maar een icoontje krijgt met bijvoorbeeld 'Word' + 'Notepad' + 'Deze computer' en voor de rest helemaal niks.

En dat in het start menu van deze terminel gebruiker alleen maar 'Word' + 'Notepad' + 'Afsluiten' staat.

Onder 'Deze computer' moet dan alleen maar zijn gebruikers map op de server staan.
De gebruiker mag voor de rest nergens inkomen.
Ik wil geen Citrix Metaframe of zo gebruiken alleen maar Terminal Services.

Heeft iemand hier een oplossing voor, het maakt niks uit hoe (scripts of een progje of iets dergelijks)???? :?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:11

FastBunny

Give it the Works !

Kan je allemaal instellen in de Active Directory :) Verdiep je daar maar eens in :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb er een Domain controller van gemaakt..
Ik heb alles nu in Active dirctory draaien, maar hoe krijg ik het nou verder, want ik kan het nergens vinden..

Zijn er op het internet ook tutorials of handleidingen van te vinden of iets dergelijks...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:11

FastBunny

Give it the Works !

Maak daar maar eens een nieuwe Organization Unit aan, dan rechtklikken en properties, dan kan je daar een nieuwe set regels toewijzen en daar kan je heel veel instellen en beperken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL