Usb of Firewire, voor het overzetten van video?!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 23:04
afgelopen dinsdag een digitale videocamera gekocht de JVC GR-DX25. Nu heb ik mijn tape volgefilmd en heb dus de data van de camera naar de pc overgezet. Dit heb ik gedaan via USB. Nu heb ik mij laten vertellen dat de kwaliteit van het overzetten naar een pc drastisch vermindert wordt aangezien USB heel veel verlies doorgeeft. Het schijnt zo te zijn dat als je via USB video overzet, de kwaliteit van een webcam gegeven wordt?!

Ik heb een Videocd gemaakt van de transfer via usb naar mijn pc, en ik vond de scherpte etc niet echt bepaald scherp overkomen in mijn dvd speler

Nu ondersteund mijn video camera gelukkig ook Firewire, en mijn pc ook. Het schijnt zo te zijn dat als je via Firewire je video overzet een veel beter resultaat krijgt als met usb. Dan worden de Video cd's vast ook scherper?!

Ik moet dus alleen dat achterlijke dure kabeltje van 30 pleuro kopen om via Firewire het over te zetten, FW geeft amper tot geen verlies als je het overzet... nu is mijn vraag..

is dit echt zo? dan vlieg ik morgen ff naar de shop voor zo'n kabeltje.

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat corrigeert hij volgens mij gewoon hoor...? Niet dat heel erg veel van USB 1.1 weet, maar hier met een MP3 speler heb ik 0,0 kwaliteitsverlies dus lijkt het me dat dat ook bij video niet zo is.

VideoCD is van zichzelf al een belabberde kwaliteit. Het beeld van een willekeurig TV-kanaal zal het niet halen. Dat wist je?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 07:21
Ga het ZEKER NIET testen met VCD, probeer hem een ongecomprimeerd op je PC te bekijken als je hem hebt gecaptured?!

Video cd is van zichzelf niet scherp(ivm res. 352X288 Pixels en 1,15 Mbit :|)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Enigste voordeel van FireWire boven USB is dat het een heel stuk sneller is. 400Mbit tegen over 11Mbit. Scheelt wel denk ik als je grote data files overzet. :P

kleurbleur.nl

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Belangrijkste verschil tussen USB en FireWire is CPU-gebruik met de interface op maximale snelheid. Dat is de reden dat zelfs USB2.0 (wat 480mbps aan bandbreedte heeft) niet leuk is met directe video-captures, doordat je onvoldoende CPU-tijd over hebt om de data soepel weg te kunnen schrijven.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• cypress3d
Animal schreef op 13 June 2003 @ 23:06:
Ga het ZEKER NIET testen met VCD, probeer hem een ongecomprimeerd op je PC te bekijken als je hem hebt gecaptured?!

Video cd is van zichzelf niet scherp(ivm res. 352X288 Pixels en 1,15 Mbit :|)
ok Video CD is dan niet scherp, maar welk alternatief heb ik dan?! ik heb nog geen DVD brander. wat voor medium is dan beter dan video cd :S

en welk programma is het meest geschikt voor het overzetten van je camcorder naar de pc?!

• FastBunny
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

FireWire is onderhand ontworpen voor het gebruik bij digitale videocamera's. Daarmee kan de pc direct over de ruwe DV data beschikken. Bij USB moet hier nog een aantal dingen aan ge converteerd worden etc. Ga lekker voor FireWire, super snel en hele goede kwaliteit.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• cypress3d
FastBunny schreef op 14 June 2003 @ 17:01:
FireWire is onderhand ontworpen voor het gebruik bij digitale videocamera's. Daarmee kan de pc direct over de ruwe DV data beschikken. Bij USB moet hier nog een aantal dingen aan ge converteerd worden etc. Ga lekker voor FireWire, super snel en hele goede kwaliteit.
spreek jij uit ervaringen? of heb je dat gewoon gehoord ergens?! dus als ik een firewire kabeltje haal, dan mijn dv data naar pc zet met (pixela) zo heet het proggie dan kan ik over een betere kwaliteit Video CD beschikken!?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:12
De opvolger Firewire2 (800Mbit) is er trouwens ook al, al zijn de camera's er NOG niet mee uitgerust.

No production networks were harmed during this posting

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Firewire is op dit moment de beste aansluiting voor snelle doorvoer van grote hoeveelheden data, zoals in dit geval video-files.
Het opnieuw naar je PC overhalen van de video's heeft in zekere mate wel zin, aangezien je dan de originele files van zowel je USBoverdracht als je FireWire overdracht met elkaar kan vergelijken. Verder maakt het weinig uit.

Aan de TS:
Probeer eens in Super Video CD te branden als je dat lukt, die kwaliteit is al iets beter.
Nadeel is alleen dat je op de hoogste kwaliteit nog maar 30 tot 35 minuten kwijt kan op 1 standaard 700MB CD.
Probeer anders eens met Pinnacle Studio 8 ofzo te bewerken, en vanuit dat programma naar CD te branden als zijnde SuperVCD. Leverde hier altijd leuke plaatjes op.

• cypress3d
ik kan nu met Nero, dankzij die plugin een Super Video CD maken, maar alle bestanden die ik plaats in Nero komen op een reso van 480 x 480 (size) uit. Ik weet niet veel hiervan, maar is dit een grote verbetering in kwaliteit ivm met Video CD?!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
cypress3d schreef op 13 juni 2003 @ 23:03:

Ik moet dus alleen dat achterlijke dure kabeltje van 30 pleuro kopen om via Firewire het over te zetten, FW geeft amper tot geen verlies als je het overzet... nu is mijn vraag..

is dit echt zo? dan vlieg ik morgen ff naar de shop voor zo'n kabeltje.
Video via USB ?? Lijkt me stug, USB is gewoon veel te traag (USB1 dan).

Firewire is idd meest gebruikt.
maar 30 eur is onzin, tenzijn 't echt een speciaal ding is.

Een normale firewire kabel, met een grote plug voor je PC kant, en zo'n mini-ding aan de cam-kant, kost een eur of 7 ongeveer.

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 11:20
Cypres ik heb sinds kort ook de JVC GR-DX25 kan je mij misschien vertellen welke drivers je gebruikt om video naar je PC te zetten zowel via USB als Firewire? en wat voor firewire kabeltje heb je? Misschien zou je mij drivers willen toesturen aangezien ik op jvc sites niks kan vinden :(

stuur me ff een berichtje, bij voorbaat dank :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 23-10-2005 16:42 ]

Pagina: 1