nForce2 drivers willen niet installen...

Pagina: 1
Acties:

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hee dudes,

Ik heb in mn systeem het een en ander zitten verkloten en nu moet ik dus de nForce drivers opnieuw installeren (onboard sound en NIC van mn EP 8RDA+ zijn nu driverloos). Goed, versie 2.03 gedownload, setup. Naja, hij smijt wat files neer in C:\Nvidia en dan krijg je een schermpje 'Preparing installation bla bla bla' en dan is dat ding opeens weg en gebeurt er nix meer. En er zijn geen *drivers* geinstalleerd. Dit gebeurt ook met de (door Epox bijgeleverde) versie 1.3 (ofzoiets) en met de nieuwste 2.03. Ben nu v 2.00 aan het downloaden, hoop dat dat werkt maar ik heb er weinig hoop in...

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Want ik kan nu niet met die machine het net op en het enige geluid wat eruit komt is een armoedig piepje...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je toevallig al een reinstall gedaan van je OS, want dat lijkt me niet overstandig. als je hebt zitten klooien, gaat er het 1 en ander kapot.

wat is btw je huidige OS :?
worden die drivers wel ondersteund door je OS :?

heb je misschien verder nog stoftware draaien wat invloed kan hebben op de installatie van de drivers?

mijn advies is dus een Reinstall :)

suc6 :)

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik draai XP. Ik heb een 'upgrade' gedaan van XP (want anders (hele installatie) zou mn hele HD gewist worden en daar zit ik niet echt op te wachten).

Ik heb de 1.3 drivers geïnstalleerd gehad zonder enige problemen. Het werkte allemaal vlekkeloos totdat ik vanmorgen alleen maar stereogeluid kreeg (en niet 4-kanaals), ook al stelde ik dat in in het Control Panel. Ik heb toen nieuwe drivers gedownload, de ouwe verwijderd met Add/Remove software (dacht dat het geen kwaad kon :S), en probeerde de nieuwe te installeren.. wat dus niet lukt.

Verwijderd

Je hebt de cd-rom van het moederbord toch wel

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik heb hetzelfde probleem gehad en ik moest mijn schijf formatteren voordat ik die verrekte drivers weer kon installeren. Een andere manier zag ik niet.

• Wortelsoep
  • Niet online
Ja ik heb de cd van mn mobo wel maar die werkt ook niet...

en formatten klinkt niet echt aantrekkelijk maar als dat de enige oplossing is.. :/ :(

Verwijderd

Hoezo formatteren, je hebt altijd de optie om alleen de Windows installatie te verwijderen.
Je Mijn Documenten en Program Files blijven gewoon staan.

• Wortelsoep
  • Niet online
Hmmm wat gebeurt er eigenlijk precies bij een 'New installation'? Er staat bij de installer 'Existing files may be lost'.

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 21:15
Als je slim bent heb je gewoon een andere partitie met je dingen erop die je wil bewaren, je downloads, drivers, Documenten en andere zooi. Met Partition magic 7/8 kan je makkelijk partities aanmaken.
Pagina: 1