[PHP] POST vars in nieuw venster?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog niet kunnen vinden, maar denk ook dat het niet kan (omdat er niet voor niks een GET global is). Maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even: Is het mogelijk om via een formulier de POST 'method' variabelen mee te geven aan een nieuw venster?

Want het liefst werk ik via POST als het gaat om, mogelijk, grote teksten en dergelijke. Want ik heb altijd het gevoel dat het via GET, zoals ik het nu doe, met grote teksten in de URL het nooit echt lekker gaat althans het ziet er niet prettig uit...

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<form target="_blank"> toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, die heb ik nog niet eerder gezien :)

Echter wil ik het in een aangepast venster laten zien (dmv window.open), in plaats van een compleet nieuw venster. Is daar ook een mogelijkheid voor? (Misschien onsubmit, oid?)

Dat gaat iig niet met een target in de <form> tag...

Edit: Ik heb net even target="_blank" uitgeprobeerd, een nieuw venster komt er wel. Maar de variabelen worden meegegeven via de URL.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 12:17:
Hmmm, die heb ik nog niet eerder gezien :)

Echter wil ik het in een aangepast venster laten zien (dmv window.open), in plaats van een compleet nieuw venster. Is daar ook een mogelijkheid voor? (Misschien onsubmit, oid?)

Dat gaat iig niet met een target in de <form> tag...
dan open je dat venster idd met een onsubmit en de target van de form zet je naar de name van dat venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen, al denk ik wel dat ook hierbij de variabelen automatisch in de URL worden gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 12:19:
Ik zal het eens proberen, al denk ik wel dat ook hierbij de variabelen automatisch in de URL worden gezet...
geen idee, maar een POST is een POST en geen GET
en POST stuurt de variabelen mee via de headers ipv de url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu inmiddels zo ver dat ik in ieder geval iets opvang via POST. Alleen dan wel door middel van een merkwaardige refresh? Dus eerst laad ie het nieuwe venster; voor zover ik kan zien in die ene seconde geen POST of GET variabelen, maar zodra hij 'doorschakelt', wel.

Zie hier: http://temp.voetbalinside.nl/test.php

Merkwaardig, maar waar? HTML van test.php kun je zoals je weet bekijken, en in test2.php (het nieuwe venster) staan slechts een dubbele print_r voor POST & GET globals.

En de mierenneuker die ik ben, ik zou graag willen weten hoe ik die refresh er toch uit krijg, zodat ik niet indirect, maar direct de variabelen door POST doorgespeeld krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat als je de filename blank laat bij het openen van het venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan werkt 'ie inderdaad beter, echter pakt ie wel eerst een about:blank voordat ie test2.php laad.

Maar ik denk niet dat dát ook op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 12:57:
Dan werkt 'ie inderdaad beter, echter pakt ie wel eerst een about:blank voordat ie test2.php laad.

Maar ik denk niet dat dát ook op te lossen is?
mja het punt is dat het venstertje eerst geopent wordt en dan pas die page erin geladen wordt.
Anders moet je er eerst een text inzetten dat het geladen wordt ofzo als oplossing voor een leeg windowtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk' dat ik het zo maar laat, is wel prima zo :)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgende keer dit soort problemen ff bij de buren neerplanten. Dit is namelijk geen php, maar een html/js probleempje ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het wat is (of als het wel werkt want ik heb het niet zelf uitgeprobeerd), maar kun je misschien

<form action="javascript:window.open(....)" method="post">

doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

<form ... onsubmit="window.open('bla.html','mijnvenster')" target="mijnvenster">

:)

Werkend voorbeeld: http://www.nozzman.nl/ha-ha/ (nieuwsbrief POSt naar popup)

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 15-06-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

offtopic:
uhm bosmonster als je echt wil blijven replyen kan ik 'm alsnog wel even over de schutting gooien :D

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

curry684 schreef op 15 June 2003 @ 12:12:
offtopic:
uhm bosmonster als je echt wil blijven replyen kan ik 'm alsnog wel even over de schutting gooien :D
Nah.. dat was het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 15 June 2003 @ 12:06:

<form ... onsubmit="window.open('bla.html','mijnvenster')" target="mijnvenster">

:)

Werkend voorbeeld: http://www.nozzman.nl/ha-ha/ (nieuwsbrief POSt naar popup)
Ik heb al echt werkelijk alles geprobeerd, eveneens deze optie. Het kan dus blijkbaar niet zonder eerst een about:blank (wat nl het verstandigste is ivm laadtijd).

Want zoals Erkens al prima verwoorde: "mja het punt is dat het venstertje eerst geopent wordt en dan pas die page erin geladen wordt."

En dus kan het niet anders. Zo ook op je gegeven link, zie je eerst (slecht trouwens) "e-mail adres is niet geldig" en daarna: "e-mail adres is aangemeld"...

Maar misschien zie jij dat niet ivm internet-snelheid/pc-snelheid of weet ik veel wat. Het is iig te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 17:39:
Ik heb al echt werkelijk alles geprobeerd, eveneens deze optie. Het kan dus blijkbaar niet zonder eerst een about:blank (wat nl het verstandigste is ivm laadtijd).

Want zoals Erkens al prima verwoorde: "mja het punt is dat het venstertje eerst geopent wordt en dan pas die page erin geladen wordt."
je kan er dmv javascript al een "even geduld" tekstje in weergeven, dan hoeft die niet eerst gedownload te worden als html of whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan... maar omdat 't meestal zo snel weer weg flitst. Laat ik 't maar gewoon een about:blank. Dat laad snel en heb je weinig 'last' van...
Pagina: 1