[WinXP] Windows Messenger 'onsterfelijk'?

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik zit met een probleem dat me hoe langer hoe matelozer begint te irriteren :(. Ik heb al wat met de serach rond gekeken, maar kan helaas niet echt iets vergelijkbaars vinden:

Op de PC van m'n vriendin heb ik laatst een verse windows XP install gedaan. Verder een accountje voor mij en voor haar aangemaakt. We hebben bij ons allebei ook ons .NET passport aan het account gekoppeld. Nou zitten we alleen met het volgende probleem:

Het is onmogelijk om Windows Messenger het zwijgen op te leggen. Zelfs met alle opties uitgeschakeld (messenger starten als windows opgestart wordt, messenger op de achtergrond uitvoeren, etc.). En toch presteert het :r programma het om zomaar zonder het te vragen je aan te melden, zelfs als het afgesloten is of, sterker nog, ge-deïnstalleerd. Wat dan nog irritanter is, is dat het programma zelf niet open staat (er is dus geen icoon of wat dan ook te bekennen)

Zelfs toen ik MSN 5 en MSN 6 uiteindelijk maar heb geinstalleerd kwam er nog geen einde aan.

Dit is echt ontzettend irritant want zowel m'n vriendin als ik gebruiken voor MSN niet de Windows Messenger, maar Trillian.

Herkent iemand dit probleem?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 18:28

grimson

domeingrommer

Gebruik je Outlook2002 (XP) ?
Met SP1 voor Windows XP kan je de messenge laten 'verwdwijnen'.

Verwijderd

Gewoon deïnstalleren en dan een andere msn erop gooien?
Gaat simpel via programma's toevoegen/verwijderen dacht ik!
-> en als dat niet gelukt gewoon handmatig en alles uit je register verwijderen dat msn opent...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 23:21 ]

• eymey
Beide werkt dus niet (via 'software' kun je inderdaad als je SP1 hebt de Windows Messenger verwijderen maar dat helpt dus niet).

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

K nu heb ik het!
gewoon bij je windows onderdelen toevoegen enzo staat windows messenger :)
ik was hierboven niet goed wakker denk ik!
suc6

• eymey
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 23:23:
K nu heb ik het!
gewoon bij je windows onderdelen toevoegen enzo staat windows messenger :)
ik was hierboven niet goed wakker denk ik!
suc6
Je gelooft het nooit, maar..... 8)7

Need I say more?

• grimson
  • Laatst online: 20-05 18:28

grimson

domeingrommer

Edit %windir%\inf\sysoc.inf

regel;
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

moet worden;
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Zo kan je hem verwijderen met 'Add/remove programs' -> Windows onderdelen.

/edit.

euhm ,dan is dit wat anders dat je kan verwijderen >:)

Wel, het is een extra messenger die in het lijstje komt :D

[ Voor 32% gewijzigd door grimson op 13-06-2003 23:29 ]

• eymey
Tsja, om 8)7 van te worden.

Wat ik ook gedaan heb om hem te verwijderen, of welk ander programma je ook gebruikt.....

zit je lekker in Trillian te chatten... "You have been disconnected". En dan in één keer die iri MSN geluidjes "ploenk ploenk ploenk". B)

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 12:11

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Hiermee kan je de messenger uitschakelen:
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm

Als je professional hhebt kan je via groepsbeleid de messenger uitschakelen. Ga naar uitvoeren en typ hier gpedit.msc en selecteer Computerconfiguratie, beheersjablonen. Dan ga je naar windows-onderdelen en messenger. Hier kan je het instellen.

• comprobot
  • Laatst online: 16-05 18:12
Uninstaller MSN messenger 4.7 op mijn sign..

www.tiedragon.nl

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

XP Antispy downloaden @ www.xp-antispy.de

Heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt in het verwijderen van Windows/MSN Messenger.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• eymey
Koraalduivel:

Thanx voor de link. Ik heb het uitgeprobeerd en van Windows de melding gekregen dat Windows Messenger ge-deïnstalleerd was (heb hem zelfs de personalized settings laten verwijderen).

Ben benieuwd dus :)

Verwijderd

Ik heb heel de oude msn toen verwijderd met behulp van Tweak XP zat volges mij een optie bij om je msn te verwijderen.

Verwijderd

oh ja en
format c: /s werkt ook vrij goed volgens sommige mensen, heb het zelf nog niet geprobeerd ;)

• desphex559
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02-2025
Probeer dit eens: start - Uitvoeren en dan dit commando:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Als het goed is deinstalleerd hij MSN en blijft hij ook weg, ook na een installatie van 5.0 of 6.0

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb helemaal geen inf Dir in windows.
ik kan met search ook niet sysoc.inf vinden.

BTW: doet tweakXP ook van deze dingen zoals messenger verwijderen.

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Als ik windows messenger uit zet via services.msc, dan duurt het zeker een minuut voordat outlook express is gestart.

Is dit met de onderstaande regel ook het geval?

Sometimes human's are...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

mduijvendijk schreef op 18 June 2003 @ 18:53:
Als ik windows messenger uit zet via services.msc, dan duurt het zeker een minuut voordat outlook express is gestart.
De messenger service die jij disabled is niet de windows/msn messenger waar het hier over gaat.. het heeft er zelfs niets mee te maken :) (wordt gebruikt om bijv. spooler-messages en aflopende aanmeldingstijden binnen een domein op netwerken door te geven aan de gebruikers.. ook wel bekend als 'net send')

[ Voor 3% gewijzigd door Zap op 18-06-2003 19:05 ]

#

• gp500
  • Niet online
mduijvendijk schreef op 18 juni 2003 @ 18:53:

Is dit met de onderstaande regel ook het geval?

ik heb deze regel nu gedaan volgens mij is het nu weg maar kreeg wel een foutmelding dat er een registratie van .....ocx niet ongedaan kon worden.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:33

die hep ik volgens mij hetzelfde ... iets anders weet ik oowk niet :x

Verwijderd

gp500 schreef op 18 juni 2003 @ 16:55:

ik kan met search ook niet sysoc.inf vinden.
moet je wel eerst je verborgen bestanden zichtbaar maken

• rewind.
  • Laatst online: 19-05 23:38
Volgens mij staat dit levensgroot in de FAQ maar het kan aan mij liggen ik heb het er iig wel daaruit.
Hoe verwijder ik MSN Messenger uit Windows XP?

Om MSN Messenger niet op te laten starten kun je het volgende doen:

Start -> Run -> gpedit.msc

User Configuration

Administrative Templates

Windows Components

Windows Messanger: enable "Do not allow Windows Messenger to be run" and "Do not automatically start Windows Messanger initially"

Je kunt hem ook helemaal verwijderen op de volgende manieren:

Klik Start --> Run

type in `notepad x:\windows\inf\sysoc.inf.

verwijder alle 'HIDE' woorden

Ga naar Add/Remove Programs en un-install `Windows Messenger`

De derde mogelijkheid die je hebt is deze:
Start --> run en je typt het volgende regeltje:
code:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

en je drukt op OK.

[ Voor 83% gewijzigd door rewind. op 19-06-2003 02:47 ]

• mduijvendijk
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

de gpedit.msc methode zorgt er dus voor, dat outlook express een minuut nodig heeft om op te starten.

met de sysoc.inf methode start windows messenger nog steeds op als outlook express wordt opgestart.

Zelf ben ik dus op zoek naar een mogelijkheid om windows messenger helemaal te verwijderen, zonder dat outlook express daar problemen door krijgt.

Sometimes human's are...

• rewind.
  • Laatst online: 19-05 23:38
Ik heb zelf die regel uitgevoerd met run maar outlook start nog even snel!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat doen jullie allemaal moeilijk. Het werkt ook gewoon om msmsgs.exe (program files\messenger) te verplaatsen naar een backup map. Als je dan ook nog bij services (msconfig) messenger uit zet en bij opstarten (msconfig) hetzelfde zie je het ding nooit weer terug.

Verwijderd

deze al eerder genoemde regel werkte bij mij perfect... geen spoortje van messenger meer over :)

• Sine
  • Laatst online: 19:22
Ik heb er met de botte bijl in gemept en heb in C:\Program Files\Messenger msmsgsin.exe gerenamed naar msm-niet-sgsin.exe :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 23:15:

deze al eerder genoemde regel werkte bij mij perfect... geen spoortje van messenger meer over :)
idd die en dan een andere versie 4.7 ofzo, al die auto digen uitschakelen en het draait perfect heb ik hier ook.

Verwijderd

Ik heb Windows Messenger verwijderd met een progje: WMR.exe
Vervolgens installeer ik MSN Messenger 6.1 van de MSN.nl site. MSN Plus ge installeerd, vervolgens probeer ik een gesprek te beginnen met een contacpersoon, en krijg ik de melding: "Het is niet mogelijk een gesprek te starten met %contact persoon% probeer het later nog eens."

:X Ik denk dat het progje iets te veel heeft verwijderd.... Kan iemand me helpen? :?

Ik gebruik Windows XP SP1 met de laatste updates...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:24:
Ik gebruik Windows XP SP1 met de laatste updates...
ik denk dat daar je probleem zit. als je windows messenger 4.7 verwijderd hebt en je draait windows update, dan gooit WU hem er automatisch weer op. alleen gaat dat lang niet altijd goed.

wat je denk ik het beste kan doen is alles nog een keer verwijderen, nu met:

en dan ook meteen de MSN messenger eraf mikken.

dan ga je naar windows update, en ga je naar: overige opties > windows update aanpassen. daar deactiveer je windows messenger 4.7.

vervolgens alles opnieuw proberen met de MSN messenger...

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie :) Ik ga het nu proberen... _/-\o_

/edit

Gelukt :o

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 17:08 ]

Verwijderd

Beetje een oud topic ondertussen maar je weet maar nooit ..
Vraagje : ik gebruik met volle tevredenheid Msn messenger .
Voordeel : ten opzichte van windows messenger is dat het programma minder opdringerig is.
Nadeel : Hulp op afstand werkt niet , ook niet na dat de pc in een dmz is gezet.
Mijn vraag is dus de volgende :
Ik wil graag hulp op afstand kunnen gebruiken , met msn messenger lukt dit niet , echter met windows messenger wel.
Dan krijg ik echter elke keer met opstarten de melding dat ik reeds ergens anders ben aangemeld , omdat windows messenger automatisch aanmeld.
Dit kan ik met geen enkele mogelijkheid uitzetten.
Dus wat ik eigenlijk wil is een uitstaande windows messenger die pas aangaat als ik dat wil.
os = win xp pro
Ik heb reeds wat gepuzzeld met het gpedit.msc maar dit werkt niet naar behoren.
Pagina: 1