Geen Internet Explorer meer voor de Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Microsoft zegt te stoppen met verdere productie van hun webbrowser Internet Explorer voor de Mac. Volgens Microsoft is de reden voor het stoppen van de verdere ontwikkeling, dat er programmeerwerk dichter bij het OS en de browser nodig is om de vraag van de consumenten waar te kunnen maken (een veel snellere browser). En dat is, volgens Microsoft, alleen voor Apple mogelijk.

Het lijkt erop dat Microsoft toegeeft Safari (en Camino) niet te kunnen verslaan. Ze geven wel aan verder te gaan met de 5.0 productielijn van Internet Explorer voor Mac.
Ik kan er verder niet van wenen, ben heel tevreden over Camino :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:59

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Liep toevallig laatst een topic over hier, dat IE-compatable voor de Pc niet betekende dat het op de Mac ook zo werkte. Mooi dat we ons daar ook geen zorgen meer over hoeven te maken :)

* Thijsmans heeft toch geen Mac 8)7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik vond/vind Internet Explorer nog altijd prima draaien op de MAC. Vaag besluit van MS.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yohan schreef op 14 June 2003 @ 12:31:
Ik vond/vind Internet Explorer nog altijd prima draaien op de MAC. Vaag besluit van MS.
Pas ergens gelezen dat Microsoft helemaal wil stoppen met losse versies van de Internet Explorer en dat nieuwe versies alleen nog beschikbaar zullen komen in een nieuwe versie van Windows. Logisch dus eigenlijk dat IE dan niet meer beschikbaar zal zijn voor de MAC.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

MAC IE 5.x op OS X is traaaaaaaaaagg, op OS 9 liep IE 5 echter prima, alleen dan liep je weer tegen een zooitje bugs aan die er nooit uitgehaald zijn.

De port van IE 5 naar OS X mag je beschouwen als een volledige mislukking. MS heeft van IE geen "cocoa" applicatie gemaakt en (mede) daardoor liep het voor geen meter op X.

De browsers die wel goed lopen op X zijn, (zoals chem al aangaf) Camino en Safari, echter de laatste heeft nog best wel wat ontwikkeling nodig m.b.t. veel websites. Gaat vaak nog steeds fout.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Dat was zelfs op de frontpage van tweakers.net Marzman ;).

Voor mijn part droppen ze de ontwikkeling van IE op de iMac, zolang er maar genoeg andere kwaliteitsvolle browsers zijn voor dat platform is alles goed :).

Maar nieuwere Internet Explorers enkel beschikbaar maken voor nieuwe Windows-versie is zo stom. Alsof het zo moeilijk is om een browser los te ontwikkelen van een willekeurige Windows-versie...

Skat! Skat! Skat!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

coubertin119 schreef op 14 June 2003 @ 12:55:

Maar nieuwere Internet Explorers enkel beschikbaar maken voor nieuwe Windows-versie is zo stom. Alsof het zo moeilijk is om een browser los te ontwikkelen van een willekeurige Windows-versie...
Schijnbaar wel gezien de enorme bagger-IE's op MacOS/OS-X. Maareh chem, geen Safari voor u?

offtopic:
Die nieuwe iPod is echt lievv.. heb um twee dagen

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
coubertin119 schreef op 14 June 2003 @ 12:55:
[...]
Voor mijn part droppen ze de ontwikkeling van IE op de iMac, zolang er maar genoeg andere kwaliteitsvolle browsers zijn voor dat platform is alles goed :).
[...]
iMac? ik heb een PowerMac G4 - mag ik hem daar ook op draaien? :+

Het is dus niet mac, MAC, iMac; maar Mac, kort voor Macintosh.
OzBoz schreef op 14 June 2003 @ 13:12:
[...]

Schijnbaar wel gezien de enorme bagger-IE's op MacOS/OS-X. Maareh chem, geen Safari voor u?

offtopic:
Die nieuwe iPod is echt lievv.. heb um twee dagen
Nee, geen Safari. Er is nog teveel gezeur mee; zo werken de labels niet, en heb ik nog wt JS trubbes gehad. Verder is het een leuke browser, maar Camino voelt degelijker en sneller aan, en voorzie ik voor Camino een mooiere toekomst voor developers dan Safari.

• coubertin119
chem schreef op 14 juni 2003 @ 13:48:
[...]

iMac? ik heb een PowerMac G4 - mag ik hem daar ook op draaien? :+

Het is dus niet mac, MAC, iMac; maar Mac, kort voor Macintosh.
Tuurlijk mag jij dat ;).

En als ze geen goede browser kunnen maken op het platform van een ander, en zeker als het nog een betrekkelijk degelijk platform is zoals MacOS(X) wil dat wel wat zeggen over de coders bij Microsoft :p.

Het is zelfs frontpagenieuws: nieuws: Microsoft stopt met Internet Explorer voor Macintosh

[ Voor 7% gewijzigd door coubertin119 op 14-06-2003 13:52 ]

Skat! Skat! Skat!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

coubertin119 schreef op 14 juni 2003 @ 13:51:
[...]

Tuurlijk mag jij dat ;).

En als ze geen goede browser kunnen maken op het platform van een ander, en zeker als het nog een betrekkelijk degelijk platform is zoals MacOS(X) wil dat wel wat zeggen over de coders bij Microsoft :p.
Of over de lamheid van Apple.. Zij houden (eigenlijk net als Microsoft) alle de basis van hun OS angstvallig geheim, waardoor het voor buitenstaanders erg lastig wordt om goede applicaties te schrijven. Als je geen gebruik kan maken van optimalisaties waar de ontwikkelaar van het OS wel gebruik van kan maken.

En om MacOS een degelijk OS te noemen vind ik wat kortzichtig. Ok MacOS X is een prima OS, maar MacOS 'classic' is vergelijkbaar met de puinhopen van Windows 9x.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Niet helemaal mee eens, Bosmonster. Camino is OOK een geweldige browser, en maakt enkel gebruik van de openbare gegevens. Firebird is bv ook een goede browser, imnsho beter dan bv Opera (en alles is beter dan IE, fi)

Safari is op dit moment eigenlijk een vrij lame browser, als ZIET hij er wel enorm kewl uit, en is-ie mooi geintegreerd met andere technologin (rendez-vous bv, maar dat zit tegenwoordig ook in Camino etc.).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, ik vind het geen probleem. Op mn werk weet ik wel wat ik moet kiezen, ik heb Safari daar en IE, maar IE is vele malen trager. Ik vind die Microsoft producten onder een Mac OS toch altijd al een beetje een vreemde eend in de bijt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik ook niet, Safari werkt perfect zelfs in deze beta versie. Internet Explorer draaide op zich ook best goed, alleen wat traag.

Hoop dat MSN 6 snel uitkomt op de Mac :) (Nadat het op de pc is uitgekomen uiteraard...)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 20:50 ]

Verwijderd

jah demmit .. Nu moet ik mijn scripts ook nog voor Safari controleren :( ....

Welk engine draait ti eigenlijk ?

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Safari draai voor zover ik weet op de engine van Konqueror (KDE)...
Ik vind het niet zo'n drama dat IE er niet meer voor de Mac is, hoewel de ondersteuning van CSS2 (hoe wazig ook) beter was dan op de Windows-versies...

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
ik zeg niet dat IE beter is dan Safari; ik zeg dat de Gecko engine beter is dan KHTML, en dat Camino daarnaast ook beter en fijner is dan Safari. Maar, dat is persoonlijk..

Safari is een mooi ding, maar heeft mijn hart nog niet gestolen.

Verwijderd

camino loopt constant vast bij mij :(

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 23:26:
camino loopt constant vast bij mij :(
Ik heb nog nooit een vastloper gehad; onder 10.1 noch 10.2, en met steevast NB's.

Verwijderd

Safari is echt vele malen beter dan Camino hier. Safari geeft mooier weer, is veel sneller (laden, scrollen, resizen) en ziet er nog eens mooier uit. Camino is natuurlijk wel 2e :)

kan ook zijn dat ik al versie 80 gebruik

Verwijderd

Same here; v74.

edit:
Misschien profiteert Safari wel meer van een Dual CPU systeem (heb zelf een DP450).

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 10:21 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Een paar voorbeeldjes dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.parse.nl/~michiel/safari/ns.jpg
De NS site (http://ns.nl/tt/tt751.html) met storingen - beetje lullig als ik dat 's ochtends wil checken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.parse.nl/~michiel/safari/react-frontendadmin.jpg
Meerdere fuckups, de JS code werkt op meerdere plaatsen niet (zoals het unchecken als de waarde de oude waarde weer is), de pulldowns hebben een bizar formaat etc.

Dan werken ook labels niet en dan heb ik het wel weer even gehad :)

Wat ik een betere browser dan camino vind is Firebird; maar die is nog niet echt bruikbaar, en daarbij zie ik liever diens functies naar Camino komen.

• coubertin119
Wat is er dan zo onbruikbaar aan Firebird/Phoenix? Ik gebruik 'em als standaardbrowser, en hij doet alles wat ik wil, en is uitbreidbaar met plug-ins.

Skat! Skat! Skat!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Omdat Firebird onder OS X nog maar een vrij lame port is, en verre van gebruikersvriendleijk zoals Camino etc.; alhoewel FB hele kniftige features heeft (page info, http headers, extensions), is het toch een behoorlijk Windows-oriented browser. Daarom zie ik liever die functies in Camino komen.

• coubertin119
Oh, onder OS X, had ik nog niet door :p.
* coubertin119 verontschuldigt zich bij chemmie :)

Hoe goed is CSS2 ondersteund door Camino?

Skat! Skat! Skat!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Camino is Gecko 1.4, dus zeg jij het maar :)

Ik heb iig nooit ergens problemen mee gehad, maar hou me verder ook weinig met CSS bezig. Maak anders een test paginaatje en dan maak ik een screenie voor je :)

Verwijderd

Ik gebruik Safari wel als default browser. Maar ja, er is nog genoeg mis mee, maar over het algemeen doet 'ie het wel goed.

Maar Camino is er ook nog niet. De native formulier-elementen van Safari roeleren echt over Camino (alleen jammer dat Safari de button-tag nog niet "normaal" heeft geïmplementeerd).

Maar ik maak me idd wel wat zorgen over het javascript-gedeelte. Ik heb het niet goed bijgehouden, maar in er zijn in de diverse builds weinig bugs opgelost...
Pagina: 1