Toon posts:

router niet me bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde een webserver opzetten, maar mijn router functioneerde op poort 80 dus heb ik op aanraden van een aantal mensen mijn router op poort 23 gezet een grote vergissing, want nu is mijn router niet meer bereikbaar voor verdere configuratie ;(
Als ik mijn router wil aanroepen dmv: http://10.0.0.2:23 dan krijg ik de foutmelding dat de poort om veiligheids redenen geblokkeerd is de oude manier van 10.0.0.2 al dan niet met :80 erachter om de poort op te geven.

Ik moet dus op een of ander manier mijn router reseten om weer terug in de oude instellingen te komen, maar afaik zit er geen reset-knop/gaatje op mijn router/modem en ik loop dus totaal vast hiermee.

Het is een e-tech v2 adsl-modem-router (de blauwe)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zal vast wel in de manual staan :)
bij de ene een gaatje en bij de andere moet je een knopje indrukken en de stroom eraf halen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja zal vast wel in de handleiding staan als er een handleiding bij was geleverd, maar dat is niet het geval het enige wat er aan handleiding bijzat was een papiertje hoe je de modem moest instellen voor verschillende providers (mx-stream/babyxl ed.) Echter een handleiding mbt tot modem-router anzich ontbreekt. (ook de handleiding die je online kunt vinden geeft alleen weer wat je voor providers moet instellen)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

1. Voer een reset uit op de achterkant van de router. Daarna staat het adres van de router op 192.168.1.1

dit staat er op de site van e-tech.
dus er moet iets achterop zitten om te resseten.
alleen hier staat een ander adres voor de router :?
zal wel een oude ip zijn dan.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

als het goed is moet er een gaatje zijn, waar je met een penpunt een resetknopje kan indrukken.
die knop een seconde of 5 indrukken en dan ben je klaar.

als jij een webserver opzet, dan kan dat gewoon. je poort dan de poort 80 van de wan kant door naar een pc in je lan. wat je wel moet veranderen is dat je webmanagement uit moet zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Doh 8)7

Ik begin echt blind te worden er zit aan de voorkant van de router gewoon een kleinknopje met default erboven, maar ik zweer je een paar tellen geleden zat die er nog niet echt nie hoor ;)

/me kruipt weg in een hoekje uit schaamte
Pagina: 1