Toon posts:

Vietcong: connection time out

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb de originele vietcong gekocht en ik krijg bij het proberen te joinen van een game steeds geen verbinding.
Als ik zelf een game wil create-en, krijg ik na 5 seconden:"connection timed out" te lezen.

Ik heb verder geen firewall of iets aan staan en zonnet basic adsl.
Windows XP

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb je dit ook als je een spel joined? Of bij andere spellen waar je een server create?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
als ik een spel join... krijg ik zo'n "nummer is niet in gebruik" geluidje van het spel te horen.

als ik bij andere spellen een server create heb ik geen probleem

Verwijderd

ook niet per ongeluk interne firewall van XP ooit aangevinkt?

Verwijderd

Standaard wordt poort 5425 gebruikt voor netwerkgames in VietCong (althans zo staat hij er bij mij bij). Indien die niet doorgegeven wordt door je router/firewall krijg je "een telefoon is in gesprektoon" geluidje te horen dat hij geen contact kan maken met de server.

Sommige servers hebben zo'n hoge ping (>600ms) dat je dan ook timeouts krijgt en niet het spel kan joinen, een andere server met lagere ping proberen is dan de oplossing.

Indien je helemaal geen lijst van servers te zien krijgt: dan kan er geen verbinding gemaakt worden met de GameSpy server voor een uptodate list van game-servers.

Create game = zelf een server aanmaken om online/lan te spelen (jouw Pc is dan server en andere kunnen jouw spel joinen).

Zorg in ieder geval dat je een werkende internetverbinding hebt, bij mij duurt het nl. nogal lang totdat m'n modem doorheeft dat hij moet inbellen en dan zit VietCong al in z'n errorstand met "in gesprektoon".
offtopic:
Prachtig spel, heb je geen miskoop aan gedaan. Ik zal je wel online tegenkomen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 07:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn online probleem is nog niet opgelost :(

Ik heb nog meer problemen: mijn manneke blijft achteruit lopen... welke knoppen ik ook instel en wat ik ook indruk... hij blijft naar achteren lopen.

En verder knipperd mijn gun heel de tijd weg-terug-weg-terug-etc... Dat zou met dat achteruit lopen te maken kunnen hebben.

Verwijderd

Trek je andere gamecontrollers er eens uit (joystick etc), wellicht conflicteren die. Eventueel je keys anders indelen? Er is trouwens ook een nieuwe v1.2 patch uit op www.vietcong-game.com (ftp://ftp.take2.de/patches/Vietcong_v1.20_patch.exe)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
effe de nieuwe no-cdcrack erop losgelaten...
bizar dat datzelfde ook al werkte bij vice city...

toch maar 's mijn cd-speler checken..
Pagina: 1