Ik lees net dat in augustus adsl beschikbaar komt in mijn regio en dat ik dan kan overstappen naar een andere isp zoals Cistron. Natuurlijk wil ik wel dat mijn connectie dan even snel of sneller word en omdat ik @home heb betekend dat ik dan automatisch het duurste pakket van Cistron moet nemen.
Maar als ik al die kosten even bij elkaar optel dan vraag ik me af of het wel waard is om van isp te veranderen.
Hier zijn mijn pro’s en con’s:
@home pro’s:
Gemiddelde snelheid: 400 - 500 k/s down en 10 - 15 kB/s up
Uptime: 99% voor internet en 97% voor e-mail
Downloadlimiet: FUP (schijnt in deze regio boven de 80 gig te liggen)
Abbo kosten: Tegen de 50 euro
@home con’s:
In principe heb ik geen klachten alleen vind ik de upload van 15 kB/s max wel lastig.
Cistron pro’s:
Verwachte snelheid maximaal: 780 kB/s
Uptime: schijnt erg hoog te zijn
Upload: maximaal 64 kB/s
Downloadlimiet: 100gig per maand
Cistron con’s:
Hoge setup kosten
Hoge abbo kosten
Als ik het goed heb zijn de te verwachten kosten van Cistron zo’n 383 euro (eenmalige setup kosten van 238 euro en een adsl modem van 145 euro).
Verder weet ik nog niet 100% zeker of ik mijn Linksys router kan blijven gebruiken met dat adsl modem, kan iemand me daar meer over vertellen?
Anyways wat zouden mijn mede-tweakers doen in deze situatie?
Maar als ik al die kosten even bij elkaar optel dan vraag ik me af of het wel waard is om van isp te veranderen.
Hier zijn mijn pro’s en con’s:
@home pro’s:
Gemiddelde snelheid: 400 - 500 k/s down en 10 - 15 kB/s up
Uptime: 99% voor internet en 97% voor e-mail
Downloadlimiet: FUP (schijnt in deze regio boven de 80 gig te liggen)
Abbo kosten: Tegen de 50 euro
@home con’s:
In principe heb ik geen klachten alleen vind ik de upload van 15 kB/s max wel lastig.
Cistron pro’s:
Verwachte snelheid maximaal: 780 kB/s
Uptime: schijnt erg hoog te zijn
Upload: maximaal 64 kB/s
Downloadlimiet: 100gig per maand
Cistron con’s:
Hoge setup kosten
Hoge abbo kosten
Als ik het goed heb zijn de te verwachten kosten van Cistron zo’n 383 euro (eenmalige setup kosten van 238 euro en een adsl modem van 145 euro).
Verder weet ik nog niet 100% zeker of ik mijn Linksys router kan blijven gebruiken met dat adsl modem, kan iemand me daar meer over vertellen?
Anyways wat zouden mijn mede-tweakers doen in deze situatie?