Toon posts:

Burst Length, 'onbelangrijk'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, sinds kort heb ik een P4P800 en 4x256 twinm/winb BH5 geheugen. Nou heb ik aardig wat topics afgestroopt over timings etc..etc maar het viel me op dat haast nergens burst length wordt genoemd. Het is bijna altijd beperkt tot de eerste 4 waarden dus b.v 2-2-2-5. Is de burst length waarde 'onbelangrijk'?...of staat ie gewoon bij 95% van de mensen op 4 of 8 en maakt het dat de moeite van het noemen niet waard? en heeft deze waarde nog enige invloed op stabiliteit of kun je em gewoon laten staan zoals ie staat terwijl je met de eerste 4 waarden experimenteerd?

Verwijderd

Kan je ook informatie geven over je hele systeem

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment voornamelijk bezig met gewoon stabiel krijgen, heb hier nogal wat problemen met hangers waarna er files corrupt zijn, en dus of recovery of XP reinstall tot gevolg...al een paar hele bizarre dingen gehad. HDs allemaal gechecked met fabrikanten utils,wd1200jb en 2 maxtor 80gbs liquids. Memtest om geheugen te checken, was ook goed. Rest van het systeem, audigy2, 3com nic 10/100, GF4 ti4200 128mb(chaintech), antec 350w true power voeding, plextor fikker, P4c 2.4. Draai nu dus in default settings, niks O/C-ed en dual channel.
Dus zoek ik het nou in de timings die de P4P800 default zet.

Verwijderd

Zet de cas eens op 2,5 ipv 2

Verwijderd

Topicstarter
cas staat op 2.5, de 2-2-2-5 die ik noemde was als voorbeeld

Verwijderd

probeer eerst eens alles in een slome stand

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 13:12:
Vraagje, sinds kort heb ik een P4P800 en 4x256 twinm/winb BH5 geheugen. Nou heb ik aardig wat topics afgestroopt over timings etc..etc maar het viel me op dat haast nergens burst length wordt genoemd. Het is bijna altijd beperkt tot de eerste 4 waarden dus b.v 2-2-2-5. Is de burst length waarde 'onbelangrijk'?...of staat ie gewoon bij 95% van de mensen op 4 of 8 en maakt het dat de moeite van het noemen niet waard? en heeft deze waarde nog enige invloed op stabiliteit of kun je em gewoon laten staan zoals ie staat terwijl je met de eerste 4 waarden experimenteerd?
Ik heb een AMD XP met 256MB PC400, maar merk dus totaal geen verschil met UT2003, BF1942 enz. Burst length 8 vraagt wel meer van je RAM geheugen denk ik. Misschien als je spellen zoals UT in 320x200 speelt, dat je het verschil dan merkt...

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:20
een hogere burst lenght levert hogere performance.

Burst length Burst mode is a technique to improve a device's memory-access
performance

• Terrible
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Humpiedumpie > Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn p4p800: corrupt files icm vastlopers en spontane reboots.

Zelf heb ik er twee repen Corsair 3500 C2 (versie 1.1) in zitten en heb alle mogelijke timings geprobeerd (zelfs de sloomste timings). Zonder resultaat overigens.

Volgens de Asus site is dit geheugen getest en werkt goed in dual channel config.

Vervolgens heb ik onboard LAN uitgeschakeld en de Audigy 2 verkast naar slot 5. Hierdoor werd het systeem aanmerkelijk stabieler.

Toch heb ik af en toe nog last van corrupt files en vreemde WinXp trubbels.

Processor (2.8 C) wordt niet uitzonderlijk warm (40 graden)

Ik heb zo'n vermoeden dat de Audigy 2 de boosdoener is. Ik ga de kaart er vanavond uitgooien, Windows voor de zoveelste keer opnieuw installen en dan zien of ik het bord uiteindelijk honder procent stabiel krijg.

Mocht iemand de Audigy 2 op een P4p800 hebben (100% stabiel), dan zou ik graag willen weten hoe dat kan.

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Burst Length van 8 is fractioneel sneller dan 4.

Keb zelf trouwens van het weekend 2 256 Mb TwinMOS/Winbond CH5 ontvangen, en ik krijg ze ook niet lekker aan de praat op mijn P4P800. :( Ik had gehoopt op 2-2-2-5 timings bij 210+ Mhz, maar ik kom niet eens op 210 Mhz op de alletraagste timings (2.5-4-4-8), zelfs met Vmem op 2,85 Volt. Misschien dat het zaakje eerst nog moet inbranden, of wellicht kan een BIOS update de situatie verbeteren...

sigloos

• Terrible
  • Laatst online: 09-07 16:52

Terrible

'Einstein was a tweaker'

Na het verwijderen van de Audigy 2 is het probleem niet verdwenen.

Daarom heb ik memtest gedraaid en wat blijkt: 1 van de 2 dimms heeft errors. Dit terwijl diverse andere geheugen testproggies in Windows geen enkel probleem aangaven.

Anyway, ga vandaag de defecte dimm omruilen en hopen dat de hele handel nu wel stabiel draait.

Verba Volant, scripta manent. En de rest...

• KBDE
  • Laatst online: 04-08 14:01
memmory errors hoef je niet altijd te vinden met memory test proggies.

Zo heb ik hier een 256mb pc2700 module liggen die een half jaar gewoon perfect heeft gewerkt, maar die nu alleen maar errors produceerd.
(windows installeerd, loopt ook, spelletjes gaan ook, maar soms krijg je rare errors, en IE sluit tijdens het browsen gewoon ermee, zonder error of nix.

Allerlei memory test proggies vinden geen enkel probleem.

Verwijderd

zo zijn er nog meer geheugen timmings die niet vaak genoemd worden hoor, Bank interleave, Command Rate etc
maar de eerste 4 Cas, TRas Trc etc.. hebben wel het meeste effectm vandaar ook dat eigenlijk alleen die 4 genoemd worden als men naar geheugen timmings vraagt..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 14:28 ]

Pagina: 1