MSI 875P probleem

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik ben vandaag bezig geweest een vriend te helpen met een computer in elkaar zetten maar we stuiten op een probleem.

Zal eerst even de specs neerzetten die hij nu heeft.

P4 2.8Ghz 800mhz
MSI 875P mobo
2x 256DDR400 corsair
GF4 TI4400 128mb (asus)
Soundblaster 5.1
Maxtor 80gb 7200rpm schijfje
Pioneer dvd 120
Plextor fikker

Nu hebben we alles aangesloten (zover wij kunnen zien dan) en bij het opstarten gebeurt het volgende. Op het msi moederbord zit een color met daarin lampjes (blauw rood groen etc). Die gaan dus direkt flikkeren. Heel leuk gezicht (net een disco) maar dit lijk me niet helemaal juist. Er gebeurt verder niets. Het beeldscherm geeft aan No Signale imput. Dacht dus in eerste instantie aan vidoekaart of monitor. Beide gechecked en zitten goed.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
PC speakers goed aangesloten. geeft de PC dan piepjes ?
wat voor voeding gebruik je ?

[ Voor 22% gewijzigd door KaMiKaZe op 14-06-2003 00:25 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Reset BIOS ff

BTW Hiervoor is: Het grote MSI 865(P/PE/G)/875P Neo topic :X |:(

[ Voor 77% gewijzigd door XoReP op 14-06-2003 00:26 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 22:31
Wat voor voeding heb je. Mischien geeft die niet genoeg stroom.
ik denk dat voor jouw systeempje een 360 watt voeding wel redelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door sunturion op 14-06-2003 00:44 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• mradem
Sorry. Het is een chieftec kast met 360w voeding. Ik heb ook het grote topic bekeken maar die is erg groot en denk dat enige reactie of help hier iets beter te pas komt.

• mradem
Over het bios resette. Ik kom niet in mijn bios (tenminste zie niks op mijn monitor anders dan No signale imput). Dit is ook op het moederbord zelf te doen? Iets met me cmos of iets dergelijk als ik me kan herinneren.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 22:31
Heb je de LED's wel goed aan gesloten, als je die namelijk verkeerd aansluit wil je computer namenlijk ook niet opstarten

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• mradem
Ik zie wel in dat topic dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Hopelijk kan ik dit verhelpen want anders ga ik morge met die kast terug naar de zaak. Excuses dat ik een apart topic gemaakt heb want zie dat in het grote msi topic over een soortgelijke probleem gaat.

• mradem
sunturion schreef op 14 June 2003 @ 00:54:
Heb je de LED's wel goed aan gesloten, als je die namelijk verkeerd aansluit wil je computer namenlijk ook niet opstarten
Ik zal daar nog eens goed naar kijken. Ben daar wel redelijk mee bezig geweest en met het boekje erbij ze aangesloten. Was in het begin ook nogeens mijn power switch draadje kwijt. Das ook fijn kan de computer helemaal niet aan. Bleek na wat pluizen dat hij ergens tussenin het ijzeren frame bungelde. Lekker wezen pielen zeg lol.

• XoReP
CMOS is idd je BIOS.

Als je hem wil resetten doe dan wat hieronder staat:
-Stroomsnoer eruit
-Power knop ff indrukken zodat hij ontlaad
-Jumpertje ff op de positie zetten zodat hij cleared (van pinnetje 1-2 naar 2-3 bijv.)
-Jumpertje weer terug zetten nadat je 10 sec. heb gewacht (evt. langer alst nie lukt)
-Stekker er weer in
-Aanzetten
-Bios weer instellen

SUC6 ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom dan wel? Sinds lange tijd staat er in de PMG sticky dat de richtlijnen voor 'Grote Topics' zijn aangepast. Ze zijn bij uitstek geschikt voor het posten van ervaringen, informatie, benches, etc..etc.. Maar voor op zichzelf staande problemen is een apart topic way veel handiger. Zowel voor de topicstarter itself (heen en weers geblaat is nogal onoverzichtlijk) als voor de Search (problemen zijn dan makkelijker terug te vinden) :)

• mradem
Iedergeval bedankt voor de reacties. Hij doet het inmiddels. Een over het hoofd geziene stekkertje dat ik nog ergens op het moederbord moest plaatsen. Alles loopt prima nu.

• XoReP
BalusC schreef op 14 June 2003 @ 12:12:
[...]
Waarom dan wel? Sinds lange tijd staat er in de PMG sticky dat de richtlijnen voor 'Grote Topics' zijn aangepast. Ze zijn bij uitstek geschikt voor het posten van ervaringen, informatie, benches, etc..etc.. Maar voor op zichzelf staande problemen is een apart topic way veel handiger. Zowel voor de topicstarter itself (heen en weers geblaat is nogal onoverzichtlijk) als voor de Search (problemen zijn dan makkelijker terug te vinden) :)
Sorry, ik dacht dat het nog steeds zo was dat je alles in één topic moest zien te houden tenzij het het echt een uitzondering is ;)

• mradem
Nog 1 vraagje trouwens. Die gekke disco lampjes op die mobo blijven wel branden. Is dat altijd zo??

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
disco is cool :P
ja hier ook, zo hoort ie.
alleen wel jammer dat het niet uitkan.

• XoReP
johnny.xxx schreef op 14 June 2003 @ 22:43:
disco is cool :P
ja hier ook, zo hoort ie.
alleen wel jammer dat het niet uitkan.
Tuurlijk wel ;)

Je moet gewoon Speedfan gebruike ne dan op 0% zetten. Of natuurlijk stekkertje eruit trekken.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Master Tweaker schreef op 14 juni 2003 @ 22:52:
[...]

Tuurlijk wel ;)

Je moet gewoon Speedfan gebruike ne dan op 0% zetten. Of natuurlijk stekkertje eruit trekken.
ja, maar dat houdt de functie van het fannetje zelf zo tegen :P

• XoReP
johnny.xxx schreef op 14 juni 2003 @ 23:04:
[...]

ja, maar dat houdt de functie van het fannetje zelf zo tegen :P
Kijk maar naar de Intel en Asus boarden, ze zijn ook passief gekoeld. Voel maar eens aan je HS. Die van mij is ijskoud.

• mradem
nou ik ben toch nog op 1 klein probleemje gestuit .
dat is nml mijn hd *mijn enige*
als ik wat aan het instaleren ben geeft hij een error .
NO HARDWARE divice .
reset mijn pc vind hd niet en zegt dat ik een floppy in mijn a drive moet doen .
dan echt helemaal aan en uit zetten en prob is opgelost en pakt alles weer , maar kan nog steeds niet instaleren want dan begin ik weer van voor af aan

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je de jumper op je HD wel goed staan? Tegenwoordig heb je soms wel 5 keuzes.

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 19:47
ik ben degene waarvoor de pc is gebouwd ff voor de duidelijkheid .
wij ik en mradem hebben daar naar alle eerlijkheid niet naar gekeken .
deze hd heeft nml in mijn verouderde systeem gezeten waar hij ook goed draaide *zeker niet met deze probs*

dus ik neem aan dan dat je hem zo kan overgooien :?

[ Voor 11% gewijzigd door MaFFia op 15-06-2003 10:52 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
rhermans schreef op 15 June 2003 @ 10:51:
ik ben degene waarvoor de pc is gebouwd ff voor de duidelijkheid .
wij ik en mradem hebben daar naar alle eerlijkheid niet naar gekeken .
deze hd heeft nml in mijn verouderde systeem gezeten waar hij ook goed draaide *zeker niet met deze probs*

dus ik neem aan dan dat je hem zo kan overgooien :?
Niet zondermeer, was de harde schijf daar master en zat er een slave aan?. Heb je dat nu weer zo ?.
Gebruik je wel de goede kabel (ultra 100).
Zit de schijf daar aan de juiste connector ?.
Was de schijf in het bios van je oude computer exact zo ingesteld als op je nieuwe computer ?.
Windows moet vaak opnieuw geinstaleerd worden omdat de chipset van het mobo anders is.

Er zijn dus nogal wat mogelijkheden.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Ik heb het MSI i875P bordje eergisteren besteld... (en gelijk maar een heel nieuwe pc ook :P - p4 2.8 @800 fsb - 2*512 Twinmos ddram @400 mhz - 2*120 gb maxtor S-ATA (in RAID 0) - ASUS V9950 geforce fx 5900 - ...)
Welke versie van bios zou er standaard opstaan?
Hopelijk heb ik geen problemen ermee... Zou niet graag kapot bordje hebben ...

Aan de hand van die specificaties van ram e.d., welke bios-versie zouden jullie aanraden erop te zetten?
Want ik ga zeker m'n cpu overclocken... En met versie 1.4 zou de FSB maar tot 220mhz kunnen gaan? Ik zou hem toch wel op 230-240 minimum willen krijgen...
Dus daarom, welke versie van bios raden jullie aan?
Of gewoon wachten tot v1.5 uit is? (wanneer zou dat ongeveer zijn?)...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 12:27:
Ik heb het MSI i875P bordje eergisteren besteld... (en gelijk maar een heel nieuwe pc ook :P - p4 2.8 @800 fsb - 2*512 Twinmos ddram @400 mhz - 2*120 gb maxtor S-ATA (in RAID 0) - ASUS V9950 geforce fx 5900 - ...)
Welke versie van bios zou er standaard opstaan?
Hopelijk heb ik geen problemen ermee... Zou niet graag kapot bordje hebben ......
Die van mij heb ik vorige week gekregen en diet had bios versie 1.2.
Die heb ik inmiddels geflashed naar 1.4, werkt prima. Tot hoever die gaat weet ik niet (overklok mijn P4 niet).

Do as I say, don't do as I do.

• MaFFia
Bart-01 schreef op 15 juni 2003 @ 12:23:
[...]

Niet zondermeer, was de harde schijf daar master en zat er een slave aan?. Heb je dat nu weer zo ?.
Gebruik je wel de goede kabel (ultra 100).
Zit de schijf daar aan de juiste connector ?.
Was de schijf in het bios van je oude computer exact zo ingesteld als op je nieuwe computer ?.
Windows moet vaak opnieuw geinstaleerd worden omdat de chipset van het mobo anders is.

Er zijn dus nogal wat mogelijkheden.
nou we hebben me schijf uit mijn oude pc gehaald die ook maar net een maand oud is .
die in het nieuwe systeem geplaatst en geformateerd .
en alles er weer op natuurlijk .
en eigenlijk geen probs met instaleren van win sof1 en 2 icq msn etc etc totdat ik nou wat andere dingen erbij wou zetten zoals sofware voor digi .

kwa opstelling is alles hetzelfde gebleven .
ik heb eigenlijk vervangen mijn :
kast
geheugen
moederbord
nieuwe cd/rom
processor

de rest is allemaal uit mijn "oude" kast waarmee ik regelmatig updates deed

er zit trouwens maar 1 schijf in

[ Voor 15% gewijzigd door MaFFia op 15-06-2003 12:49 ]

Verwijderd

mradem schreef op 14 juni 2003 @ 00:20:
Op het msi moederbord zit een color met daarin lampjes (blauw rood groen etc). Die gaan dus direkt flikkeren. Heel leuk gezicht (net een disco) maar dit lijk me niet helemaal juist.
Dit hoort zo voor de sier, vind et heel mooi alleen maakt dat dingetje wel lawaai, dat hoor je toch niet bij mij :)

Verwijderd

Bart-01 schreef op 15 juni 2003 @ 12:37:
[...]

Die van mij heb ik vorige week gekregen en diet had bios versie 1.2.
Die heb ik inmiddels geflashed naar 1.4, werkt prima. Tot hoever die gaat weet ik niet (overklok mijn P4 niet).
En tot hoe hoog krijgt de rest z'n FSB met bios versie 1.4?

• MaFFia
zou het ook door een gare os kunnen komen ?

Pagina: 1