[Trillian] Kan kabelmodem niet meer pingen

Pagina: 1
Acties:

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Situatie: Windows XP Prof met een onboard netwerk kaart op mijn Asus A7V8X mobo, die direct is aangesloten op het Motorola kabelmodem (Chello). Verder gebruik ik de nieuwste versie van Trillian, 0.74D.

Probleem: Zodra ik Trillian opstart, maakt het verbinding met ICQ, Yahoo en MSN en na enkele seconden kan ik met IE geen internetpagina's meer openen (page not found). Verder kan ik ook geen IP-adressen pingen en zelfs als ik het kabelmodem ping krijg ik een time-out. Het kabelmodem blijft overigens zelf wel netjes online. Dit probleem heb ik alleen bij Trillian.

De enige manier op dit op te lossen is de stekker uit het modem, computer uit, na 10 sec. het modem weer aanzetten en daarna de computer weer opstarten.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

Updates binnenhalen met andere PC (er was dacht ik een L2PT patch voor WinXP) ?

Met een oudere versie van Trillian heb je geen problemen? Dan gebruik je die toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 11:50 ]

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Okay, ik heb de oplossing (wederom zelf) gevonden.. het probleem zit hem in de firmware van het Motorola kabelmodem. Het blijkt een bekende bug van MSN icm dit Motorola modem. De firmware moet worden geupgrade door de ISP (Chello) en dat hebben ze dus nu gedaan. Met firmware versie 4.4.2 heb ik geen problemen meer.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:42
Klopt, het modem 'loopt vast' bij een bepaald aantal simultanious connections...

Verwijderd

Ik had dit zelfde probleem (op adsl - skynet)na mijn msn te upgraden naar V6 iedere keer ik wou verbinden maken met de service liep het vast en kon ik niets meer op internet raadplegen.
Na het updaten van mijn drivers (usb speed touch home) was dit terug mogelijk.