Toon posts:

[klont] Roaming profile, win98 client en Windows 200 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Omtrent dit onderwerp heb ik de search van www.google.nl, www.ilse.nl, www.altavista.com, gatheringsearch gebruikt, kheb nix kunnen vinden.

Het gaat om het volgende:

- Bij een klant van ons hebben we in een netwerk 60 win98se clients
- De server is een windows2000 server met AD

Wij willen nu roaming profiles gaan gebruiken, maar er gaat ergens iets fout. Ik ben als volgt te werk gegaan:

- Usermap aangemaakt: username$
- Deze share is hidden
- In de properties van de user bij home-folder: x: \\server\username$
- Op de clients: in het configuratiescherm bij beveiliging het laatste tabblad de onderste 3 opties aangevinkt.
- logonscrip dit toegevoegd: net use x: /home

Het gekke is, alles lijkt het te doen, profiel wordt bij het in en uitloggen gewoon gekopieerd, maar nu komt het, alleen snelkoppelingen die ik aanmaak op desktop worden meegekopieerd naar het profiel op de server, dus ieder ander willekeurig bestand wat ik op het bureaublad zet kopieert ie niet naar de server, maar houdt ie op de 1 of andere manier in het lokale profiel, als ik op hetzelfde werkstation nl. inlog zie het bestand wel, ga ik naar een ander werkstation dan niet.

Ik zou graag tips willen hebben etc. Want wat doe ik nu fout ???

BvD

PS: Ik hoop dat het duidelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen ???

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik heb dit eerder meegemaakt, deed zich toen alleen voor op servers waar datacompressie aanstond op de folders waar de profiles in stonden.

Servers waar dit niet aanstond, ging alles wel goed.
(Let wel, dit was met win95 A)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is dat niet iets wat je in de policies van de W2K AD kunt aangeven? Volgens mij wel maar ik weet niet of die policy ook werkt als je W98 clients gebruikt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

wat voor events krijg je te zien in je event viewer. misschien dat de user te weinig rechten heeft? etc. Zet een test station op en ga kloten zou ik zeggen.