Tempratuur HDD verlagen door verwijderen FDD?

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Mijn HDD hangt onder mijn FDD. Als mijn PC een tijdje heeft aangestaan zijn beide behoorlijk warm/heet.

Aangezien ik de FDD toch nooit gebruik vroeg ik me af of het weghalen hiervan de tempratuur van mijn harde schijf positief of negatief zou beinvloeden. Als ik hem weg zou halen zou er weer wat luchtstroom komen via het gat dat in mijn kast zit voor de FDD, maar de FDD geleidt ook warmte en doet dus functie als "koelblok". Of zou het niets uitmaken?

Het gaat hier dus over een desktop computer (geen tower) waar het gaat voor de FDD al in het front zit verwerkt en er geen andere sloten beschikbaar zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja denk het wel. Meer airflow over de harde schijf. Daarnaast kan íe waarschijnlijk beter z'n warmte afstaan aan de lucht.

Aangezien de floppydisk geen direct contact heeft met de harde schijf zit hij alleen maar in de weg. De warmte zit dan toch al in de lucht, dan kan 'ie daar beter blijven in plaats van dat deze in de floppydisk verdwijnt :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
wat is dat een floppy ;). Dus eruit dat ding

Digital Media Junkie

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37
Ik hang mijn diskette drive (floppy is namelijk zo'n groot flexiebel ding ;) ) altijd er los ff aan als ik bijv. ga flashen of Win XP installeren (keb een vette RAID ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 13-06-2003 23:49 ]

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Zonder airflow over de hd zal het niks uitmaken, alleen als er in de case dus airflow is kan het uitmaken.

En ik heb de fdd gewoon in me case liggen, vast getaped met ducktape. Staat standaard uit en in noodgevallen zet ik em aan. Moet ik alleen me case open maken om een disk er in te doen.

Paradigm: Shift happens.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
om dit alles samen te vatten: probeer een fan over de HDD te laten blazen, desnoods op 5V en je HDD temps zullen een stuk lager zijn, terwijl geluidsproductie niet toeneemt...
Pagina: 1