Toon posts:

Linux op MS-6501 met Promise FastTrak RAID SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week heb ik een MS-6570 (K7N2) met een Promise FastTrask RAID en een 80 Gb SATA disk eraan.Op dit systeem draai ik Linux (Debian Woody). Nu loopt het systeem op de meest vreemde moment helemaal vast. Terwijl ik een paar uur een stresstest (ctcs burn) gedraaid heb blijft het systeem stabiel. Maar op een ander moment (soms na een uur uptime of een dag uptime) loopt hij vast als ik bv MSN start of iets unzip.

Mijn vraag: zijn er mensen die de zelfde configuratie en/of probleem hebben?
Zou het eventueel komen door de troep rommel drivers van Promise?

Groeten, Lourens

Verwijderd

Topicstarter
Correctie: het gaat dus om de MS-6570 (K7N2)...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geheugen getest? Andere IDE kabel proberen? Het systeem loopt vast, verder geen last van data corruptie etc?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien heeft de ctcs stresstest de cpu, het geheugen (en de swapdisk) grondig getest. Ook de harddisk is enorm getest. Dus vermoed ik dat het daar niet aan ligt. Maar ja met elektronica en software weet je het nooit...

Overigens zit ik op dit moment te kijken naar de voeding. Als ik in de BIOS kijk lijken alle voltages goed. Maar het is een 300W voeding, is dat misschien te weinig?
Wat is normaal voor zo'n systeem:

1x MS-6501(incl. 2x firewire, fasttrak sata raid, 6x usb, 1x ethernet, dolby 5.1 audio)
1x XP 2600+
2x GeForce2
1x TV-in kaart
1x seriele uitbreiding
1x floppy
1x CD-rom
1x SATA disk

Groeten, Lourens

Verwijderd

Misschien is het wel een bug in de software!!