Hoe kan je PHP errors verbergen?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 07:00
Weet iemand een stukje code om php errors te verbergen als je een php scriptje uitvoert?

Ik maak gebruik van een access database...

PHP bestandje ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php 
error_reporting(E_ALL); 

$db = '_database/mijnaccessdatabase.mdb'; 
$conn = new COM('ADODB.Connection'); 

$conn->Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=$db"); 

$sql = "INSERT INTO inschrijfgegevens (Naam, Achternaam, Postadres, Postcode, Plaats, Tel, Email) VALUES ('$Naam', '$Achternaam', '$Postadres', '$Postcode', '$Plaats', '$Tel', '$Email')";

$iets = $conn->Execute($sql); 

if($iets == FALSE) { 
  echo "<b><br><br><br>Er is iets fout gegaan.<br>Probeert u het opnieuw, vergeet niet alle verplichte velden in te vullen!<br></b>"; 
  echo "error inserting: ".$conn->ErrorMsg()."<BR>"; 
} elseif ($iets == TRUE) { 
  echo "<b><br><br><br>Bedankt voor het aanmelden.<br>Het verzenden van uw gegevens is gelukt.<br>We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.<br></b></font>"; 
} else { 
  echo ""; 
  var_dump($iets); 
} 

$conn ->close(); 
?>

BEDANKT! _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door coktatli op 14-06-2003 09:44 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
ERROR_REPORTING op 0 zetten?

En oplossen is inderdaad beter ja...

[ Voor 42% gewijzigd door coubertin119 op 14-06-2003 09:45 ]

Skat! Skat! Skat!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 14:29

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Of in je script:

error_reporting ( E_NONE );

Werkt ook dacht ik :P

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Hoezo moet je de errors verbergen?? Waarom los je ze niet op? :|

BTW: Scriptrequest mag niet :(
P&W Beleid <-Lees maar

[ Voor 49% gewijzigd door Sn3akz op 14-06-2003 09:45 ]

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar liep je tegenaan? Oftewel, er wordt ook een beetje initiatief van jou verwacht :)
Daarnaast is dit iets wat ook zeker met bijvoorbeeld Google goed te vinden is.

Zie ook:
Error Handling In PHP (part 1)
Error Handling In PHP (part 2)

[ Voor 32% gewijzigd door DeverauX op 14-06-2003 09:47 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• coktatli
Dank je wel voor jullie replies!

Ik had in 'PHP 4 het complete handboek gekeken', maar zoiets kleins zie je niet meer na een paar uurtjes met PHP te rotzooien :(

Had ook met google al gekeken 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door coktatli op 14-06-2003 09:47 ]

• coubertin119
Je hebt 22 regels relevante PHP-code, op je eerste regel relevante code staat ERROR_REPORTING(E_ALL), weet je niet wat dat betekent? Zoek het op en zet het in je comments. Daar leer je echt het meeste van.

En als er toch errors zijn, debug het dan?

Skat! Skat! Skat!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Soms is het ook wel nodig om die error reporting af te leggen want in sommige gevallen kan PHP warnings enzo tonen die eigenlijk geen fout zijn.

Ik maak het mee tijdens mijn stage:

Ik maak gebruik van LDAP om gebruikers te authenticeren. Daarvoor wordt er een bind(username, paswoord) uitgevoerd op een LDAP-server. Indien die bind() niet lukt, zal er een warning gegeven worden. Deze warning kun je dan namelijk wel verbergen door die configuratie-instelling van PHP af te leggen.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• coktatli
DeverauX schreef op 14 June 2003 @ 09:45:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar liep je tegenaan? Oftewel, er wordt ook een beetje initiatief van jou verwacht :)
Daarnaast is dit iets wat ook zeker met bijvoorbeeld Google goed te vinden is.

Zie ook:
Error Handling In PHP (part 1)
Error Handling In PHP (part 2)
Thanks voor de links ;)

• Sn3akz
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
//error_reporting(E_ALL); 

$db = '_database/mijnaccessdatabase.mdb'; 
$conn = new COM('ADODB.Connection'); 

$conn->Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=$db"); 

$sql = "INSERT INTO inschrijfgegevens (Naam, Achternaam, Postadres, Postcode, Plaats, Tel, Email) VALUES ('$Naam', '$Achternaam', '$Postadres', '$Postcode', '$Plaats', '$Tel', '$Email')"; 

$iets = $conn->Execute($sql); 

if($iets == FALSE) { 
  echo "<b><br><br><br>Er is iets fout gegaan.<br>Probeert u het opnieuw, vergeet niet alle verplichte velden in te vullen!<br></b>"; 
  echo "error inserting: ".$conn->ErrorMsg()."<BR>"; 
} elseif ($iets == TRUE) { 
  echo "<b><br><br><br>Bedankt voor het aanmelden.<br>Het verzenden van uw gegevens is gelukt.<br>We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.<br></b></font>"; 
} else { 
  echo ""; 
  var_dump($iets); 
} 

$conn ->close();

:Z :Z :Z

• coktatli
Sn3akz schreef op 14 June 2003 @ 09:43:
Hoezo moet je de errors verbergen?? Waarom los je ze niet op? :|

BTW: Scriptrequest mag niet :(
P&W Beleid <-Lees maar
Ik hoef geen script (staat dat ergens??), maar een duw in de goeie richting zoals ik net heb gekregen d.m.v. link vind ik ook goed!

• Sn3akz
coktatli schreef op 14 June 2003 @ 09:51:
Ik hoef geen script (staat dat ergens??)
coktatli schreef op 14 June 2003 @ 09:39:
Weet iemand een stukje code om php errors te verbergen als je een php scriptje uitvoert?
:X

M'n vorige post is je oplossing.. zoek de verschillen... Als je ze ziet mag je het gebruiken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sn3akz op 14-06-2003 09:55 ]

Verwijderd

gewoon fixen die problemen en anders zet je er gewoon een @ voor de functie
ben je er ook... de fout is er nog wel maar wordt dan niet op je scherm gepoept !

• coktatli
coubertin119 schreef op 14 juni 2003 @ 09:48:
Je hebt 22 regels relevante PHP-code, op je eerste regel relevante code staat ERROR_REPORTING(E_ALL), weet je niet wat dat betekent? Zoek het op en zet het in je comments. Daar leer je echt het meeste van.

En als er toch errors zijn, debug het dan?
Hoi ik weet dat je daarmee alle error messages gewoon laat zien, maar dat wil ik ook weer niet.

Mensen melden zich aan en als ze iets vergeten zoals naam dat verplicht is dan krijgen ze natuurlijk een error, maar ik wil ook weer niet dat ze niks te zien krijgen (denken ze straks dat het wel goed is gegaan).

• coktatli
Sn3akz schreef op 14 juni 2003 @ 09:53:
[...]

[...]
:X

M'n vorige post is je oplossing.. zoek de verschillen... Als je ze ziet mag je het gebruiken ;)
Stukje code ja geen script O-)

• Sn3akz
Die error kun je toch zelf proggen?? Of moeten gebruikers gewoon PHP errors zien :?

Rare manier van programmeren...
coktatli schreef op 14 juni 2003 @ 09:56:
Stukje code ja geen script O-)
Wat staat er in een script?? Juist! Code.. Ik ga hier verder niet met je over in discussie. Je zit vaud en aan je reactie te zien weet je dat ook :|

[ Voor 55% gewijzigd door Sn3akz op 14-06-2003 09:58 ]

• coubertin119
JavaScript form-validatie eventueel? ;)
Wat je ook kan doen is een strlen doen van de velden die verplicht zijn, en enkel het inloggen uitvoeren als deze strlen groter is dan 0, beetje klooien met if-constructies en je bent er :).

Geef je errors eens, kijken of ik ze kan oplossen. En zet er ook meteen wat addslashes in, ik weet niet hoe de output van je script wordt weergegeven, maar nu kunnen mensen malafide dingetjes doen om je site neer te halen enzo :).

[ Voor 34% gewijzigd door coubertin119 op 14-06-2003 10:02 ]

Skat! Skat! Skat!

• coktatli
Sn3akz schreef op 14 June 2003 @ 09:56:
Die error kun je toch zelf proggen?? Of moeten gebruikers gewoon PHP errors zien :?

Rare manier van programmeren...
[...]

Wat staat er in een script?? Juist! Code.. Ik ga hier verder niet met je over in discussie. Je zit vaud en aan je reactie te zien weet je dat ook :|
Ben een beginner dus sorry als ik iets fout doe |:(

Verwijderd

coktatli schreef op 14 juni 2003 @ 09:55:

Mensen melden zich aan en als ze iets vergeten zoals naam dat verplicht is dan krijgen ze natuurlijk een error, maar ik wil ook weer niet dat ze niks te zien krijgen (denken ze straks dat het wel goed is gegaan).
Je moet eerst controleren dat alle verplichte velden ingevuld zijn en dan pas die data verwerken. Dan heb je 2 dingen gedaan:

1) Je script verbeterd, en
2) De errors gefixd.

Maar je moet errors niet uitzetten. Als je je data in een database wil zetten, en je database server down is, krijg je geen error weer. Dán heb je een probleem ;0

Devon

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt ook eens zoeken, hier op GOT natuurlijk ;) maar ook eens op www.PHP.net naar de functies die te maken hebben met errors. zo zul je zien dat er al verschillende functies in PHP zitten om om te gaan met errors en deze op gepaste wijze te tonen aan de gebruiker.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Ik zou wachten op PHP 5, daar heb je exception handling.... 8)7

.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mjah lekker gaat deze thread niet lopen :)
Het komt er echt op neer dat je zelf errorHandling methodes moet gaan schrijven of de error methodes van php gaan gebruiken (bijv http://nl.php.net/errorfunc) als je bezig gaat met custom errors ed :)

Eigenlijk lenen exceptions zich daar veel beter voor, maar die ondersteunt PHP nu nog niet :)

Verder: Als iemand deze draad niet volgens de policy vindt gaan, meld het dan in een Topicreport of een SeM; maar ga niet lopen blaten in de draad :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.