[WinNT 4.0] at commando flipt

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys:
NT 4.0 server sp4. (fungeert als domain controller, als dat wat uitmaakt)
ingelogd als beheerder.
scheduler (nederlandse term vergeten) staat op automatisch, staat aan, en doet zijn werk onder het beheerders account (maakt niet uit of ik hem via systeem laat lopen)

probleem: de automated tasks (AT.EXE) doen het maar half.

ik heb 2 taken staan in het AT.EXE gebeuren. 1tje die werkt (heeft iemand anders er in gezet) en eentje die niet werkt, die ik er in gezet heb.

het probleem is als volgt:
mijn taak staat gepland om 23:30. als de klok op 23:30 gaat gebeurd er niks. als ik dan in een command prompt 'at' tik, gaat opeens mijn taak lopen. de taak wordt prima afgerond, dit gaat verder helemaal goed. alleen ik moet dus zelf steeds 'at' intikken, wat niet de bedoeling is. de andere taak heeft het altijd gewoon gedaan, ik neem aan dat die het nu ook nog steeds goed doet.

ik weet niet of het belangrijk is, maar de niet werkende taak ziet er ongeveer zo uit:
at 23:30 /interactive /every:m,d,w,do,v,z,zo c:\backup.cmd (ik weet niet of die dagen precies kloppen, zit nu niet achter die pc, maar heb ze overgenomen van de andere taak die werkt, dus dat zit wel goed)

volgens mij maakt dit ook niet uit, maar de wel werkende taak loopt ook in interactive modus (als ik het goed begrijp heb je daarmee te mogelijkheid om een taak die fout gaat te annuleren als gebruiker)

mijn vraag is dus:
waarom moet ik nog zelf 'at' intikken en hoe voorkom ik dit?

ps:
oke mod bedankt

[ Voor 23% gewijzigd door smvs op 14-06-2003 00:37 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28
Werkt die AT line wel op een andere PC goed??

En al eens met WinAT gekeken? Ik heb nl ook altijd oorlog met al die parameters.....

persoonlijk gebruik ik at en ntbackup enz helemaal niet, arcserve oid is een stuk betrouwbaarder imho

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
DJSmiley schreef op 14 June 2003 @ 22:34:
persoonlijk gebruik ik at en ntbackup enz helemaal niet, arcserve oid is een stuk betrouwbaarder imho
het verschil tussen ntbackup en arcserve en consorten is vaak budgettair... je moet vaak roeien met de rotzooi die je toebedeelt krijgt ;)

uiteraard is arcserve veel beter in dat soort dingen, maar daar gaat het hier niet om

onder welk useraccount draait die taak overigens:? (ik lees als beheerder, maar is dat het 'beheerder' account, of een equivalent) ?

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 14-06-2003 23:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

DJSmiley schreef op 14 juni 2003 @ 22:34:

arcserv is leuk tot je een DR moet doen op andere machine...geen label geen backup..(hebben we getest.. toen besloten om over te gaan op backup exec..

maar goed AT moet je dus intypen om het uberhaupt gescheduled te krijgen....

/interactive komt de boel omhoog
/every elke dag.. (m,tu,we,th,fr,sa,su) in het engels

Als je AT commando niet werkt klop je gewoonweg iets foutiefs in wat je over het hoofd zit. wat Smiley al zegt ga ff in de NT4 resource kit kijken en haal WinAT eruit heb je een GUI schil om AT heen en kun je veel eenvoudiger jobs schedulen. Staat er uberhaupt wel een errorlog verwijzing in jou backup.cmd?

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Je zegt dat 1 taak wel werkt en de ander niet. Kijk nog eens goed naar de verschillen tussen de twee taken. Verder zou ik nog controleren of "interactive" goed werkt. (volgens help: /interactive - Allows the job to interact with the desktop of the user who is logged on at the time the job runs.) Je bent ingelogd onder hetzelfde account als het account waaronder de scheduler service draait? Zo niet, probeer dat dan eens. Herstarten van de scheduler service wil misschien ook helpen..

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:52

SED

NT 4.0 met service pack 4?????

Dat staat bekend als het slechtste sevice pack dat ooit door MS is uitgebracht en zit boordvol nieuwe bugs die in drie nog niet zaten.
Ik zou die server maar eens heel snel naar service pack 6a brengen!!!!

Copyright and left by SED...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
SED schreef op 15 June 2003 @ 02:36:

Dat staat bekend als het slechtste sevice pack dat ooit door MS is uitgebracht en zit boordvol nieuwe bugs die in drie nog niet zaten.
+de post sp6a security roll-up package ;)

A wise man's life is based around fuck you

• smvs
  • Niet online
arcserve ofzo is inderdaad niet aan de orde. het mag niet teveel kosten. wat niet kan, kan niet, dus als het niet anders is zal er inderdaad wat aangeschaft moeten worden. echter ik wil het eerst proberen op te lossen met ntbackup. dit functioneert echt prima, alleen het scheduling gebeuren moet ff opgelost worden.
onder welk useraccount draait die taak overigens:? (ik lees als beheerder, maar is dat het 'beheerder' account, of een equivalent) ?
gewoon onder de echte beheerder account.
maar goed AT moet je dus intypen om het uberhaupt gescheduled te krijgen....

/interactive komt de boel omhoog
/every elke dag.. (m,tu,we,th,fr,sa,su) in het engels

Als je AT commando niet werkt klop je gewoonweg iets foutiefs in wat je over het hoofd zit. wat Smiley al zegt ga ff in de NT4 resource kit kijken en haal WinAT eruit heb je een GUI schil om AT heen en kun je veel eenvoudiger jobs schedulen. Staat er uberhaupt wel een errorlog verwijzing in jou backup.cmd?
er staat wel een logverwijzing in ja. maar hij voert de taak niet uit dus maakt hij ook geen log.
Je bent ingelogd onder hetzelfde account als het account waaronder de scheduler service draait? Zo niet, probeer dat dan eens. Herstarten van de scheduler service wil misschien ook helpen..
ik ben ingelogd als beheerder en de scheduler heb ik geprobeerd als beheerder en als het standaard system account waar hij normaal onder draait.

misschien had ik de situatie ff anders moeten uitleggen:
beide taken doen het prima. alleen taak 1 (door iemand anders in een ver verleden ingesteld) doet het zonder user interventie. taak 2 doet het pas nadat ik (nadat het tijdstip dat hij zijn werk zou moeten gaan doen verstreken is) at heb ingetikt in een command prompt. ik moet hem dus ff 'helpen' door at in te tikken en dan gaat hij opeens aan de gang.

goed dat je het zegt. nt 4 is van voor mijn tijd (ik ben wel dos goeroe, maar nt 4 is aan mij voorbij gegaan) dus ik zit nogal in een leerproces.

ik denk dan ook dat het wel het beste is om sp6 er op te gooien ja. alleen dat komt neer op een downtime van een uur ofzo. (eerst een ghost draaien want oh god als het fout gaat en dan sp6 er op) en dat kunnen we nou net niet gebruiken.

ik ben toch een type van 'if it ain't broke, don't fix it'. dit fantastische systeem (jetway bord (!!) met p2-350 en een echte viking II schijf) draait al jaren vrij soepel en ik wil dan voorkomen om er veel aan te gaan veranderen voor alleen de backup.

toch ga ik in overleg maar eens kijken of het niet handiger is om de task scheduler te gaan gebruiken die je bij i.e. 4 of 5 krijgt.

ik ben nu ruwweg de puinzooi aan het opruimen van 3 jaar totaal geen onderhoud (en 3 jaar geen backup) waar ik allemaal niet verantwoordelijk voor ben gelukkig, dus dat is wel een legitieme reden om nu de boel ff plat te gooien onder het motto 'onderhoud'.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 16-06-2003 01:42 ]

Verwijderd

gewoon onder de echte beheerder account.
at sheduler draait altijd onder het SYSTEM account... in principe admin die alleen rechten heeft op het systeem (netwerk schijven benaderen gaat dus niet werken).

begin met iets naar een log te schrijven voordat je andere acties uitvoert... dan kan je tenminste zien of de taak wel opgestart wordt maar niet iets anders misgaat.
ik ben ingelogd als beheerder en de scheduler heb ik geprobeerd als beheerder en als het standaard system account waar hij normaal onder draait.
task scheduler (ie5+)? dan moet je at niet meer gebruiken!!!

hmmm je bedoelt waarschijnlijk de service... de batch blijft uitgevoerd worden onder het system account.

• smvs
  • Niet online
ik wil nog ff melden dat ik (na een ghost gedraaid te hebben) sp6 en ie6 er op gegooid heb en dat inmiddels alles via de task scheduler draait (ofwel geplande taken in deze computer) en dat het nog werkt ook.
Pagina: 1