Toon posts:

Draaitafel zoemt door kapot kabeltje

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik bij feedback 2 Numark tt-1 draaitafels gekocht.
Bij de installatie ervan bleek dat de plugjes die je aan de mixer vast moet draaien (ik weet niet hoe je ze noemt) een beetje kapot waren ofzo. De kabel moet in een bepaalde houding liggen, anders hoor je ruis, dus heb ik de kabels vastgeplakt met plakband aan de mixer zodat ze niet van houding zouden veranderen.
Nu scratchte ik er laatst zo wild op los dat een van die plakbandjes los ging en de draaitafel begon onwijs hard te zoemen.
Ik heb geprobeerd om het kabeltje weer goed te krijgen zodat hij niet zou gaan zoemen maar geen een houding voor de kabel werkte.
Ik heb geprobeerd het kabeltje verder in het plugje te duwen en ook om de stukjes koperdraad die in het plugje zitten de plug beter te laten aanraken, maar niks werkte.
Ik kan nu dus heel die draaitafel niet meer gebruiken, omdat hij een heel erg storend hard zoemgeluid maakt.
De enige manier om het zoemen te laten stoppen is nu om de mixer en de draaitafel tegelijk aan te raken, maar ik heb toch echt mijn handen nodig bij het draaien.

Help me please

Verwijderd

Zoals ik al zei:

Die hoefijzervormige plug moet je verbinden aan je versterker aarde. (zit achterop bij oude versterkers en vaak zit het er tegenwoordig nog wel op) Hier tenminste op een normale pioneer draaitafel. Als je dat niet doet krijg je statische elektriciteit en daar kan het wellicht door komen

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik, en ik heb hem vastgeplugd aan mijn mixer-aarde. Dat is gewoon hetzelfde, maar hij blijft ruisen. Zou dat kabeltje, of plugje te vervangen zijn?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:02
Dan herhaal ik mijn post uit het gesloten topic: wat is vuur
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 23:16:
het zijn 2 tulpstekkers en nog een hoefijzervormig plugje.
Je kunt ze niet uit de draaitafel lospluggen, want de kabel loopt er gewoon uit en zit ergens binnen in de draaitafel vast
Ach je bent een tweaker, met een kruiskopschroevendraaier in de hand zou dat geen probleem op moeten leveren >:) . Maar ingeval je huiverig bent om dat te doen moet je em denk ik maar ff terugbrengen voor garantie. Omdat je zegt dat je ze allebei aan moet raken om het zoemen te stoppen lijkt het erop dat jij dan de aarding voor die dingen wordt, en dat is voor niets bevorderlijk (ook niet jouw gezondheid }) )

edit:
Dit voor ieders duidelijkheid

edit:
Dit draadje is waarschijnlijk wel vervangbaar, maar pics van het voorwerp zouden ook op prijs worden gesteld voor de duidelijkheid

[ Voor 11% gewijzigd door cryforhelp op 13-06-2003 23:24 ]

Verwijderd

ja, statische elekticiteit kan ook komen door transformatoren in draaitafels.

tip: die aardingsplugjes en schroefjes zitten daar niet voor nix. gebruik ze en het zal wel goed zitten.
koop vooral ook een nieuwe kabel als ik dit verhaal moet geloven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 23:24:
ja, statische elekticiteit kan ook komen door transformatoren in draaitafels.

tip: die aardingsplugjes en schroefjes zitten daar niet voor nix. gebruik ze en het zal wel goed zitten.
koop vooral ook een nieuwe kabel als ik dit verhaal moet geloven
De statische electriciteit komt volgens mij van de wrijving van de naald op het vinyl :) Maar daar lag het dus niet aan. Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gezoem is er ook wanneer de draaitafel gewoon uit staat en de naald niet op de plaat licht.

Verwijderd

je kunt gewoon in de draaitafel het aardedraadje vast maken aan de massa van een van de signaalkabels..in je mixer gebeurt precies het zelfde...daar liggen ze ze ook beide aan de massa van de mixer..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit doe ik dus, want dat is de normale manier van een draaitafel aan een mixer aansluiten, maar dan hoor je nog steeds die zoem. Zou het kunnen zijn dat het aardekabeltje of plugje dan kapot is?

Verwijderd

Ik zou gewoon teruggaan naar de winkel. Als zij weten wat het is kunnen ze het je mooi uitleggen en anders kan je hem mayb laten repareren of een nieuwe krijgen :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Uhm.. een slechte verbinding is bijna even erg als geen verbinding.
Ik snap werkelijk niet waarom je je stekkers er niet even opnieuw aanzet of laat zetten; je hebt er neem ik aan nog garantie op, dus lijkt het me een koud kunstje om even naar Feedback te rijden en dat ding te laten fixen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.