afgelopen dinsdag een digitale videocamera gekocht de JVC GR-DX25. Nu heb ik mijn tape volgefilmd en heb dus de data van de camera naar de pc overgezet. Dit heb ik gedaan via USB. Nu heb ik mij laten vertellen dat de kwaliteit van het overzetten naar een pc drastisch vermindert wordt aangezien USB heel veel verlies doorgeeft. Het schijnt zo te zijn dat als je via USB video overzet, de kwaliteit van een webcam gegeven wordt?!
Ik heb een Videocd gemaakt van de transfer via usb naar mijn pc, en ik vond de scherpte etc niet echt bepaald scherp overkomen in mijn dvd speler
Nu ondersteund mijn video camera gelukkig ook Firewire, en mijn pc ook. Het schijnt zo te zijn dat als je via Firewire je video overzet een veel beter resultaat krijgt als met usb. Dan worden de Video cd's vast ook scherper?!
Ik moet dus alleen dat achterlijke dure kabeltje van 30 pleuro kopen om via Firewire het over te zetten, FW geeft amper tot geen verlies als je het overzet... nu is mijn vraag..
is dit echt zo? dan vlieg ik morgen ff naar de shop voor zo'n kabeltje.
Ik heb een Videocd gemaakt van de transfer via usb naar mijn pc, en ik vond de scherpte etc niet echt bepaald scherp overkomen in mijn dvd speler
Nu ondersteund mijn video camera gelukkig ook Firewire, en mijn pc ook. Het schijnt zo te zijn dat als je via Firewire je video overzet een veel beter resultaat krijgt als met usb. Dan worden de Video cd's vast ook scherper?!
Ik moet dus alleen dat achterlijke dure kabeltje van 30 pleuro kopen om via Firewire het over te zetten, FW geeft amper tot geen verlies als je het overzet... nu is mijn vraag..
is dit echt zo? dan vlieg ik morgen ff naar de shop voor zo'n kabeltje.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg