Toon posts:

[Win98] virus w32 jeefo [norton] *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds mijn laatste virus update ziet norton overal het virus w32 jeefo.
heeft te maken met svchost.exe [is een worm o.i.d. ]
maar na mijn laatste scan start in mijn dualboot 98/xp w98 niet meer op
[mist explorer zegt hij moet w98 opnieuw instaleren ]
ik heb nog wel +/- 2000 bestanden kunnen redden die norton av. in quarantene had gezet want die was ik ook ineens kwijt dit waren vnl. programma,s zelfs oude van een paar jaar geleden
WIE heeft dit zelfde probleem of weet een oplossing om w98 terug te krijgen zonder opnieuw te instaleren
mzzl.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

W32.Jeefo

Hoe oud een programma is maakt trouwens niets uit: geinfecteerd worden kan altijd als je zelf de rechten er op hebt. Als zoveel bestanden zijn geinfecteerd, is waarschijnlijk toch veruit het beste om je bestanden te backuppen en dan formatteren & opnieuw installeren. (En de volgende keer beter oppassen: je hebt gemerkt dat een virusscanner niet foolproof is :P )

Reinstall klinkt vervelend, maar is waarschijnlijk minder werk dan proberen te repareren en is zeker veiliger ;)

offtopic:
Trouwens welkom op GoT!
Hier in WOS zien we graag voor de duidelijkheid het OS in de topictitel, ik zet het er dus even in voor je, zie ook het WOS Policy :)

edit:
Maar om toch een poging te wagen om Win98 weer aan de praat te krijgen een quote van de link die ik hierboven geef:
--
• Restart the computer in Safe mode or VGA mode.
• Run a full system scan and delete all the files detected as W32.Jeefo.
• Delete the value that was added to the registry (Windows 95/98/Me).

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2003 14:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
okee zal dan maar opnieuw instaleren of zal ik eerst eens er overheen instaleren?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zelf installeer m'n OS vrij vaak opnieuw en heb nooit zelfs maar de behoefte gehad om er over heen te installeren ipv. een schone install te doen sinds m'n laatste virus-infectie ergens begin jaren 90, dus wat dat betreft kan je het met een korreltje zou nemen ( :+ ) Maar ik zou voor format + schone install gaan. Eroverheen zal wel een groot deel van je instellingen / programma's bewaren, als je dat lekker vind kan je dat doen. Maar ook je programma's zullen zijn geinfecteerd lijkt me.

Als je Win98 installeert na XP zal trouwens XP niet meer booten: die zal je vervolgens moeten repareren. Maar daar staat genoeg over in de WOS FAQ geloof ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal voor format + schone install gaan. en norton av. alleen de partitie laten bewaken waarop die geinstaleerd staat en altijd eerst scannen na een update i.p.v. opnieuw opstarten en dan scannen
in iedergeval bedankt .