Dag allen,
Omtrent dit onderwerp heb ik de search van www.google.nl, www.ilse.nl, www.altavista.com, gatheringsearch gebruikt, kheb nix kunnen vinden.
Het gaat om het volgende:
- Bij een klant van ons hebben we in een netwerk 60 win98se clients
- De server is een windows2000 server met AD
Wij willen nu roaming profiles gaan gebruiken, maar er gaat ergens iets fout. Ik ben als volgt te werk gegaan:
- Usermap aangemaakt: username$
- Deze share is hidden
- In de properties van de user bij home-folder: x: \\server\username$
- Op de clients: in het configuratiescherm bij beveiliging het laatste tabblad de onderste 3 opties aangevinkt.
- logonscrip dit toegevoegd: net use x: /home
Het gekke is, alles lijkt het te doen, profiel wordt bij het in en uitloggen gewoon gekopieerd, maar nu komt het, alleen snelkoppelingen die ik aanmaak op desktop worden meegekopieerd naar het profiel op de server, dus ieder ander willekeurig bestand wat ik op het bureaublad zet kopieert ie niet naar de server, maar houdt ie op de 1 of andere manier in het lokale profiel, als ik op hetzelfde werkstation nl. inlog zie het bestand wel, ga ik naar een ander werkstation dan niet.
Ik zou graag tips willen hebben etc. Want wat doe ik nu fout ???
BvD
PS: Ik hoop dat het duidelijk is.
Omtrent dit onderwerp heb ik de search van www.google.nl, www.ilse.nl, www.altavista.com, gatheringsearch gebruikt, kheb nix kunnen vinden.
Het gaat om het volgende:
- Bij een klant van ons hebben we in een netwerk 60 win98se clients
- De server is een windows2000 server met AD
Wij willen nu roaming profiles gaan gebruiken, maar er gaat ergens iets fout. Ik ben als volgt te werk gegaan:
- Usermap aangemaakt: username$
- Deze share is hidden
- In de properties van de user bij home-folder: x: \\server\username$
- Op de clients: in het configuratiescherm bij beveiliging het laatste tabblad de onderste 3 opties aangevinkt.
- logonscrip dit toegevoegd: net use x: /home
Het gekke is, alles lijkt het te doen, profiel wordt bij het in en uitloggen gewoon gekopieerd, maar nu komt het, alleen snelkoppelingen die ik aanmaak op desktop worden meegekopieerd naar het profiel op de server, dus ieder ander willekeurig bestand wat ik op het bureaublad zet kopieert ie niet naar de server, maar houdt ie op de 1 of andere manier in het lokale profiel, als ik op hetzelfde werkstation nl. inlog zie het bestand wel, ga ik naar een ander werkstation dan niet.
Ik zou graag tips willen hebben etc. Want wat doe ik nu fout ???
BvD
PS: Ik hoop dat het duidelijk is.