Hallo,
Ik ben bezig met het handmatig compillen van exim4.20 met de exiscan patch. Ik pas dus netjes de makefile ed aan en type 'make' in. Echter stopt die met de volgende code:
Dit zou duiden op het niet geinstalleerd hebben van libc6 packages.
Echter vertelt een dpkg -l mij het volgende:
Wat dus wel degelijk duid op glibc geinstalleerd. Heeft iemand misschien een idee welke package daar nog bij moet om exim te kunnen compillen. Kon er niks over terug vinden op google. Tenminste wel iets maar dat was niet behulpzaam in deze situatie.
Alvast bedankt
Ik ben bezig met het handmatig compillen van exim4.20 met de exiscan patch. Ik pas dus netjes de makefile ed aan en type 'make' in. Echter stopt die met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Crusher:/usr/src/exim-4.20# make `Makefile' is up to date. make[1]: Entering directory `/usr/src/exim-4.20/build-Linux-i386' /bin/sh ../scripts/Configure-config.h make[2]: Entering directory `/usr/src/exim-4.20/build-Linux-i386' make[2]: `buildconfig' is up to date. make[2]: Leaving directory `/usr/src/exim-4.20/build-Linux-i386' ./buildconfig: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by ./buildconfig) make[1]: *** [config.h] Error 1 make[1]: Leaving directory `/usr/src/exim-4.20/build-Linux-i386' make: *** [go] Error 2 |
Dit zou duiden op het niet geinstalleerd hebben van libc6 packages.
Echter vertelt een dpkg -l mij het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| ii libc6 2.2.5-11.5 GNU C Library: Shared libraries and Timezone ii libc6-dbg 2.2.5-11.5 GNU C Library: Libraries with debugging symb ii libc6-dev 2.2.5-11.5 GNU C Library: Development Libraries and Hea ii libc6-pic 2.2.5-11.5 GNU C Library: PIC archive library ii libc6-prof 2.2.5-11.5 GNU C Library: Profiling Libraries. |
Wat dus wel degelijk duid op glibc geinstalleerd. Heeft iemand misschien een idee welke package daar nog bij moet om exim te kunnen compillen. Kon er niks over terug vinden op google. Tenminste wel iets maar dat was niet behulpzaam in deze situatie.
Alvast bedankt