Processor kracht over Netwerk gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Ik heb op mijn kamer 2 pc's staan. Een pentium4 2.2 ghz. . En een Amd 2,2 ghz. . Nou is mijn vraag! Kan ik doormiddel van een programma de processorkracht van de Pentium4 bij mijn Amd trekken. Door bijvoorbeeld over het netwerk. Ofdat de pentium zeg maar de helft van van de berekingen doet die eigenlijk de Amd moet doen!

Als iemand weet of dit mogelijk is en waar mee het zou moeten lukken dan zou dat heel fijn zijn!!

Alvast bedankt!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Hoi,

Hier kun je waarschijnlijk een hele hoop topics over vinden door de search te gebruiken.
Maar waarschijnlijk is dit niet rendabel voor je, tenzij je bijvoorbeeld filmpjes moet laten renderen van 3d-max of iets dergelijks.

Voor gewoon computer is dit niet rendabel omdat de verschillende taken maar heel erg klein zijn, en als die via het netwerk verzonden zouden moeten worden, verwerkt, en weer terug moeten worden gestuurd, kost dat veel meer tijd dan de uitvoerende computer daar voor nodig zou hebben. (simpel gezegd ;) )

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

grimson

domeingrommer

Volgens mij kan dit alleen met programma's die dit ondersteunen.
Ik dacht dat bijv. 3D Studio MAX dit kon.

Maar het is niet zo dat dit even kan voor alle programma's ofzo.

Verwijderd

Ik zelf heb geen idee of het kan, maar het lijkt me sterk dat het sneller zou worden, het feit: netwerk, zou dat ni erg afremmen???
ik denk dat de AMD t snelste blijft om er nix aan te doen, dan moet je n dual mobo aanschaffen denk ik >:)

nogmaals:
ik betwijfel of het goed gaat werken

edit:
mmm, in de tijd dat ik aan het typen was werd er al (bijna) t zelfde antwoord gegeven :o

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 22:56 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 22:55:
Ik zelf heb geen idee of het kan, maar het lijkt me sterk dat het sneller zou worden, het feit: netwerk, zou dat ni erg afremmen???
mja, als je een paar gigabit nic's neemt en deze dmv trunking bundelt lijkt me snelheid niet echt een probleem :)

@ TS, je zou eventueel bepaalde programma's via een remote control kunnen draaien

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek eens rond op "clustering" B)

Moet je wel een geschikt OS hebben .. 2K/NET server of Linux :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Beowulf cluster is een term die ik in dit verband vaak gehoord heb... Idd onder linux :)

Overigens zijn gigabit nic's, de server varianten ervan altans, haast alleen verkrijgbaar in 64bit uitvoering. Schiet overigens wel op, 2 aan elkaar knopen en met theoretisch zo'n 250mb/s max gegevens doorvoeren... Maar bij de meeste dingen is dat totaal overbodig, denk aan distributed.net. En dan 'vergeet' ik ook maar even dat een goedkoop server NICje minstens 100 - 150 euro kost, en je dus goedkoper een dual aan kan schafen ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1