Drive image langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:25
Hey

Ik heb eigenlijk een heel vaag probleem met Drive image 5/6. Het maken van een image/terugzetten ging op mijn vorige computer met een MSI K7T266a mobo heel snel, zo rond de 1100MB/min. (XP1600+, 512MB DDR, 80GB maxtor 8MB cache). Ik heb nu een nforce2 (asus deluxe) met een XP2400+ en dezelfde HD maar nu gaat het maken/terugzetten van een image maar 200MB/min terwijl het systeem veeeel sneller is. Het gekke is dat het op andere computers ook allemaal best langzaam gaat, een image van 3GB maken/terugzetten duurt ongeveer 15 minuten terwijl het met dat oude mobo (MSI) gewoon heel snel gaat, zelf met een langzamere HD.

Ik heb me bios al doorgenomen, verschillende versies van drive image geprobeerd maar niets helpt, die MSI blijft gewoon een stuk sneller dan "de snellere" nforce2.

Snapt iemand hoe dit komt en met welk image programma haal jij de hoogste snelheid en hoe snel is dit...?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Gaf die oude computer dat met stats zelf aan of heb je zelf de tijd bijgehouden? Ik verdenk namelijk het gebruik van "Microsoft-minuten" :)

No production networks were harmed during this posting

• Fidai
Misschien zit de tijd meting er 1 minuut naast, maar 3 minuten of 15 minuten merk ik echt wel hoor :D

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Ik gebruik altijd Acronis , ik had laatst een image gemaakt van een 2gb schijf je kan natuurlijk snelheid instellen (compressie methode) maar op de hoogste compressie deed hij er ongeveer 5-7 min over, terug zetten is in 1 min gebeurt :)

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• Fidai
Thx, dan ga ik acronis ook maar eens proberen :D Ben wel benieuwd wat andere mensen halen met DriveImage ism met een kt266a of een nforce2

Verwijderd

koppel de 2e idekabel maar af van je mobo. Op mijn stagewerk maakte ik veel snapshots voor Novell Zenworks en dan zit je heel vaak je pc terug te klonen vanaf een image. Met de cdromspeler nog aangesloten zat ik op 210 mb per minuut en zonder de 2e ide kabel aangesloten kwam ik op 450 mb per minuut (Dell Optiplex GX1 400 Mhz)

• Fidai
Hmm, ik zal dat eens proberen thx he, die 210MB is wel toevallig.... Dat is precies wat ik ook altijd haal...

Verwijderd

Nou is mij dat ook wel eens opgevallen. Had voorheen een K7T Turbo (via 133) boardje met SDRAM en een image maken met Drive Image onder Dos was zo'n 200 MB per minuut. Later een systeem geinstalleerd bij een vriend met DDR geheugen (sis 745 board) en daar ging het inderdaad met meer dan 1000 MB per minuut.

Snapte ik dus ook niet, ben ik dus ook gaan uitzoeken

Heb zelf twee harde schijven dus tweede harde schijf op apart ide kanaal, geen cdrom's aankoppelen en weer testen, toen kreeg ik hem naar de 250 MB per minuut. Nu heb ik twee partities met XP erop, A en B. Als ik nu opstart van A en van B een image maak op de tweede schijf dan hoeft drive image niet in dos op te starten maar blijft gewoon in XP, gevolg: 1200 MB per minuut!

Op de een of andere manier is de transfersnelheid dus onder Dos gewoon veel lager op mijn K7T boardje. En blijkbaar was dat voor dat board van die vriend van mij geen probleem (misschien door de chipset of bios oid.)

• Bramster
  • Laatst online: 06:35
Ik neem aan dat je een ATA100/133 kabel hebt?

laatst was er een klant die was AMD helemaal aan het afzeiken omdat een ghostje maken langzamer ging dat zijn oude comp, wat bleek nu, ATA33 kabel |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Bramster op 14-06-2003 12:56 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Lijkt meer een hardwareprobleem, dus SA --> OM :)

Lees trouwens FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003) even door om te zien of wat extra info geven nodig is. En lees vooral ook Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fidai
Neej ik heb wel ATA133 kabels (die zitten standaard bij Nforce2 mobo).

Ook zonder cd-rom spelers beelf de snelheid rond de 200mb/sec.

Ik heb nu Norton Ghost 2003 gedownload en daarmee gaat het wel snel (rond de 800MB/min, 5 minuten totaal). Blijkbaar is het de slechte ondersteuning van Drive image voor verschillende chipsets of hele mobo's. Ghost doet het iig beter op een nforce2 mobo dan Drive image 5/6

• Fidai
F_J_K schreef op 14 June 2003 @ 14:10:
Lijkt meer een hardwareprobleem, dus SA --> OM :)

Lees trouwens FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003) even door om te zien of wat extra info geven nodig is. En lees vooral ook Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat? :)
Lijkt me toch niet echt een hardware probleem aangezien Ghost het wel goed (beter) doet. Het is dus de software ondersteuning van Drive Image / Ghost / ander, voor een bepaald chipset.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Als ik hier een half jaar na dato nog even op mag inhaken: Dat drive image (2002) dus heel langzaam is, daar heb ik ook last van.
Ik heb zelf een pentium 4 (2400mhz) met epox 4g4a (laatste bios) en daarmee is de transfer onder dos max. 180 MB per min.
Doe ik dit op een pc met epox 8rda+ mobo met AMD dan haal ik meer dan 1000 MB per minuut!
Ik kopieer in beide gevallen de C: partitie naar de eerste partitie op de tweede harddisk.

Curieus.

[ Voor 15% gewijzigd door benedictuz op 12-01-2004 15:36 ]

Pagina: 1