Brom/radio op speakers :?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Sinds een paar maanden hoor ik regelmatig een bromtoon op m'n speakers, of een radiostation. Geef ik een klap erop, werken ze weer.

Gebeurt 'ineens', ene moment heb ik muziek, andere moment herrie of radio. Draadjes zijn allemaal nog goed (getest), heel naar en vervelend :( (is overigens wel altijd bij beide speakers het geval).

Het gaat om 2 goedkope pc-speakers.

Verwijderd

heb je misschien de mute functie van je microfoon niet gebruikt(dan krijg je ook brom)
enne als je een klap geeft op links, doet rechts het dan ook weer ? :)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 23:23:
heb je misschien de mute functie van je microfoon niet gebruikt(dan krijg je ook brom)
enne als je een klap geeft op links, doet rechts het dan ook weer ? :)
Mic is gemute... Maakt niet uit waar ik klap geef... Ook als ik op tafel waar ze op staan klap geef is het opgelost (/mie geeft harde klappen :P)

Verwijderd

Misschien is er in het speakertje waar de stroom voorziening in zit
een aarde/afschermings draadje los geschoten of maakt slecht contact, waardoor
de versterker in die speaker ook de afscherming mist en daar door dus rare dingen op pikt.

Opslaan kan natuurlijk wel helpen , maar het is natuurlik geen juxbox 8)

Misschien kun je dat speakertje open maken en controleren of alle draadjes nog goed geklemt cq gesoldeerd zitten.
Indien er een draadje niet goed is ,kan na het vast zetten de problemen misschien verleden tijd zijn

Genoeg om na te kijken dus :P
suc6

Mvg,
RCA

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 22:40 . Reden: verweidering zin : kabels ]