1 GB Samsung Original op MSI KT3 Ultra II niet OC-baar

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 20:09

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Ik heb een MSI KT3 Ultra II Raid bord. Dit met een AMD Athlon XP 2600+ 333 T-Bred B. Dit kan op het bord door middel van Bios 5.7

Nu draait alles goed. FSB op 166, en de rest allemaal auto.
Mijn geheugen is 1 GB Samsung Original PC-2700 DDR (2x 512).

Nu is het probleem dat het geheugen prima werkt op de standaard timings. Dit is zoiets 2.5-3-6-3. Maar als ik de timings ook maar iets aanpas, bijvoorbeerd CAS latancy op 2 zet ipv 2.5 dan crasht de pc na de POST. Ook andere timings aanpassen heeft allemaal geen zin, omdat het systeem heel onstabiel word of niet opstart. Dit moet toch makkelijk kunnen, met dit bord en zulk geheugen. Het geheugen bijvoorbeeld word echt door vele reviewers als echt OC geheugen getest. Please help!

Specs:
AMD Athlon XP 2600+ 333 T-bred B (gelocked)
MSI KT-3 Ultra II - Raid (newest Bios version 5.7)
2x 512 MB Samsung Original 333
40 GB Maxtor Ultra 133 / 10 GB WD Ultra 100
Hercules Geforce MX 400 - 64 MB
Alle Voltages standaard en auto ingesteld.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

De KT3-Ultra staat bekend als een slecht bord om over te klokken...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
martinvdm schreef op 14 June 2003 @ 14:26:
Ik heb een MSI KT3 Ultra II Raid bord. Dit met een AMD Athlon XP 2600+ 333 T-Bred B. Dit kan op het bord door middel van Bios 5.7

Nu draait alles goed. FSB op 166, en de rest allemaal auto.
Mijn geheugen is 1 GB Samsung Original PC-2700 DDR (2x 512).

Nu is het probleem dat het geheugen prima werkt op de standaard timings. Dit is zoiets 2.5-3-6-3. Maar als ik de timings ook maar iets aanpas, bijvoorbeerd CAS latancy op 2 zet ipv 2.5 dan crasht de pc na de POST. Ook andere timings aanpassen heeft allemaal geen zin, omdat het systeem heel onstabiel word of niet opstart. Dit moet toch makkelijk kunnen, met dit bord en zulk geheugen. Het geheugen bijvoorbeeld word echt door vele reviewers als echt OC geheugen getest. Please help!

Specs:
AMD Athlon XP 2600+ 333 T-bred B (gelocked)
MSI KT-3 Ultra II - Raid (newest Bios version 5.7)
2x 512 MB Samsung Original 333
40 GB Maxtor Ultra 133 / 10 GB WD Ultra 100
Hercules Geforce MX 400 - 64 MB
Alle Voltages standaard en auto ingesteld.
Wat Jupiler ook zegt idd :/

Dit is ook bekend bij grote modules (bijv. 512MB) :|

Voltages omhoog doen van je geheugen en dan de latency omlaag doen. ;)

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Dit is Absoluut NIET waar. Dit bord is menig malen getest als een zeer goed bordje om te oc'en. welliswaar is de KT-3 Ultra iets minder goed alsde KT-3 Ultra II. Ik heb de Ultra II. Het bord is echt vaak getest, en vergeleken, en komt vaak goed uit de testen en reviews. Een beetje googlen, en je vind wel wat.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Met een 133-Athlon heb je misschien wel wat OC-reserve. Maar denk eraan dat je CPU sowieso al op 166 MHz loopt, er is dus weinig reserve, de KT333 op het bord zit min of meer op z'n maximum. Het verbaast me dus niet echt dat je niet hoog komt.

Het probleem kan natuurlijk ook bij het geheugen liggen (is een beetje een kwestie van geluk), maar dat lijkt me minder waarschijnlijk.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
mmm ja, misschien is het zo dat ik eerst men FSB (166) moet verlagen wil ik mijn geheugen kunnen overclocken. Vaak is dit het geval als je het geheugen heel strak wilt zetten.
Dan is het een questie van afvragen of het systeem sneller word met sneller geheugen maar een lagere FSB of een snellere FSB en langzamer geheugen. Maargoed, ik kan me toch niet voorstellen dat ik met de 166 FSB die ik nu heb (maximum) niet eens zulk geheugen op CAS 2 kan draaien.....dit moet het geheugen makkelijk aankunnen

Verwijderd

Het is geen antwoord op je vraag, maar ik heb ook last gehad van hetzelfde:
pc onstabiel met 2 dimms @ p4x400 chipset

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Mmm ok, Ik dacht ook dat het eerst aan die tweede module lag. Terwijl het alletwee precies dezelfde zijn. Ik heb beide modules los getest, maar ook dan kan ik ze niet OC'en....dus daar ligt het niet aan.....iemand een oplossing ??

Verwijderd

heb hier hetzelfde probleem

Met 512 kon ik me fsb op 148 krijgen stabiel (XP2000+ 133 fsb/ geheugen 362mhz o/c)

met 1024 kon ik nog maar tot fsb 136 stabiel dus ook lager dan fsb 166 is dit het probleem,
heeft dus weinig te maken met dat de kt3ultra2 niet over te clocken zou zijn.

(zijn er zat die boven de 200fsb zijn uitgekomen)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De nieuwere (lees: vanaf medio 2002) Samsung chips krijg je NIET op CAS2. Andere strakke timings hebben ze ook ernstig veel moeite mee. Ligt gewoon aan de chips. De reep Samsung PC2700 (256Mb) die ik hier in mijn pc heb zitten, wil met gemak op 200MHz lopen. Maar 133MHz @ CAS2 --> No way! Ook met alle timings zeer los niet....
Het geheugen bijvoorbeeld word echt door vele reviewers als echt OC geheugen getest.
De oudere chips staan idd bekend als ZEER goed overklokbaar: > 200MHz @ CAS2. Helaas doen de nieuwe chips dit niet langer meer :'(

Overigens heb ik deze wijsheid niet alleen van mezelf....zie onderstaande quote uit een DDR roundup @ Hardwareluxx.de:
Hier waren leider auch nur relativ langsame Timings möglich - 2,5T-3-3-6-2 bremsen das System natürlich schon ein wenig aus. Da wir leider auch schon bei 166 Mhz nicht in der Lage waren, schnellere Timings einzustellen, kann man den Samsung-Riegel wohl für ein KT333-Mainboard nicht empfehlen.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb ook de kt3 ultra 2 gehad en ik kon hem met geen mogelijk boven de 153mhz fsb krijgen. Voor normaal gebruik was ik er wel tevreden over.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
hehe ooit gehoord van vmods en unlocken ? ik heb mn kt3 ultra 2 R nu op kantoor staatn 24/7 draait die 188 mhz FSB duzz tìs opzich nog best goed.
Trouwens daarvoor had ik ook Samsung original 512 mb pc2700 reepje, ik kon met geen mogelijkheid dat ding stabiel krijgen rond 170, met het twinmos ram dat ik nu heb ook pc 2700 met zonder winbond chips ofzo, gewoon plain twimos, haalde ik 194 niet echt stabiel maar toch.
Mischien ff ram voltage omhoog pleuruhh

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:49

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik kan je eventueel mijn reepje wel ff ruilen voor de jouwe, aangezien ik alles wel kan instellen cas 2 enzo
Je geeft dat reepje dan maar aan Ander, die zorgt wel dat et bij mij komt.

[ Voor 27% gewijzigd door icecoolsniper op 16-06-2003 15:18 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 18:50
Hmmm, volgens alle reviews die ik kan vinden doet recent Samsung geheugen het juist super op cl2.

Greetz, Ander || Specs

Pagina: 1