Krakend geluid bij DTM/CMR3

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij beide spellen heb ik na een tijdje dat het geluid gigantisch hard gaat kraken. Ik heb de search gebruikt en die latency patch helpt dus niets. Het gaat hier nu vooral om Colin McRae Rally 3.0 (dat speel ik nu). Het geluid gaat dus echt zo hard kraken dat ik het spel moet stoppen en ik hoor dan trouwens ook helemaal geen geluiden meer van het spel zelf.

Hoofdtelefoon of speakers maakt niet uit. Wat doe ik hieraan?

SoundBlaster!Live
A7V8X (ASUS)
WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
heb dezelfde config, en hetzelfde probleem. ik hoop dus dat iemand een oplossing heeft

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Heb je al de nieuwste geluidskaart drivers geprobeerd? Of juist wat oudere (of geen) als je die al hebt.
En ik weet niet of je CMR3 moet draaien met Direct X, maar als dat zo is kan het ook aan Direct Sound liggen. Andere versie van Direct X kan dus misschien ook wel helpen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DirectX9.0a hielp niets.

Nieuwe SB!Live drivers hielpen wel, althans zo lijkt het tot nu toe. Helaas is de geluidskwaliteit er absoluut niet op vooruit gegaan, maar het is beter dan dat keiharde gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
nieuwe SB!Live drivers?

Linkje?

edit:

never mind, was lui, 3 seconden zoeken op Creative en ik heb ze...

Nu nog hopen dat het werkt...

[ Voor 65% gewijzigd door party42 op 14-06-2003 13:15 . Reden: luiheid... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://nl.europe.creative...ng=1&prod=14&drivertype=1

Ik heb gewoon die van 23MB genomen, want m'n drivers waren al zo oud dat die update niet meer werkte. Wel raar, want DTM Race Driver werkte eerst wel goed met die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
tja
ik snap er ook nix van hoor

wel vaag, die download die wilde nix installeren (vanuit de setup). Moest ik map voor map alles door om het apart te installeren... Nou ja, probleem lijkt wel...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb de zelfde problemen gehad met een onboard ac97 soundkaartje na het in de bios uitschakelen van dat ding en er mijn sblive in gezet te hebben was het over.
overigens vind ik voor een spel als DTM racedriver het geluid wel erg brak dat had zeker wel beter gemogen

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1