[Dilemma] wel of niet overstappen?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:47
Ik lees net dat in augustus adsl beschikbaar komt in mijn regio en dat ik dan kan overstappen naar een andere isp zoals Cistron. Natuurlijk wil ik wel dat mijn connectie dan even snel of sneller word en omdat ik @home heb betekend dat ik dan automatisch het duurste pakket van Cistron moet nemen.

Maar als ik al die kosten even bij elkaar optel dan vraag ik me af of het wel waard is om van isp te veranderen.

Hier zijn mijn pro’s en con’s:

@home pro’s:

Gemiddelde snelheid: 400 - 500 k/s down en 10 - 15 kB/s up
Uptime: 99% voor internet en 97% voor e-mail
Downloadlimiet: FUP (schijnt in deze regio boven de 80 gig te liggen)
Abbo kosten: Tegen de 50 euro

@home con’s:

In principe heb ik geen klachten alleen vind ik de upload van 15 kB/s max wel lastig.

Cistron pro’s:

Verwachte snelheid maximaal: 780 kB/s
Uptime: schijnt erg hoog te zijn
Upload: maximaal 64 kB/s
Downloadlimiet: 100gig per maand

Cistron con’s:

Hoge setup kosten
Hoge abbo kosten

Als ik het goed heb zijn de te verwachten kosten van Cistron zo’n 383 euro (eenmalige setup kosten van 238 euro en een adsl modem van 145 euro).

Verder weet ik nog niet 100% zeker of ik mijn Linksys router kan blijven gebruiken met dat adsl modem, kan iemand me daar meer over vertellen?

Anyways wat zouden mijn mede-tweakers doen in deze situatie?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een garantie dat je downlaod bij Cistron hoger zal liggen heb je niet. Is die hogere upload je de extra kosten waard?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15
ik zou het niet doen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

voor een servertje is Cistron beter uiteraard, maar je mag absoluut niet klagen met je @home denk ik. Mijn broer heeft in met @home downloads tot 1 MB/s echt waar, dus die zou nooit overstappen!

• Remi
Marzman schreef op 14 juni 2003 @ 12:41:
Een garantie dat je downlaod bij Cistron hoger zal liggen heb je niet. Is die hogere upload je de extra kosten waard?
383 euro is me iets te gek voor wat meer upload. Ik vraag me af waarom Cistron gewoon niet de setup kosten goedkoper maakt als ik een duurder abbo neem.
Initial G schreef op 14 juni 2003 @ 12:42:
ik zou het niet doen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

voor een servertje is Cistron beter uiteraard, maar je mag absoluut niet klagen met je @home denk ik. Mijn broer heeft in met @home downloads tot 1 MB/s echt waar, dus die zou nooit overstappen!
Ja in het begin haalde je hier standaard 800 kB/s met uitschieters tot 1mb/s maar toen was ik bijna de enige met een @home aansluiting hier. ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:13
Ik ben ook overgestapt van @homo naar Cistron.

Voordelen nu :

-Ik kan me upload bij Emule errug hoog zetten (40 ofzo) en nog tegen een supersnelheid internetten. Met @home had ik me upload vaak op 10 en dan kon ik al niet meer redelijk internetten. Veelal lag de upload van @home rond de 12 maximaal.
Met Cistron is dit nu meestal in de 50.

-Ik heb nu een betere webspace, veel sneller te bereiken (50MB)
-Email servers zijn veel beter/stabieler.
-Betere helpdesk (ervaring met beide)
-Cistron is gewoon het best (uit providerenquetes en Consumentbond :P )

Je kunt hier gewoon geen misstap mee maken, het is echt wel beter dan @home.
Je betaald er alleen 99 euro per maand voor, dan mag je dus 100Gb per maand downen.
Ik haal meestal rond de 50, en dat met 2 pc's erop die veelal elke dag gebruikt worden, en dan altijd op internet zitten. Ik ben geen DIE-HARD leecher, maar ik download wel alles wat ik leuk vind, en of wat ik wil downloaden.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van een setupkorting, dus dat was helemaal mooi.
Heb me alleen een modem/router moeten aanschaffen.

Ik denk ook dat de meeste mensen met een Motorola @home modem nog wel in snelheid achteruit gaan, omdat het gebruik daarvan ook nog wel hoger wordt.
De com21 modems lopen voorzover ik er ervaring mee heb niet harder dan zo'n beetje 450-500Kb/s, de Motorola's veelal maximaal een keer 800Kb/s, omdat dat netwerk ofzo nog minder druk is.

Kortom: Ik denk dat het verstandig is om te wachten tot er een Aanbieding komt van Cistron waarbij je weinig tot geen entree kosten betaald. Dan ben je in feite alleen maar de kosten van een extra modem + je maandelijkse extra kosten kwijt. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 14-06-2003 12:58 ]

• Remi
SandeR schreef op 14 June 2003 @ 12:53:
Ik heb zelf gebruik gemaakt van een setupkorting, dus dat was helemaal mooi.
Heb me alleen een modem/router moeten aanschaffen.
Is die actie er nog steeds or not?

• Hoyden
Remi schreef op 14 juni 2003 @ 12:58:
[...]

Is die actie er nog steeds or not?
Ik heb het in Januari gekregen.
De MEImaand dit jaar was een actiemaand, dus atm is er geen actie. ;(

Maar die info staat allemaal op www.cistron.nl.

Mocht er een actie zijn, check dat dan :D

[ Voor 19% gewijzigd door Hoyden op 14-06-2003 12:59 ]

• Remi
SandeR schreef op 14 June 2003 @ 12:59:
[...]

Ik heb het in Januari gekregen.
De MEImaand dit jaar was een actiemaand, dus atm is er geen actie. ;(

Maar die info staat allemaal op www.cistron.nl.

Mocht er een actie zijn, check dat dan :D
Ik mail Cistron wel even, misschien komt er binnenkort nog zo'n actie. :)

• Hoyden
Remi schreef op 14 June 2003 @ 13:01:
[...]

Ik mail Cistron wel even, misschien komt er binnenkort nog zo'n actie. :)
Ik denk dat je pech hebt.
Lijkt me niet verstandig om nu al melden dat er bijv. in Augustus een Actie komt.
Dan heb je tot Augustus weinig aanvragen.

Meestal worden dat soort dingen van te voren al op de site vermeld.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwachte snelheid maximaal: 780 kB/s
Als je ver van de centrale woont zal cistron langzamer zijn dan @home.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik zou geen CISTRON doen, HEEl VEEL geziek en je hebt datalimit...
Wil je voor snelheid, goede helpdesk en een complete BINARIES, kies dan voor DEMON (https://services.nl.demon.net/xdsl/) ...In maand januari is al meer dan 1000 mensen weg gegaan bij Cistron. Ik heb nu Cistron MAXX en over 1 week is mijn 1 jaar conract voorbij en ben ik lekker weg.

• Hoyden
Zhadum schreef op 14 June 2003 @ 13:16:
Wil je voor snelheid, goede helpdesk en een complete BINARIES, kies dan voor DEMON (https://services.nl.demon.net/xdsl/) ...In maand januari is al meer dan 1000 mensen weg gegaan bij Cistron. Ik heb nu Cistron MEXX en over 1 week is mijn 1 jaar conract voorbij en ben ik lekker weg.
Post eens serieus, niet van dat gezwam :Z

Als je nu eens met argumenten kwam :X

Demon zal ongetwijfeld ok zijn, maar waarom zou Cistron minder zijn dan Demon.
Uit welke testen blijkt dat :/

Wat versta jij onder gezeik :?
Heb jij aan 100gb niet genoeg :? Lekker duidelijk iig wat je mag downloaden, beter dan zo'n suckie FUP. Vroeg of laat ben je toch aan de beurt met dat onduidelijke systeem (want GBtjes kost geld)

Klanten zoals jou :Z

En trouwens verwachte snelheid max. ligt echt wel hoger dan 780Kb/s.
:)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 14-06-2003 22:12 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd iedere provider ligt er wel eens uit en heb zijn nadelen :)

Ik word ook gek van al die voor en tegen argumenten van alles en nog wat
Ik hak zelf gewoon een keer de knoop door en neem een isp en dan zie ik ut wel :)

Tweakers Discord

• Robtimus
  • Laatst online: 20:29

Robtimus

me Robtimus no like you

Bij Demon heb je net zo goed een datalimiet, ze noemen het alleen een FUP. Kom je daar regelmatig ver boven dan ben je de sjaak:
Als, in de opinie van Demon Internet, een klant de bepaling van deze FUP heeft overschreden, behouden wij ons het recht voor uw abonnement te blokkeren.
Is die 383 voor cistron inclusief monteurskosten? En dat modem, is dat een ethernetmodem?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

SandeR schreef op 14 June 2003 @ 22:10:
[...]

Post eens serieus, niet van dat gezwam :Z
Moet ik jou wel serieus nemen 8)7
Als je nu eens met argumenten kwam :X
Van wat een beetje Tweaker verwacht je dat ie effe in google in nieusgroepen gaat lezen, echt gezond is dat niet wat bij Cistron plaatst vind.
Demon zal ongetwijfeld ok zijn, maar waarom zou Cistron minder zijn dan Demon.
Uit welke testen blijkt dat :/
Uit de test van consumentenbond waren ze net zo goed. Alleen geen binaries!!!

Lees Demon's nieuwsgroep. De sfeer is daar veel gezonder.
Ze hebben snelheid van binaries laatst verhoogd. Terwijl bij cistron het niet eens 10%compleet is.
Wat versta jij onder gezeik :?
Lees boven.
Heb jij aan 100gb niet genoeg :? Lekker duidelijk iig wat je mag downloaden, beter dan zo'n suckie FUP. Vroeg of laat ben je toch aan de beurt met dat onduidelijke systeem (want GBtjes kost geld)
Gezeik... lees gewoon voor gein de nieuwsgroep van Cistron: Cistron Boradband
Dan weet je wat gezeik is.
Cistron heeft geen fatsoenlijke binaries. 90% Incompleet (dat weet ik wel ondertussen)

Ik heb genoeg aan 100 Gig maar liefst zou ik gewoon een 2048 willen hebben. Maar omdat ik sommige maanden 5 of 10 gig hoger kwam en soms ook onder moet ik MAXX nemen en dat is 20euro extra!!!
Mensen zoals jou... :Z
En trouwens verwachte snelheid max. ligt echt wel hoger dan 780Kb/s.
:)
Dat is bij Demon, Xs4all, TweakDsl etc... is ook zo... kijk op www.speedtest.nl
Hoor je ook bij DtH club fan. Die iedereen die anders denkt en dus niet eens is met Cistron mond dood maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door Zhadum op 15-06-2003 00:03 ]

• rvm
  • Niet online

rvm

SandeR schreef op 14 June 2003 @ 12:53:
Ik ben ook overgestapt van @home naar Cistron.
[...lang verhaal...]
Hierbij sluit ik me aan, zij het dat ik van @Home naar Demon ben overgestapt, omdat die aan het begin van het jaar een zeer mooie actie hadden lopen.

Overigens: tot 16 juni loopt er momenteel nog een actie waarbij je voor het 8Mbps abonnement geen modem/aansluitkosten betaald... je hebt dus nog een dag om te beslissen ;)

Redenen om over te stappen:
- je bij Demon officieel een eigen mail/web/... -server mag draaien.
- ik ben zeer te spreken over de openheid waarmee ze naar klanten communiceren over storingen (met name via newsgroups).
- de newsserver is ook veel beter dan bij @Home.
- van de helpdesk heb ik nog geen gebruik hoeven maken (bij @Home heeft me dat 10-tallen euro's gekost).
- de upload ligt nu rond de 50kBps (bij @Home breedband haalde ik op het laatst nog maar rond de 5 a 6 kBps).
- snelheid/pingtijden zijn veel stabieler.
- geen gefilterde poorten.

Zelf heb ik een 1048/512 abonnement genomen, dat qua prijs niet zo heel erg ver boven het @Home abonnement ligt. Wij maken daar met 2 personen gebruik van en er wordt behoorlijk wat gedownload (eDonkey). Tuurlijk merk ik dat het wat langer duurt als ik iets van een FTP server af trek, maar dat stoort me niet. Als ik de lijn vrijwel volledig vol trek, kan ik nog redelijk vlot een servertje op afstand beheren (hoefde ik bij @Home niet te proberen, ping schoot naar > 1 sec).

Voordeel van Cistron is dat je daar UNIX shell-toegang krijgt, mocht je daar behoefte aan hebben.
Een FUP (Demon) vind ik persoonlijk prettiger dan een datalimiet (Cistron), zeker voor de wat goedkopere abonnementen.

[ Voor 5% gewijzigd door rvm op 15-06-2003 00:03 ]

• Hoyden
Zhadum schreef op 14 juni 2003 @ 23:54:
[...]

Hoor je ook bij DtH club fan. Die iedereen die anders denkt en dus niet eens is met Cistron mond dood maakt.
De wat voor club :?

Ik heb geen ervaring met de Binaries, dus dat zou best kunnen.
Ik vermeld alleen het gene waar ik ervaring mee heb, en dat is prima.
rvm schreef op 14 June 2003 @ 23:57:
Een FUP (Demon) vind ik persoonlijk prettiger dan een datalimiet (Cistron), zeker voor de wat goedkopere abonnementen.
Daar heb je gelijk in. 20GB vind ik ook te weinig voor het minder snelle abbo.
Maar ik heb het dus alleen maar over de MAXX versie, waar je 100GB hebt.
Naar mijn mening ZAT voldoende. Je kunt alles maken wat je wilt.
Prettig voor jou, prettig voor Cistron, zodat hun niet aan de grootverbruikers verliezen, die het vaak verzieken voor de rest.

[ Voor 43% gewijzigd door Hoyden op 15-06-2003 09:05 ]

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:36
Zhadum schreef op 14 juni 2003 @ 13:16:
Terecht gezeik, en dat weet je vast wel als je de nieuwsgroepen leest.

Je tekent een contract waarin staat dat je X bandbreedte mag gebruiken. Die limiet is gebaseerd op de overboekingsfactor van je lijn (1:25 bij MAXX), zodat je anderen nooit van hun bandbreedtelimiet af kan houden.

Daarom moet je upgraden als je een hogere bandbreedtelimiet wilt. We hebben nog wel 1:1 SDSL-lijnen.. kan je écht ongelimiteerd downloaden 8)
In maand januari is al meer dan 1000 mensen weg gegaan bij Cistron.
Daar geloof ik niks van :)

Waar heb je deze wijsheid vandaan?

Verwijderd

pak speedling... ik wil t ook gaan halen...
1024Kbyte/s down en 128Kbyte up... geen instalatie kosten
gratis modem....

en maar 100€ per maand... zit er alleen wat langer aan vast maar boeiuh

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 09:42:
pak speedling... ik wil t ook gaan halen...
1024Kbyte/s down en 128Kbyte up... geen instalatie kosten
gratis modem....

en maar 100€ per maand... zit er alleen wat langer aan vast maar boeiuh
Speedling is leuk, maar na een jaar wordt je weer terug gezet op de helft van de snelheid. En het lijkt de topicstarter toch echt om de upload te gaan, dus daar heb je dan niks aan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Attilla op 15-06-2003 10:08 ]

• rvm
  • Niet online

rvm

DtH = Danny ter Haar = Cistron opperhoofd :)
Daar heb je gelijk in. 20GB vind ik ook te weinig voor het minder snelle abbo.
Maar ik heb het dus alleen maar over de MAXX versie, waar je 100GB hebt.
Naar mijn mening ZAT voldoende.
Mee eens. 100GB is zo ruim, dat kun je amper nog een limiet noemen.
Remi schreef op 14 June 2003 @ 12:38:
Verder weet ik nog niet 100% zeker of ik mijn Linksys router kan blijven gebruiken met dat adsl modem, kan iemand me daar meer over vertellen?
Ja hoor. Als je het bij @Home werkend krijgt via DHCP, dan gaat het bij Cistron/Demon zeker werken.

• Remi
Mmm ik lees net het topic over Eweka die 3 maanden lang een zomeractie houd. Dan betaal ik maar 89euro opstartkosten en dan nog een modem. Voordeel is dat ik dan 1mbit upload heb dus dat is beter dan Cistron.

Verwijderd

uhm speedlinq krijg je een jaar lang 8192/1024 en na dat jaar kan je gewoon verder gaan op dat abonnenm3ent alleen is ie dan 109€ dus aan jullie dek eus

• Hoyden
Remi schreef op 15 June 2003 @ 12:00:
Mmm ik lees net het topic over Eweka die 3 maanden lang een zomeractie houd. Dan betaal ik maar 89euro opstartkosten en dan nog een modem. Voordeel is dat ik dan 1mbit upload heb dus dat is beter dan Cistron.
Das helemaal leuk dan ja :P

Ik snap zowiezo niet waarom er geen consumenten upload is van 1024 bij BBned.
Maar misschien dat daar dus nu verandering in gaat komen.

Dan moet de rest dat ook maar gaan aanbieden.
(Demon,Cistron etc)

• rvm
  • Niet online

rvm

Die 1Mbps upload mag je denk ik met een korrel zout nemen, net als de 8Mbps download. Je zult nergens zien staan dat dat ook daadwerkelijk gehaald wordt. Bij Eweka op de forums lees ik zelfs dat een hoop modems niet hoger dan 768kbps (upload) aankunnen.

Doe eens een simpel rekensommetje: Stel dat je een 512kBps upload hebt, waar na aftrek van overhead nog 400kbps van overblijft (pessimistisch geschat). Als je die volledig benut gedurende een maand, dan genereer je 400*3600*24*30/8 = 124GB aan dataverkeer. En dan heb ik alleen nog maar het uploadverkeer gerekend. Tuurlijk is het leuk als je 1Mbps upload hebt, maar dat zou ik niet al te zwaar laten meetellen in de keus voor een ISP (tenzij je dicht bij de centrale woont en echt gepiekt die hoge upload nodig hebt).

[ Voor 53% gewijzigd door rvm op 15-06-2003 15:49 ]

• Remi
Och de upload zou op zich wel handig zijn voor "bepaalde" zaken en ik zit 1.8 kilometer van de centrale.

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

rvm schreef op 15 juni 2003 @ 15:38:
Die 1Mbps upload mag je denk ik met een korrel zout nemen, net als de 8Mbps download. Je zult nergens zien staan dat dat ook daadwerkelijk gehaald wordt. Bij Eweka op de forums lees ik zelfs dat een hoop modems niet hoger dan 768kbps (upload) aankunnen.

Doe eens een simpel rekensommetje: Stel dat je een 512kBps upload hebt, waar na aftrek van overhead nog 400kbps van overblijft (pessimistisch geschat). Als je die volledig benut gedurende een maand, dan genereer je 400*3600*24*30/8 = 124GB aan dataverkeer. En dan heb ik alleen nog maar het uploadverkeer gerekend. Tuurlijk is het leuk als je 1Mbps upload hebt, maar dat zou ik niet al te zwaar laten meetellen in de keus voor een ISP (tenzij je dicht bij de centrale woont en echt gepiekt die hoge upload nodig hebt).
Ter info:
Ik zit op 3,8 KM afstand en ik haal 51KB/s. Ik moet wel zeggen dat ik download rond 700KB zit. Dus niet echt 800 of hoger.

Alcatel Speedtouch modem die hebben 1Mbit Upload. Dus dat moet lukken.

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Remi schreef op 15 June 2003 @ 12:00:
Omdat ik ook zat te twijfelen, heb ik een nieuwe topic geopend over EWEKA (1Mbit Upload). Kijk hier voor meer info: -> Eweka, 1mbit upload
Pagina: 1