Het probleem is de volgende. Op een website moeten mensen kunnen stemmen. Dit gebeurt als volgt:
1 gebruikers geven een cijfer; de waarde wordt opgeteld bij het veld in een database met het "totaal aan gegeven cijfers".
2 tevens wordt bij iedere uitgebrachte stem "1" opgeteld bij het veld met "aantal gegeven cijfers"
so far so good, maar nu hoe dit moet gebeuren:
1 de form telt de waarde die de gebruiker geeft op bij het opgehaalde "totaal aan gegeven cijfers" en schrijft dit weer weg in het veld.
2 de form telt "1" op "aantal gegeven cijfers" en schrijft dit weer weg in het veld.
so far so good, maar nu de code...
hieronder nog niet de code, maar zoals het er logisch zou moeten werken:
Kan dit in de hidden field, zoals ik wil? Of moet ik eerst een stukje ASP de waarde laten ophalen en optellen, een variabele van laten maken en dan deze variabele in de hidden weer ophalen?
dank (lang bericht, maar slechts voor de duidelijkheid...)
1 gebruikers geven een cijfer; de waarde wordt opgeteld bij het veld in een database met het "totaal aan gegeven cijfers".
2 tevens wordt bij iedere uitgebrachte stem "1" opgeteld bij het veld met "aantal gegeven cijfers"
so far so good, maar nu hoe dit moet gebeuren:
1 de form telt de waarde die de gebruiker geeft op bij het opgehaalde "totaal aan gegeven cijfers" en schrijft dit weer weg in het veld.
2 de form telt "1" op "aantal gegeven cijfers" en schrijft dit weer weg in het veld.
so far so good, maar nu de code...
hieronder nog niet de code, maar zoals het er logisch zou moeten werken:
Ik begrijp prima dat dit niet werkt, maar slechts een verduidelijking hoe het zou moeten werken. Mijn vraag is, hoe moet ik de optelsom maken van de gekozen waarde uit de "select" cijfer en de opgehaalde waarde.<form name="stemmen" method="POST" action="<%=MM_editAction%>">
<select name="cijfer">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
</select>
<input type="hidden" name="aantal" value="<%=(rsBla.Fields.Item("Stem_aantal").Value)%>+1">
<input type="hidden" name="totaal" value="<%=(rsBla.Fields.Item("Stem_totaal").Value)%>+cijfer">
<input type="submit" name="Submit" value="Stem">
<input type="hidden" name="MM_update" value="true">
<input type="hidden" name="MM_recordId" value="<%= rsBla.Fields.Item("ID").Value %>">
</form>
Kan dit in de hidden field, zoals ik wil? Of moet ik eerst een stukje ASP de waarde laten ophalen en optellen, een variabele van laten maken en dan deze variabele in de hidden weer ophalen?
dank (lang bericht, maar slechts voor de duidelijkheid...)