[W2k3] + [WXP] Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:19
Nou...het volgende.

Ik heb een pc die dienst doen als server (internet, file) met daarop w2k3 geinstalld. Nu staat ernaast een workstation met Win XP erop geinstalld. Nu had ik een netwerkje draaiende tot gistermiddag. Toen is de server gereboot.

Probleem is nu: ik krijg met geen mogelijkheid meer een verbinding tussen de w2k3 en de winXP systemen. Ik heb vanalles geprobeerd: netwerkkaarten opnieuw geinstalld (geeft aan dat devices properly werken). Toen heb ik de XP bak ip adress 198.162.0.1 meegegeven en dit ook aan de win2k3 bak laten weten zodat ze kunnen connecten, maar telkens staat er in mn systray dat de network cables unplugged zijn.

Nu dus de vragen:

Hoe configureer ik de netwerkconnecties en hoe zorg ik ervoor dat deze bij een reboot niet verloren gaan (want dat vind ik ook zeer klote).

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zitten ze in een domein o.i.d.? Is de netwerkkabel wel goed?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Japser schreef op 14 juni 2003 @ 00:16:
Hoe configureer ik de netwerkconnecties en hoe zorg ik ervoor dat deze bij een reboot niet verloren gaan (want dat vind ik ook zeer klote).
normaliter hoef je daar niks speciaals voor te doen, echter een aantal faktoren kan er voor zorgen dat je probs krijgt

1) brakke nics (specifiek realtekjes, dat is nu eenmaal geen kwaliteit)
2) brakke drivers voor je nics
3) hub/switch en dan een full duplex setting die niet goed is
4) brakke kabels

heb je een crossover cable? of maak je gebruik van een hub of switch?

A wise man's life is based around fuck you

• Japser
Ik heb crossover kabel.

• Zwelgje
zelfgemaakt of een kant en klare bij de winkel weg?

zelfgemaakt zijn vaak van die 'gare' dingen die niet altijd goed werken (connector niet goed aangedrukt etc/etc)

Verwijderd

En al eens een paar minuten uitgezet en gereboot?
Ik heb dezelfde config en alles werkt perfect (wel 192.168.0.xxx) ook al een paarreboots gehad (bliksem etc)

• Japser
Hmm...ok de nic's zijn in orde want hij geeft nu niet meer an dat de boel niet aangesloten zit. Heb ff dat ding eruit en erin gestoken. Alleen nu heb ik dus mijn server ip# 198.162.0.1 meegegeven en deze ook op workstation aangegeven bij de properties van de tweede nic in die bak. Ook de domain komt overeen, de firewall van 2k3 en XP staan uit (de microsoft ingebouwde firewalls dus, meer heb ik momenteel ff niet) maar nog steeds zien ze mekaar niet. Heeft dat soms tre maken met het feit dat ik geen dns adres invul? want die weet ik nl. niet echt.

edit: kabel heb ik gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Japser op 14-06-2003 21:25 ]

• Japser
Volgens mij heb ik een stap voor stap dingetje nodig die mij in staat stelt om mijn computers onder te brengen in een netwerk want t lukt me voor geen ene meter :(

• Zwelgje
Japser schreef op 14 June 2003 @ 21:44:
Volgens mij heb ik een stap voor stap dingetje nodig die mij in staat stelt om mijn computers onder te brengen in een netwerk want t lukt me voor geen ene meter :(
begin dan maar met 2x een windows XP machine, dat is makkelijker voor de beginner die zich gelijk het hoofd stoot aan windows server 2003 (zwaar overdone voor thuisgebruik)

• Japser
Ja nee t probleem is , dat t me wel gelukt is maar nu dus niet meer.

• The Dolf
  • Niet online
zwelgje schreef op 14 June 2003 @ 21:46:
windows server 2003 (zwaar overdone voor thuisgebruik)
Oh?

Ik vind het zelf verdomd handig voor thuisgebruik.
Het is stabieler en sneller dan windows XP.
En het feit dat je win2k3 als domein controller kan laten fungeren is een zeer groot voordeel imho. (roaming profiles, NAV corporate, proxy/mail server, etc.()

Ik zou echt niet meer terug willen iig.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Zwelgje
The Dolf schreef op 14 June 2003 @ 22:21:
[...]
En het feit dat je win2k3 als domein controller kan laten fungeren is een zeer groot voordeel imho. (roaming profiles, NAV corporate, proxy/mail server, etc.()
zijn dat features waar een leek thuis op zit te wachten :?

nee dus, kijk dat jij er prima mee uit de voeten kan, prima!, maar voor velen hier is het gewoon een stap te ver

• Japser
Ok kunnen we alsjeblieft even ontopic :) Ik zit er echt mee omhoog, want alles ff teruginstallen naar XP is geen optie. Het heeft gewerkt en t zal ook nu werken vind ik. Misschien wat links naar sites met handleidingen ? Ik heb gegoogled maar niks bruikbaars kunnen vinden. Of iemand die stap voor stap mij wil uitleggen welke handelingen ik precies moet uirvoeren, vanaf het begin :)
Pagina: 1