[Access]form besturingselementen niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Ik ben bezig een DB voor een opdracht voor school in elkaar te draaien maar het werkt niet zoals het moet werken. (goh dat heb je wel vaker :P)

De Database is ervoor om nieuwe studenten op school in te schrijven en meer info over hun vooropleiding te kunnen verzamelen en info over voorlichtingsactiviteiten.
Nu ligt het probleem bij 1 bepaald formulier. Bij het formulier Studentgegevens (wat samengesteld wordt uit een aantal tabellen, waarvan de relaties echter wel kloppen) moeten veel gegevens ingevoerd worden.

ik heb dit allemaal uitgewerkt in de ontwerpweergave, als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeie/formulier.jpg

In ontwerpweergave is er geen probleem, alles is te zien.
Alle elementen staan ook aangevinkt op weergeven.
maar als ik formulierweergave doe worden ze niet in het detailveld getoond, alleen de koptekst en voettekst worden getoond. Hoe kan dit? in de help van access en de search van GoT kon ik niet veel relevants vinden...

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Waarop is je form gebaseerd? Een query of alleen tabellen?

Don't mind Rick

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je alleen de kop/voettekst ziet dan heeft je recordset geen records en zit er waarschijnlijk een fout in je querie of heb je nog geen records ingevoerd. Zie je wel records in je recordsource staan?

offtopic:
Ik wil niet spammen, maar ik heb zo'n pakket liggen wat voor de TU Delft gemaakt is en wat ze daar nu op een aantal faculteiten gebruiken. Ik weet niet of je voor een huiswerk-opdracht bezig bent of voor 'productie' maar als je wat info wilt hebben moet je maar ff een mailtje sturen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
mn form is alleen gebaseert op tabellen, niet op query's.
er zijn uiteraard geen records ingevoerd nog omdat het formulier hier voor bedoeld is, het is dus geen rapport ;)
Als ik gegevens rechtstreeks in de tabel invoer worden ze overigens ook niet op het scherm getoond in het formulier...

ik ben bezig voor een 'huiswerkopdracht' (een eindopdracht eigenlijk). een aanmeldingsformulier van de opleiding automatiseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Boeie op 14-06-2003 13:20 ]