ondertiteling LiteOn 1648

Pagina: 1
Acties:

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Op mijn liteon dvd 1648 krijg ik de ondertiteling niet aan. De af te spelen dvd's bevatten wel de ondertiteling. Heb al geprobeerd verschillende talen ondertiteling te gebruiken.

Tevens is het niet mogelijk om de gesproken taal te kiezen. Ook hier het zelfde probleem. Op de DVD's staan verschillende talen.

De spelers die ik gebruik zijn PowerDVD en Windows Mediaplayer. Het kiezen van taal en ondertiteling heb ik geprobeerd via het menu van de player en via het menu van de DVD. Voorkeur gaat wel uit naar het kiezen van taal en ondertiteling in het menu van de player.

En graag geen reacties van "dan kijk je de film toch in het engels...." er zijn ook nog wel eens kinderen die een dvd-tje willen kijken en een film kijken met de roemense taal is ook niet echt relaxed, dus.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het lijkt me een beetje raar om te denken dat het aan je liteon ligt.. De ondertitel zit namelijk in dezelfde datastroom als waar de video in zit, dus als de video zelf wel goed afspeelt, zou de ondertitel het ook moeten doen. Ik denk dat je je probleem bij de software moet zoeken. Maar waarom PowerDVD het niet goed doet weet ik niet.. (probeer eens winDVD)

Hier staat tekst

• lazyed
  • Niet online
Heb het ook geprobeerd in de nieuwste windows media player het zelfde vandaar dat ik dacht dat zo'n player het moet ondersteunen. Kan ik sowieso wel tijdens het afspelen van taal of ondertiteling wisselen? Of moet de film dan opnieuw gestart worden?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik gebruik al vanaf het begin PowerDVD maar heb er nooit problemen mee gehad, vandaar dat ik nooit andere software heb gebruikt. En ja, het is mogelijk om tijdens het spelen van audio of subs te wisselen.

Hier staat tekst

• lazyed
  • Niet online
Gebruik jij dan ook Power DVD met een Liteon 1648?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 20:47

SkyStreaker

Move on up!

Ik gok iets met de overlay. In je beeldscherminstellingen, heb je overlays aanstaan? Zoom? Dergelijke dingen? Gooi alles eens op standaard, ook in powerDVD.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Diagnostics van PowerDVD al gedraait met een DVD in je speler?

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik moet zeggen dat ik precies hetzelfde probleem heb. Ook ik heb een LiteOn DVD speler (geloof dezelfde als TS), en ook ik kan geen ondertiteling krijgen. Als ik via de rechtermuisknop het ondertitel-item van het popup-menu bekijk is alle tekst ook grijs, i.p.v. zwart. De ondertiteling staat wel op de goede taal (Nederlands), maar ik kan niets selecteren/veranderen.

De regio-code van mijn DVD-speler staat ook op Regio 2, en ik heb het geprobeerd met PowerDVD. (WMP 9.0 werkt niet, omdat hij op een of andere manier loopt te zeuren dat hij het bestand niet kan vinden op de DVD-speler, maar dat is waarschijnlijk een ander probleem.)

Ik ga vanavond even proberen met de overlay-settings te werken van mijn Hercules 9700 Pro, misschien dat dat iets verandert.

Heeft de TS dit probleem al opgelost?

-- == Alta Alatis Patent == --

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:40

samo

yo/wassup

probeer de ondertiteling eens aan/uit te zetten vanuit het root menu van de dvd (waar je kan kiezen voor scene selection, audio options, subtitiles)...
zijn het allemaal originele dvd's die je gebruikt?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ja, net nieuw gekocht in de winkel. Ik heb het geprobeerd met Minority Report en MIB II...

Ik heb even wat gehannes'ed met firmware updates e.d. kijken of ik vanavond iets meer kan vinden...

-- == Alta Alatis Patent == --

• lazyed
  • Niet online
getest met orginele DVD's
Pagina: 1