Toon posts:

3.3V -> 1,54 :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had sinds kort problemen met mijn pc, pc crashte en kreeg geheugen errors.
dacht dat het door de koeling lag,
maar nu een goeie zalman cooler ingezet, en mijn temperatuur vliegt zo boven de 50 C idle. heb een Epox mobo 8KHA+ , XP2000+ en een Qtec 400 watt silent cooler.

weet iemand hoe ik mijn 3.3V weer goed kan krijgen? want volgens heeft het iets met hoge temepratuur te maken ;(

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Alles zit er GOED in? Heb je je BIOS al gereset? Gebruik je ook jumpertjes om het een en ander aan je CPU in te stellen?

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Verwijderd

Topicstarter
tranztaz schreef op 14 June 2003 @ 11:00:
Alles zit er GOED in? Heb je je BIOS al gereset? Gebruik je ook jumpertjes om het een en ander aan je CPU in te stellen?
Lijkt me toch alles goed in zit anders zou mijn pc toch niet eens werken? :?
er zitten weinig jumpers op mobo, alles staat op AUTO in bios. :|

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

SkyStreaker

Move on up!

Tuurlijk zou hij wel werken, alleen niet heel goed ;) Been there :) Tja - probeer toch maar ff je bios te resetten. Ik heb er niet heel erg veel verstand van. Maar probeer voor de diehards alhier toch even wat meer info te geven. Zeg maar: Wat je gedaan hebt tussen toen alles nog goed ging en toen er dingen fout begonnen te gaan. Heb je ge-mod, ge-oc'd, enz.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

waar lees je die waardes af ... ik geloof eerder dat dat een ander voltage is.

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-06-2003 11:18 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
1.54V zou net zo goed de voltage kunnen zijn van je PROC. Als de 3.3V zo inzakt zou de pc niet eens meer mogen starten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

The_Greater schreef op 14 juni 2003 @ 11:24:
1.54V zou net zo goed de voltage kunnen zijn van je PROC. Als de 3.3V zo inzakt zou de pc niet eens meer mogen starten.
of het batterijtje :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met speedfan (zoeken op google) kan je onder andere je voltages in windows aflezen. In je bios staat het ook, deze is het beste te vertrouwen.

Verwijderd

www.downloads.com daar is hij ook te vinden

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:47
Welke 3.3 volt hebben we het over. Een brakke bios batterij zou er alleen voor zorgen dat dingen niet in je bios onthouden worden en er altijd met default waarden wordt gestart.

Voeding al nagemeten met een multimeter? BTW, idle 50 graden en stressed 70 ofzo is hoog maar zou die proc gewoon moeten kunnen hebben. Er zijn biossen waarbij alles uit wordt gegooid wanneer die boven die temperatuur uit komt, mits ingesteld.

Met specs zou ook welkom zijn. Overgeclockt of niet etc?

[ Voor 39% gewijzigd door Terror op 14-06-2003 11:57 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
ALs je 3,3v lijn van je mobo 1,5v is, gaat je pc echt niet aan.
Volgens mij wordt het verkeerd gedetecteerd.
Kan best zijn omdat je videokaart op 1,5v gevoed wordt deze ook door een util gezien wordt i.p.v de 3,3v.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 14-06-2003 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op 14 June 2003 @ 11:59:
ALs je 3,3v lijn van je mobo 1,5v is, gaat je pc echt niet aan.
Volgens mij wordt het verkeerd gedetecteerd.
Kan best zijn omdat je videokaart op 1,5v gevoed wordt deze ook door een util gezien wordt i.p.v de 3,3v.
ik gebruik speedfan om de temps af te lezen, maar ik ga effe de bios resetten,
kijken wat precies het probleem is , iig bedankt voor de reakties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die 1,54V is eerder de AGP voltage of de VTT voltage :)

Wat betreft het crashen van je PC, check de sticky en de FAQ van dit subforum en open eventueel een nieuw topic, geheel volgens de richtlijnen B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.