Mag ik ook even meedoen? Al zal er tegen de tijd dat ik op verstuur druk ongetwijfeld al wel weer een post of wat zijn geplaatst. (denk iig. niet dat we met z'n allen tegen de Khan zijn: je noemt geen zaken die me / ons erg onlogisch in de oren klinken en in crewfora ook zijn gezegd commentaar / meedenken / wakker schudden / oid. kan nooit kwaad, graag zelfs! Maar 'de ervaring leert' dat wij op deze manier zelf het beste werken).
Er zijn tijden geweest dat een goed derde van de topics in SA op slot stonden, maar ten eerste hielp het niet (er bleven nieuwe mensen komen) en ten tweede houden wij en de mensen die meedenken dat niet vol.
Dit topic: inderdaad is er geen blijk van gegeven dat de TS gezocht heeft (vaak reden om te slotten als er overduidelijk vele tips/antwoorden in de search staan). Dat er geen eenduidig antwoord is (en het dus niet 100% zeker kan worden opgelost met de search), is ondertussen ook wel duidelijk denk ik.
Compubiter schreef op 13 June 2003 @ 22:05:
Jups, gedoogbeleid, mooi woord

. Net als kloontjes die eigenlijk niet mogen worden gemaakt, maar als ze hun best doen met het nieuwe account er alleen maar een note aan overhouden. Of dreigen dat iemand een OW krijgt als hij offtopic gaat in het
desktop-topic (is al een aantal delen geleden), maar volgens mij heeft niemand er ooit daadwerkelijk een OW voor gekregen.
Inderdaad is er (met mate) een gedoogbeleid vwb. mensen die echt (willen) leren. Natuurlijk zullen er altijd mensen 'door het net' glippen; zoals al is gezegd: er
lopen typen hier duizenden mensen.
Helaas zijn er wel OW's moeten komen in een van de desktop topics omdat het de spuitgaten uit liep op een gegeven moment (en permanent sluiten en move.to/HK werden overwogen). Dat is dan ook een punt wat hier nog niet aan bod is gekomen: het is lang niet altijd duidelijk voor de 'gewone users' dat er sturende of verdergaande mails worden verstuurd naar mensen die erg simpele topics starten.
Een sturende reactie in een topic en het verder laten oplossen kan mensen een stuk beter helpen het de volgende keer 'beter' te doen dan een UTFS slotje - en heeft in mijn ervaring ook echt geholpen: ook in mijn eerste eigen topic gaf ik te weinig info, en al was er toen nog geen oplossing voor in de search wist ik dat van te voren ook niet: de opmerkingen in het topic hielpen me wel aan het denken effectief vragen te stellen op dit forum - iets wat waarschijnlijk niet was gebeurd als ik enkel een slotje van een zin kreeg ipv. wat extra vragen en tips van users (even uit m'n hoofd van 2 jaar geleden, ik kan het niet zo snel vinden).
En daar komt bij: SA is voor ons mods enorm druk, het techforum met de meeste posts en topics per dag en bijv. net zo groot als heel Netwerken samen. Om het toch een beetje leuk te houden voor ons mods (en even belangrijk: de vele mensen die graag meedenken en helpen) zijn we inderdaad niet zomaar en slotjesmachine
Modden blijft mensenwerk, het zou zelfs mogelijk zijn dat ik of een ander het topic wel had dichtgegooid met zo ongeveer dezelfde zoeklinks die jij al gaf (plus dan wel de opmerking een nieuw topic te openen: is de TS hoe dan ook geholpen en gaat het een volgende keer wellicht anders. Ook komt het voor dat we dergelijke topics sluiten als het is opgelost (met tips voor de volgende keer in het topic of zelfs per mail). Maar elk zoektopic meteen slotten is iets waar we na een maand een burnout van zouden krijgen en de (blijkbaar) nogal slechte reputatie van GoT zou het ook geen goed doen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)