Digitale camera Minolta, Epson, Ricoh, Fuji?

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Omdat de foto's van mijn trouwe webcam van wat mindere kwaliteit zijn ga ik volgende maand een digitale camera kopen. Ben al wat research aan het doen en mijn oog is gevallen op de Minolta Dimage 2300 (999 piek). Nu heb ik een aantal vragen over deze camera:

1. De effectieve pixels is 2.2miljoen, is dit voldoende?
2. De opslagtype is CompactFlash, wat is het verschil met SmartMedia opslag? Wat is 'beter'?
3. Er gaan 4 AA penlightjes in. Hoe lang gaan die gemiddeld mee?
4. Weet iemand hoe de goed/slecht kwaliteit is van een gemaakte foto?
5. Fuji en Ricoh maken ook ergggg mooie digitale camera's. Zijn er nog merkgebonden kenmerken/eigenschappen/fouten?
6. Weet iemand een winkel waar hij voor onder de 999 piek wordt verkocht :)?

Ik ga de camera voornamelijk gebruiken om alledaagse foto's te maken. Dus van de kat, nieuwe computeronderdelen, vriendin, schoonmoeder, etc, etc.

groetjes Boekenbon *D

Verwijderd

Ja mediamarkt 899

Maaar bij coreect in rotterdam krijg je voor 999 een gratis card lezer erbij

• boekenbon
Een card-lezer? Daarmee kan je je Flashcard uploaden in je computer? Is wel handig.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik zag deze camera gisteren op de HCC (989,- geloof ik) het leek me toen wel interessant maar na het lezen van wat reviews op www.dpreview.com ben ik zelf van plan een iets betere camera te kopen (1500,- oid) nadeel is dat hij geen zoom functie heeft, de nieuwe dimage 2330 heeft wel een zoom en is binnenkort leverbaar.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• boekenbon
Mooie overzichtelijke site www.dpreview.com. De Minolta 2300 komt er idd niet zo goed uit. Hmmm....

De reden waarom ik kies voor dit type is omdat hij 2.2 miljoen aankan. Andere merken/types van rond de 999 piek hebben slechts 1.2 miljoen pixels. En je hebt gelijk dat de Minolta 2330 een beter product is maar ik heb maar een begroting van 699 piek (ik zit er dus al 300 piek overheen :)).
Ik ga nog maar eens snuffelen op dpreview.com.

Verwijderd

ik zeg alleen dit: haal gwoon de sony mavica makkelijker kan het niet,disketter erin en klaar

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

wat is nou het voordeel aan een diskkete ?, ik heb alleen in me notebook een diskdrive (3 pc's thuis hebben geen diskdrive) past heel weinig info op 1.4mb een foto (jpeg) bij een 2.1megapixel camera is al minstens de helft van dat. en het lijkt me dat een diskette ontzettend langzaam is. en groot bovendien.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het enige voordeel aan een diskette is dat je de gemaakte foto's heel simpel op alle pc's kan openen.

Toch geef ik zelf liever 200 piek uit voor een 32MB smartmedia kaartje, anders loop je met een stapel diskettes op zak, en de camera is ook nog eens extra groot.
Pagina: 1