Toon posts:

Signaalversterker gooit Terayon offline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie :

UPC TV abo + Chello, aangesloten standaard volgens onderstaand schetsje.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vanroekel4/plaatjes/schema.jpg

UPC kabel wordt gesplitst in data (C), radio (D) en het TV signaal naar een splitter (E). Van splitter E gaan een kabel naar de TV beneden en een kabel naar de TV boven. Werkt prima zo....

Nu heb ik om de TV boven van een beter signaal te voorzien, een versterker (F) geplaatst. Dit wertk weliswaar, maar op het moment dat de versterker er tussen zit, ga de Terayon in no-time offline.

Iemand enig idee waardoor dit komt? De versterker zou in theorie alleen een inkomend signaal moeten verterken :?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:11

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 10:36:
....
Iemand enig idee waardoor dit komt? De versterker zou in theorie alleen een inkomend signaal moeten verterken :?
Hmm, ik heb hier ook 2 versterkers ertussen, gooien de terayon niet offline, maar d'r staat wel iets van 2-way-amplifier op, wat dus betekend dat ze 2 kanten op versterken lijkt me (zou je theoretisch dus een kabelmodem achter kunnen zetten). Of ik heb het ff mis hoor, ben nog half :Z

Maar ja, waarom je modem dan uitgaat heb ik ook geen idee, misschien wordt het signaal te sterk voor hem (heb je geen regelschroefje op de versterker waarmee je hem zwakker kan zetten?)

[ Voor 17% gewijzigd door Wallie op 14-06-2003 11:02 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Feitelijk zou zo'n versterken niet op de inkomende kant mogen storen. Alleen op de uitgang hoort een sterker signaal te staan...

Verwijderd

Staat ie niet toevallig verkeerd om aangesloten :+

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Kabelmodems kan je niet achter een versterker aansluiten die niet 2-weg is. Goedkoper 1-weg versterkers blokkeren het retourverkeer. Dat is nooit anders geweest. ;)

De oplossing is dus een geschikte versterker aansluiten (niet heel veel duurder hoor). Overigens zou ik die versterker voor je splitter aansluiten. Dan hou je veel beter signaal over. Een versterker maakt namelijk niet MEER signaal, het versterkt het totale signaal dus ook de ruis ... Als je nu al een verzwakt signaal (achter de splitter) gaat versterken dan versterk je de ruis ook in relatief grotere hoeveelheden mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 14-06-2003 13:10 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Zijn kabel modem zit toch ook niet achter die versterker? ik heb ongeveer de zelfde opstelling en hier werkt het prima, zo lang je maar niet die splitter voor het modem hangt zou het prima moeten werken.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 16:58

Mark_640

In my memory

Pogostokje schreef op 14 juni 2003 @ 13:09:
Kabelmodems kan je niet achter een versterker aansluiten die niet 2-weg is. Goedkoper 1-weg versterkers blokkeren het retourverkeer. Dat is nooit anders geweest. ;)
Dat heeft er in dit geval niks mee te maken, want als je naar zijn tekening kijkt zie je dat het kabelmodem helemaal niet achter de versterker zit, maar ervoor... Dan kun je dus gerust een simpele versterker gebruiken om je TV-signalen wat omhoog te schroeven...

Voor Coen: Is het een goedkope versterker geweest?? Met goedkoop bedoel ik onder de 50 €.

Mijn gok is dat het ding waarschijnlijk een gigantische partij ruist op de retourband... Een eigenschap die helaas veel goedkope binnenhuisversterkers hebben die je bij de bouwmarkt of de winkel op de hoek koopt...

Een andere mogelijkheid is dat het ding gewoon veel harmonische storingen opwekt, waarvan er eentje precies in je downstream van je modem zit..

In beide gevallen vind je modem het niet leuk, en zul je 't op moeten lossen met een andere versterker... ;)

Verwijderd

Mark_640 schreef op 14 June 2003 @ 19:26:
[...]

Dat heeft er in dit geval niks mee te maken, want als je naar zijn tekening kijkt zie je dat het kabelmodem helemaal niet achter de versterker zit, maar ervoor... Dan kun je dus gerust een simpele versterker gebruiken om je TV-signalen wat omhoog te schroeven...

Voor Coen: Is het een goedkope versterker geweest?? Met goedkoop bedoel ik onder de 50 €.

Mijn gok is dat het ding waarschijnlijk een gigantische partij ruist op de retourband... Een eigenschap die helaas veel goedkope binnenhuisversterkers hebben die je bij de bouwmarkt of de winkel op de hoek koopt...

Een andere mogelijkheid is dat het ding gewoon veel harmonische storingen opwekt, waarvan er eentje precies in je downstream van je modem zit..

In beide gevallen vind je modem het niet leuk, en zul je 't op moeten lossen met een andere versterker... ;)
Heeft de topicstarter nou een retour versterker of niet ? En indien ja, wat voor een? Een actieve of passieve. Bij een passieve versterker lijkt mij dit erg onwaarschijnlijk namelijk. Een dergelijke setup ken ik en dit probleem heb ik daar niet zien optreden. :|

Bij een actieve retourversterker zou het kunnen. Alleen ik zou het nooit zo opstellen in dat geval. Is het niet zo dat een van de splitters mogelijk van slechte kwaliteit is en het signaal doorslaat op een van de uitgangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 00:53 ]

Pagina: 1