tempratuur verschil tussen P 2.4oc @ 3 en een normale 3ghz?

Pagina: 1
Acties:

• oreally
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mijn behuizing is de Nexus STY-3200 - iStyle Silent Miditower en ze zeggen dat het een slechte airflow heeft
ik wil graag weten of het beter is een normale 3ghz of een overclocked 2.4 te kopen
o ja ik gebruik een Zalman 7000Cu en ik wil ook een HP80 voor een radeon 9800 pro.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een 2,4Ghz kopen en die overklokken is natuurlijk altijd beter! :) En voor airflow kan je zorgen door op een paar strategische plaatsen fans te hangen.....zie de FAQ.

Ik zou je iig niet te druk maken over de temperatuur van de overgeklokte 2,4. Met dat brok koper erop blijft de temperatuur wel acceptabel. Een 'normale' 3Ghz zou ik alleen kopen als je zéker 3Ghz wil hebben. Bij het overklokken heb je die zekerheid namelijk niet....

Overigens zit er géén temperatuurverschil tussen een OC'ed P4 2,4 @ 3Ghz en een stock speed 3Ghz zolang ze maar van dezelfde stepping zijn en op hetzelfde voltage draaien. Maar een hoger voltage resulteert logischerwijs in een hogere temperatuur.... :z :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Een 2,4ghz die op 3ghz kan draaien met dezelfde temperatuur word dan ook als zijnde een 3ghz verkocht natuurlijk :z

Dus het verhaal wat je houd is BS.
Het risico van OC-en is warmte. Warmte omdat je proc sneller draait dan z'n specs... Dus lijkt me sterk dat ie net zo warm word als 3/4 modellen hoger he ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 12:06:
Een 2,4ghz die op 3ghz kan draaien met dezelfde temperatuur word dan ook als zijnde een 3ghz verkocht natuurlijk :z

Dus het verhaal wat je houd is BS.
Het risico van OC-en is warmte. Warmte omdat je proc sneller draait dan z'n specs... Dus lijkt me sterk dat ie net zo warm word als 3/4 modellen hoger he ;)
Het klopt wat je zegt op bepaalde voorwaarden:
-zelfde type core
-zelfde voltage

als je het voltage verhoogd wordt de proc automatisch warmer :)