[Film]Full screen openen, niet afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26
Tijdens een voorstelling in de schouwburg worden (door mij) filmpjes getoond m.b.v. een projector en een laptop. Ik ben nu op zoek naar een programmaatje, dat het filmpje full screen opent, maar het NIET begint met afspelen (ook niet in een klein venster). Tijdens het afspelen is het geluid namelijk ook hoorbaar, wat dus weer naar het mengpaneel gaat, enz. Natuurlijk kan ik voor ieder filmpje even het geluid uitzetten, maar dit moet dan daarna weer aangezet worden terwijl ik in full screen mode zit. Dit vind ik een beetje te omslachtig.

De projector kan ik handmatig aan en uit zetten. Ik wil dus dat het filmpje full screen klaar staat, en met een druk op de knop begint met spelen, zodat ik meteen de projector in kan schakelen. (Dit allemaal met het doel dat het publiek niets anders dan het filmpje zelf ziet!)

Ik heb het al geprobeerd met Windows Media Player 8, Wmplayer2, en Axialis Mediabrowser (heeft leuke full screen options, maar ze beginnen allemaal meteen te spelen).

Wie heeft er een idee voor een instelling/programma? Ik heb al gezocht met Google en op het forum maar ik heb helaas niks kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 13-06-2003 22:48 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Bs-player misschien een optie? die opent de videobestanden, maar begint niet met afspelen, het enige wat je dan hoeft te doen is "f" te drukken voor fullscreen modus, en om de film te starten is een muisklik genoeg

• Elektronicanet
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 22:52:
Bs-player misschien een optie? die opent de videobestanden, maar begint niet met afspelen, het enige wat je dan hoeft te doen is "f" te drukken voor fullscreen modus, en om de film te starten is een muisklik genoeg
Klinkt goed. Ik zal eens kijken.

Nederlander in België

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Andere mogelijkheid is misschien Zoom Player.
Dit is de meest instelbare player die ik ken. (Enig nadeel voor jou is misschien dat commercial use niet gratis is.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Elektronicanet
Ik heb zojuist een oplossing bedacht die perfect werkt. Ik was er gewoon nog niet eerder opgekomen, tot ik Microsoft Powerpoint zag staan in het startmenu.
Dit is namelijk ideaal! Een zwarte dia, gevolgd door, na een muisklik, de film! Als de film is afgelopen vormt weer een zwarte dia, etc. Zelfs de kwaliteit van het beeld is prima.
Mijn probleem is al opgelost :)

Nederlander in België

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 22:52:
Je kunt alle Windows Media Player versies toch ook zo instellen dat ze niet meteen beginnen met afspelen? En "F" drukken ipv "Alt-ENTER" lijkt me nou ook niet echt zo onwijs veel handiger ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Elektronicanet
Het probleem is nog niet helemaal opgelost, want tijdens het afspelen van het filmpje is de muisaanwijzer gewoon zichtbaar (rechtermuisknop/aanwijzer/verbergen heeft geen zin!) Het gaat om Powerpoint XP. Hoe zet ik dat uit?

Nederlander in België

Pagina: 1