Ik heb me net geregistreerd en hoop dat jullie me kunnen helpen, want voor het eerst kom ik er niet uit.
Ook ik heb de search en google gebruikt en heb natuurlijk ook nix gevonden wat me zou kunnen helpen
eerst de specs
Asrock k7vt2 moederbord (1.20 bios)
AMD Athlon XP 2000+
CPU COOLER QTEC AMD ENHANCED 3000+
192 MB geheugen (sdram)
2x 4,3 WD Harddisk (master/slave staan goed)
cd brander (Master op sec)
ati rage videokaart agp 2x ( ?? MB)
Bios staat nog orgineel.
proc word goed gedetecteerd.
Ik heb het moederbord vervangen voor de Asrock omdat het oude bord (ab-ah6)niet meer wou starten.
bovenstaande onderdelen komen uit een werkend systeem, alleen het MB en de PROC zijn nieuw
het probleem:
Als ik bovenstaande configuratie wil opstarten dan kan hij de HD's en de brander niet vinden.
POST is ontzettend traag, na een druk op F2 voor de bios kan ik tot anderhalve minuut wachten tot ik er in ben
Als ik alleen 1 van de twee HD's aansluit vind hij ook nix
Als ik dan in de bios de waarden ingeef start hij wel op
bij HD/brander detectie een foutmeldig gehad dat de niet ATAPI comp. is
Als ik windows (ME) wil gaan instaleren wil dit niet lukken, hij is dan zeer langzaam en geeft uiteidenlijk een foutmelding dat hij niet naar de HD kan schrijven
ME al op de HD gezet vanaf cd, wat ook erg traag ging, om vanaf daar te instaleren maar loopt ook vast. (tot hier GEEN POST piep)
alles al eens los gekoppelt en opgestart dan is hij wel snel totdat hij de opstartflop nodig heeft, druk ik hier op F2 zit ik vrijwel direct in de bios (hier wel een POST piep)
dingen geprobeerd/vervangen:
Voeding 235W naar 300W
Geheugen 64 MB sdram (zie onderstaand)
videokaart S3 trio64V2DX
ook deze onderdelen komen uiteraard uit werkende systemen
nu het vreemde:
het MB ingebouwd in een andere kast met een 40 GB Maxtor, een creative 8x DVD speler en een TNT2 Nvidia 32 MB videokaart en 64 MB met een 300W voeding dan loopt hij als een trein.
Sorry voor het lange verhaal, ik probeerde zo nauwkeurig mogenlijk te zijn
Ook ik heb de search en google gebruikt en heb natuurlijk ook nix gevonden wat me zou kunnen helpen
eerst de specs
Asrock k7vt2 moederbord (1.20 bios)
AMD Athlon XP 2000+
CPU COOLER QTEC AMD ENHANCED 3000+
192 MB geheugen (sdram)
2x 4,3 WD Harddisk (master/slave staan goed)
cd brander (Master op sec)
ati rage videokaart agp 2x ( ?? MB)
Bios staat nog orgineel.
proc word goed gedetecteerd.
Ik heb het moederbord vervangen voor de Asrock omdat het oude bord (ab-ah6)niet meer wou starten.
bovenstaande onderdelen komen uit een werkend systeem, alleen het MB en de PROC zijn nieuw
het probleem:
Als ik bovenstaande configuratie wil opstarten dan kan hij de HD's en de brander niet vinden.
POST is ontzettend traag, na een druk op F2 voor de bios kan ik tot anderhalve minuut wachten tot ik er in ben
Als ik alleen 1 van de twee HD's aansluit vind hij ook nix
Als ik dan in de bios de waarden ingeef start hij wel op
bij HD/brander detectie een foutmeldig gehad dat de niet ATAPI comp. is
Als ik windows (ME) wil gaan instaleren wil dit niet lukken, hij is dan zeer langzaam en geeft uiteidenlijk een foutmelding dat hij niet naar de HD kan schrijven
ME al op de HD gezet vanaf cd, wat ook erg traag ging, om vanaf daar te instaleren maar loopt ook vast. (tot hier GEEN POST piep)
alles al eens los gekoppelt en opgestart dan is hij wel snel totdat hij de opstartflop nodig heeft, druk ik hier op F2 zit ik vrijwel direct in de bios (hier wel een POST piep)
dingen geprobeerd/vervangen:
Voeding 235W naar 300W
Geheugen 64 MB sdram (zie onderstaand)
videokaart S3 trio64V2DX
ook deze onderdelen komen uiteraard uit werkende systemen
nu het vreemde:
het MB ingebouwd in een andere kast met een 40 GB Maxtor, een creative 8x DVD speler en een TNT2 Nvidia 32 MB videokaart en 64 MB met een 300W voeding dan loopt hij als een trein.
Sorry voor het lange verhaal, ik probeerde zo nauwkeurig mogenlijk te zijn