Ik heb een vulcano 7+ aangeschaft, maar dat ding maakt echt fucking veel lawaai.Dus heb ik nu een actic silent tc geleend, maar het probleem is dat ik de vulcano niet kan verwijderen, het is een 1 hooklip.De andere cooler die ik had was een 3hook lip en hem kon ik zonder problemen inzetten en uithalen, maar dat gaat niet met de vulcano.
Je moet gewoon een schroevendraaier in die 'haak' steken en naar beneden+naar buiten duwen
.
Btw een volcano maakt niet zo veel herrie toch? Je hebt hem toch wel op 'low' staan hoop ik?
.
Btw een volcano maakt niet zo veel herrie toch? Je hebt hem toch wel op 'low' staan hoop ik?
tvw
<breekijzer
)><font color=blue>Zeg dan iets......................</font>
[ Voor 94% gewijzigd door Shyne op 17-06-2003 11:52 ]
Sorry maar zit er geen handleiding bij ofzo? Ik heb dat ding ook gehad. Als je wel eens een koeler hebt vervangen moet je deze er met gemak afkrijgen. Gewoon een lange platbek schroevendraaier in de clip zetten. Je hand op de koeler houden en duwen.
KIJK UIT, dat je schroevendraaier niet uit de clip op het mobo ketst en elektobaantjes doorsnijd.
Succes.
Veel vermoed ik dat dit topic best een slotje zou kunnen krijgen
KIJK UIT, dat je schroevendraaier niet uit de clip op het mobo ketst en elektobaantjes doorsnijd.
Succes.
Veel vermoed ik dat dit topic best een slotje zou kunnen krijgen
Verwijderd
op low stand (3300 rpm) maakt hij weinig geluid, en koelt nog heel goed. De hoogste stand is eigenlijk niet zo nodig. Ik heb hem altijd op de laagste stand staan en hij houd mijn AMD 2200+ op 47 graden stressed.
Ging met andere 3hook clip makkelijk, maar nu niet.Zal het zo nog een keer proberen, heb hem idd op low staan, maar was veel stiller gewend.
Eigenlijk letterlijk op de omgekeerde manier zoals je'm gemonteerd hebt.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Verwijderd
Het kan zijn dat je er niet helemaal lekker bijkomt met een schroevendraaier. Dan zit je al gauw aan het losschroeven van je voeding.
Dremel is ook altijd een handige optie
Dremel is ook altijd een handige optie
Ik kom er wel bij met schroevendraaier, maar als ik dan op de koeler druk komt hij niet los.
1. Je schroevendraaier in dat lippie zetten
2. Druk het lippie naar beneden
3. Vervolgens druk je deze naar buiten.
Note: Kijk uit dat je niet te veel kracht zet en niet uitschiet
GROTE TIP
Leg een stuk handdoek of een dik stuk doek op je moederbord onder de clip. Als je dan moest uitschuiven met de schroevendraaier is niet de halve print van je moederbord naar de haaien
Of je kan lef hebben en het gewoon zo doen
Leg een stuk handdoek of een dik stuk doek op je moederbord onder de clip. Als je dan moest uitschuiven met de schroevendraaier is niet de halve print van je moederbord naar de haaien
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Of je doet gewoon voorzichtig... zo hard hoef je nou ook weer niet te douwen om em eraf te krijgen.DinX schreef op 14 June 2003 @ 15:33:
GROTE TIP
Meestal zit er toch al een stukje plastic rond die clip juist om dat soort problemen te voorkomen.
handdoek op je mobo
? Moet die niet net gewassen zijn, kan behoorlijk statisch geladen zijn.....
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Heb er hier al gehad die behoorlijk vast zaten. Lastig om hem los te krijgen en nog lastiger om hem erop te krijgen.Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 17:25:
[...]
Of je doet gewoon voorzichtig... zo hard hoef je nou ook weer niet te douwen om em eraf te krijgen.
Meestal zit er toch al een stukje plastic rond die clip juist om dat soort problemen te voorkomen.
En van dat statische geen last gehad. Heb het ook alleen maar bij de eerste keer gedaan. Tegenwoordig gewoon zonder doekje
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
een andere tip om em te laten zitten is om een programma zoals Speedfan te gebruiken, zodat je em maar op 2% sterkte laat draaien wat voor een zacht geluid zorgt ipv 6000rpm aka F16 Fighting Falcon die overvliegt 
Ik heb em ook gehad en ben nu overgestapt op de Thermaltake Aquarius II, stiller en betere koeling
http://www.almico.com/speedfan.php
PS. kijk uit met die koeler, ik heb het voor elkaar gekregen om mn athlonxp core te crushen met dat koperen bakbeest
Ik heb em ook gehad en ben nu overgestapt op de Thermaltake Aquarius II, stiller en betere koeling
http://www.almico.com/speedfan.php
PS. kijk uit met die koeler, ik heb het voor elkaar gekregen om mn athlonxp core te crushen met dat koperen bakbeest
Tis vrij simpel, 1 kant duw je schroevendraaier int spleetje en buigt em naar buiten. * t!mP snapt het probleem niet echt.
Als je gewoon ff goed kijkt kan je zo de werking achterhalen maar k. gl
Als je gewoon ff goed kijkt kan je zo de werking achterhalen maar k. gl
Stap 3 snap ik niet helemaal, voor het uitschieten hoef ik niet bang te zijn.Op de 8RDA+ zit een wit streepje dat de mobo beschermt.Av3ng3rtje schreef op 14 June 2003 @ 15:30:
1. Je schroevendraaier in dat lippie zetten
offtopic:
Hasib? MW.nl?
Hasib? MW.nl?
Als je het lipje naar beneden drukt, moet je met de punt van je schroevendraaier een beweging naar buiten maken --> doordat je em naar beneden drukt druk je em onder het plastic stukje van je socket vandaan, met de bewegegin naar buiten haal je het klemmetje los..
edit:
typo's
typo's
[ Voor 12% gewijzigd door DrSnuggles op 14-06-2003 21:17 ]
Learn something new every day.
Aha, had vroeger een arctic cooler.En daar moest je gewoon erop drukken, omdat het waarschijnlijk een 3hook lip was.Bal0n schreef op 14 June 2003 @ 21:16:
offtopic:
Hasib? MW.nl?
Als je het lipje naar beneden drukt, moet je met de punt van je schroevendraaier een beweging naar buiten maken --> doordat je em naar beneden drukt druk je em onder het plastic stukje van je socket vandaan, met de bewegegin naar buiten haal je het klemmetje los..
edit:
typo's
Nou we toch hierover hebben, ik heb wel eens moederborden gezien die hadden een metalen bescherm plaatje bij de cpu socket, voor de uitschieters zeg maar was wel handig. Geloof Abit.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
bijna alle moederborden die je nu koopt hebben dat.Niels99 schreef op 14 June 2003 @ 21:26:
Nou we toch hierover hebben, ik heb wel eens moederborden gezien die hadden een metalen bescherm plaatje bij de cpu socket, voor de uitschieters zeg maar was wel handig. Geloof Abit.
Hmmmm moet ik toch maar m'n
opzetten, jah klopt maar die wel eens gezien had waren vet groot zeg maar. Idd heb wel een een klein metaal stukkie gezien maarja uitschieten was wel heel makkelijk. Maarre mijn Abit KD7-RAID heeft het nie hoor.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Heb even snel een plaatje in elkaar gelast.
Het demonteren van een koeler doe je op de onderstaande manier:

Zelf gebruik ik een lichtjes aangepaste schroevendraaier (met gebogen kop) zodat je er nog makkelijker bijkan, zodat je niet hoeft te forceren.

Op het plaatje zit wel copyright hoor
Het demonteren van een koeler doe je op de onderstaande manier:

Zelf gebruik ik een lichtjes aangepaste schroevendraaier (met gebogen kop) zodat je er nog makkelijker bijkan, zodat je niet hoeft te forceren.

Op het plaatje zit wel copyright hoor
Dat probeerde ik ook de hele tijd, maar het probleem is dat de schroevendraaier bij stap 3 uitschiet.Gelukkig heb ik zo'n wit ding eronder, anders was mijn mobo naar de klote.
je moet natuurlijk wel een schroevendraaier gebruiken waarvan de bek niet breder is dan het lipje waar de schroevendraaier in moet steken.. anders prik je zo door je bordje heen met die vulcano'sHasib schreef op 15 juni 2003 @ 10:36:
Dat probeerde ik ook de hele tijd, maar het probleem is dat de schroevendraaier bij stap 3 uitschiet.Gelukkig heb ik zo'n wit ding eronder, anders was mijn mobo naar de klote.
Ik had precies hetzelfde Hasib, toen ik mijn oude koeler wilde verwijderen. Uiteindelijk werd ik een beetje nijdig en met wat (brute) kracht, kreeg ik em los.
Ik gebruikte geen gebogen kop, dus ik moest wat meer kracht zetten.. tamelijk meer kracht..
Ik gebruikte geen gebogen kop, dus ik moest wat meer kracht zetten.. tamelijk meer kracht..
offtopic:
Ben je nou Hasib van Morrowind.nl?
Ben je nou Hasib van Morrowind.nl?
[ Voor 12% gewijzigd door DrSnuggles op 15-06-2003 11:29 ]
Learn something new every day.
Jah.
De schroevendraaier is denk ik te breed, ga zo een dunnere lenen bij iemand.
Edit, het is al verholpen, gewoon een kleine schroevendraaier geleend en het lukte de eerste keer.
[ Voor 18% gewijzigd door Hasib op 15-06-2003 15:25 ]
Pagina: 1